• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Hannaibröllopstankar

Med tanke på att klänningen ska av på natten, så kanske man ska välja blixtlås istället för snörning.... Eller tar man snörning kanske man slipper

• ar100522

Har ni bestämt klänning än? Skulle känna mig lugnare om jag hade hittat min drömklänning.

• shamrock

Jul och nyår har varit lugn och skön med familj och vänner. Datorn och då även BT har varit avstängd.

Imorgon kommer svärmor för att se efter dotter medan m2b och jag fixar våra bröllopsinbjudningar.

God fortsättning alla brudar.

• AnniFidde

GOD FORTSÄTTNING !! nu är det som sagt inte långt kvar. Vid tolvslaget igår sa min sambo, i år ska vi gifta oss!! ohh då pirrade det i magen=) så himla skoj och jag längtar så.
    Klänning är fixaad och det är verkligen min drömklänning! Så himla fin.
    Nu ska vi ta tag i inbjudningskorten!

• CiaLovesAndreas

Min klänning är iofs väldigt tight, typ med inbyggd korsett men med blixtlås i ryggen.
    Får höra med hon som säljer klänningen vad hon tycker man ska ha under.

På tal om underkläder. Kommer ni köpa nåt speciellt att ta på er till bröllopsnatten?
    Jag känner mig lite tveksam. Man har ju läst om de som stupar i säng. Visst är det roligt att köpa nåt nytt, men det kostar ju också.

• johi77

Jag hoppas att snörningen inte ska ställa till bekymmer vid läggdags eller kanske bara bra Jag kommer satsa på en fin uppsättning med underkläder som jag har på mig själva dagen. Har sett jättefina i ivory där jag köpte min klänning. Det får bli strumpebandshållare och hela kitet *hihi* Enligt brudaffären ska man köpa stayups utan den där klistriga kanten upptill för det är betydligt bekvämare och stramar inte åt. Istället har man ju banden som håller uppe dom.

Kanske har man nåt lite finare att ta på sig dagen efter men det kan man ju hitta fint på Lindex med nån kupong

• Hillena

Faktiskt så ska jag inte ha Bh på mig under klänningen, brösten blev jättestora och det såg snyggare ut utan bh. Men vi får se, hittar jag en som sitter perfekt som man inte behöver gå och dra upp (ska ha axelbandslös) så kanske jag tar en bh ändå. Men grymt snygga trosor ska på i alla fall :)

• patrikoannika

Jag funderar också på vad man ska ha under klänningen på den stora dagen. Jag gillar inte strumpbyxor/stay ups.... så jag tänkte inte att jag skulle ha det. Det är ju varmt i maj. Men så på alla bilder och i alla tidningar så har ju alla brudar strumpebandshållare och stayups. Och så korsett och grejor...

Jag tänkte ha vanliga underkläder under (armbandslös BH och snygga trosor...) och sedan så kanske köpa någon torslette eller korsett att ha på natten.

Min värsta VÄRSTA farhåga är att jag ska se tjock ut i klänningen, och har man korsette under och strumpebandshållare, puysch-up BH kanske... så fyller det ju på.... Njae.. jag är tveksam...

Drömvikten ligger på 55-56 kg för mig och jag har tyvärr några äckliga kilon dit... Jag väger nu strax över 60, men till maj hoppas jag vara nere på matchvikt. Dock så vägde jag 100 kg för 5 år sedan, så jag är nöjd egentligen... men så vill man ju vara smal och snygg... Jag var nere på 55 kg strax innan jag blev gravid.. men så.. ja... suck... så här är det...

I ÅR är det vårt år!

• Hillena

Wow, bra jobbat att gå ner från 100kg! Vilken prestation!

Jag känner att jag måste ha strumpbyxor eller något annat så man inte går och "filar" benen mot varadra, det skaver och kliar så då. Men kanske att det blir strumpebandshållare och lårhöga strumpor som inte är stay-ups. Kan inte ha stay-ups för de trycker in i låret hur man än gör tycker jag och det ser inte alls snyggt ut! Ja vilka värdsliga problem man har ibland ;)

• Ananias

cialovesandreas- ja tänker inte lägga stor pengar på det..blir någe från lindex eller så...risken är att vi stupar i säng. vi ska vara med på hela festen..ja vägrar lämna en fest ja planerat så länge o lagt pengar på..vi ska vara med hlea natten o partaya!!

och som andra sagt..klänningen stramar åt jättebra så ja tänker inte lägga flera hundra på en bh som puschar upp o allt sånnt där när klänningen gör det.
    En kompi sa till mig att det var onödigt att gå till tex twilfit o köpa. hon gjorde det men ångrade sig..

Svar på tråden MAJ 2010 del 4