Jaao: Blä, så tråkigt det låter :( Att alla ska lägga sig i hur andra vill göra tycker jag är helknäppt. Det är väl ändå ni som ska gifta er och inte de. Bäst vore ju om ni kunde stå på er och säga att det blir BARA ni och era föräldrar. Då är ju gränsen satt där. Inga syskon alls eller annan släkt. Men så kan ni ju fira med en informell fest eller bjuda på fika nån gång senare. Att man bjuder föräldrar och inte syskon är för mig inget konstigt. Förstår dock att det inte är så enkelt i verkligheten där folk tydligen går och tror att de är viktigare än brudparet. Min tärna gifte sig och de hade bara med sig syskonen och inte föräldrarna till rådhuset. Ingen surade över det och de fick en jättebra dag, efteråt bjöd de på fika för föräldrarna hemma hos sig. Det verkade jättelyckat även om hon oroade sig för att föräldrarna skulle sura. Tror du inte att ni kan prata med de som inte är bjudna och förklara att det är så ni vill ha det? Istället för att gå genom svärmor? Hoppas ni kan ordna det på något vettigt sätt till sist iaf, för det är ju ni som ska vara lyckliga den dagen. Kram från mig iaf...
Jag har under julen fått ärva ett jättevackert pärlhalsband som varit min mormors. Det ska jag ha när jag gifter mig. Jag har även fått min mammas "tillåtelse" att smälta ned ett brett guldarmband, även det ärvt av mormor, för att göra ringen av. Visst kan man väl göra vitguld av rött? Vi har köpt en färglaser till oss själva i julklapp och jag har hittat jättefina inbjudningskort som jag ska använda som förlaga till mina egna. De blir rätt enkla, men fina ändå hoppas jag. Efter nyår ska jag gå och klippa och färga mig hos min frisör och då ska jag ta med bild på den frisyr jag funderar på och kolla så att hon kan klippa och sminka den 15e. Lite närmare bröllopet känner jag mig nu. Nu ska jag bara ta mig till gymmet och träna bort julmaten också ;)