• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Ananias

jaoo- usch låter trist det där! kan ni inte bara dra o göra det helt själva då? skita i alla andra och göra det med tex vänenr som vittnen. kanske trist eftersom ni vill vara med de närmaste men om det blir kaos kanske det är roligare ändå å vara själva

ANG ALKHOLEN- min pappa o mamma ska köpa den..de ville bidra med 10 000 så då bestämde vi att de köper den. jag t4ror inte vi tjhänar på att åka till danmark..fan allt besvär för några tusen..ne ja betalar hellre o får lämna tillbaka i så fall om det blir för mycket...vi kommer mest att ha rött vin o det är ju som ni säger inte så superbilligt där borta!!!

• jaao
    Ananias skrev 2009-12-29 16:03:58 följande:
    jaoo- usch låter trist det där! kan ni inte bara dra o göra det helt själva då? skita i alla andra och göra det med tex vänenr som vittnen. kanske trist eftersom ni vill vara med de närmaste men om det blir kaos kanske det är roligare ändå å vara självaANG ALKHOLEN- min pappa o mamma ska köpa den..de ville bidra med 10 000 så då bestämde vi att de köper den. jag t4ror inte vi tjhänar på att åka till danmark..fan allt besvär för några tusen..ne ja betalar hellre o får lämna tillbaka i så fall om det blir för mycket...vi kommer mest att ha rött vin o det är ju som ni säger inte så superbilligt där borta!!!
    Jo, från början skulle det bara vara vi+ vittnen och våra föräldrar men sen började allt tjat om att "ni kommer ångra om ni inte har någon riktig fest" och "men ni måste ju bjuda era syskon förstår ni väl" och svärmor har redan skvallrat för min blivandes dotter *sura* hon är i extas över att hennes lillebroooor ska gifta sig. Det blir ju totalt bryt ihop om hon inte blir bjuden. Jag ångrar så att vi berättade för någon alls.... och att gifta mig utan mina föräldrars närvaro vill jag absolut inte. SÅ jag ser ingen lösning alls
  • jaao

äsch... min blivandes syster ska det vara...han har ingen dotter vad jag vet

• Ananias

jaao- va trist att det inte går att göra som ni vill ha det! va irriterande och avsaknad av respekt från deras sida att inte respektera det NI vill...va fan det är ju eran dag!
    spontant känner jag att ni ska göra som NI vill ändå men jag är ju inte insatt i hur er situation är o hur alla kommer att reagera.
    Men tror du inte att ni kommer att ångra er om ni gör som alla andra vill då? likväl som de säger att ni komemr att ångra om ni inte har fest!!!
    suck va tråkigt för er!!!

• snuttfia

Jaao: Blä, så tråkigt det låter :( Att alla ska lägga sig i hur andra vill göra tycker jag är helknäppt. Det är väl ändå ni som ska gifta er och inte de. Bäst vore ju om ni kunde stå på er och säga att det blir BARA ni och era föräldrar. Då är ju gränsen satt där. Inga syskon alls eller annan släkt. Men så kan ni ju fira med en informell fest eller bjuda på fika nån gång senare. Att man bjuder föräldrar och inte syskon är för mig inget konstigt. Förstår dock att det inte är så enkelt i verkligheten där folk tydligen går och tror att de är viktigare än brudparet. Min tärna gifte sig och de hade bara med sig syskonen och inte föräldrarna till rådhuset. Ingen surade över det och de fick en jättebra dag, efteråt bjöd de på fika för föräldrarna hemma hos sig. Det verkade jättelyckat även om hon oroade sig för att föräldrarna skulle sura. Tror du inte att ni kan prata med de som inte är bjudna och förklara att det är så ni vill ha det? Istället för att gå genom svärmor? Hoppas ni kan ordna det på något vettigt sätt till sist iaf, för det är ju ni som ska vara lyckliga den dagen. Kram från mig iaf...

Jag har under julen fått ärva ett jättevackert pärlhalsband som varit min mormors. Det ska jag ha när jag gifter mig. Jag har även fått min mammas "tillåtelse" att smälta ned ett brett guldarmband, även det ärvt av mormor, för att göra ringen av. Visst kan man väl göra vitguld av rött? Vi har köpt en färglaser till oss själva i julklapp och jag har hittat jättefina inbjudningskort som jag ska använda som förlaga till mina egna. De blir rätt enkla, men fina ändå hoppas jag. Efter nyår ska jag gå och klippa och färga mig hos min frisör och då ska jag ta med bild på den frisyr jag funderar på och kolla så att hon kan klippa och sminka den 15e. Lite närmare bröllopet känner jag mig nu. Nu ska jag bara ta mig till gymmet och träna bort julmaten också ;)

• CiaLovesAndreas

Wohoo...idag har vi bokat vår bröllopsresa!

jao,
    Usch vilken jobbig situation! Har tyvärr inget bra råd.

• Hannaibröllopstankar

Jag har varit helt inne på att beställa en klänning från Kina, fastnat helt för den. Den kommer att kosta mig ca 4000kr och då bli det lite att köpa grisen i säcken.

Var ute med en kompis på stan idag och kollade böllopsklänningar. Hittade en som jag bara älskar. Den kom från romantica och heter Bacelona. Den passar perfekt in i temat som vi ska ha gifta oss i skogen. den kostade 9300k och utöver det ska man göra ändingar för ca 500kr, hyra underkjol, köpa krona, slöja m.m.Känns som lite mycket penga och jag vet inte alls hur jag ska göra nu.... Kina elle klänningen här hemma?

• Hannaibröllopstankar

Har lagt in bilder på båda klänningarna i mitt bildgalleri. Klänningen som jag hittade i en butik idag ser dock lite tråkig ut på bilden, mycket finare i verkligheten och dessutom ett fint släp på den.

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra?

• Ananias

Hanna- det finns inget bildgalleri inne på din sida?????? så aj kan inte se bilkderna.

ja tycker du ska beställa från kina, de brukar bli bra, har hört många som är supernöjda..o du kan ju alltid göra lite ändringar hemma o komma under den svenska summan i alla fall...

och troligen är den klänning du provat här hemma gjord i kina bara att det är en massa mellanhänder som ska ha pengar och därav det dyra priset

• Hannaibröllopstankar

Ojdå, nu ska det gå att kolla i galleriet.

Kanske värt att prova Kina då, jag gillar verkligen den klänningen med... I värsta fall får man väl sälja den igen då.

Känner att den andra klänningen är väldigt fin på och jag kände mig verkligen som en brud i den, men den kommer att kosta en hel förmögenhet.... Beslutsångest!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4