• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • jaao

Låter underbart Vi ska också spendera dagen efter i bubbelpoolen...inte på hotellet dock men ändå.

snuttfia skrev 2010-01-05 19:10:02 följande:
    Vi bokade två nätter i bröllopssviten, vi åker ju inte på någon bröllopsres så det ville vi unna oss. Fast vi hade nog kommit en bit ut i världen på sista minuten ändå för det gick på 2500 kr/natt :) Men jag tänker som så att bröllopsnatten lär vi vara däckade efter en lång dag, då tyckte sambon att det var bortkastat att lägga så mycket pengar på rummet. MEN rummet har bubbelpool och bastu och man får vip-paket med frukt, bubbel och choklad. Självklart tillbringar vi dagen på rummet och badar, bastar och myyyyser. Inte alls bortkastat i mina ögon :) Ser fram emot det, älskar bubbelpool och bastu och så kommer vi ju att ha det så mysigt när vi är helt nygifta och allt. Gött!
  • snuttfia

Åh nu inläggsbombar jag :) Men jag tror jag har bestämt mig för kläninng nu (igen). Tänkte egenligen designa en egen och beställa från kina men så hittade jag en tråd här på bt om shopindream.com och där hade de jättefina och billiga klänningar. Så jag beställer den här www.shopindream.com/product-7097.html
    helt vilt, utan att veta nåt om stället egentligen. Har haft mailkontakt under dagen och de verkar seriösa och svarar snabbt på alla frågor. Och skulle jag inte bli nöjd får jag väl sälja klänningen på tradera eller nåt och skaffa en ny då. Det ordnar sig. Är den bra så gör jag värsta klippet tycker jag iaf :)

(mitt tangentbord krånglar just nu och tappar bort bokstäver ibland, lovar att jag är helt nykter och vid mina sinnens fulla bruk även om det inte verkar så, hehe)

• CiaLovesAndreas

Snuttfia,
    Jättefin klänning!

Uj, nu har jag också kommit igång!
    Idag har jag: Kollat så min bokning på make up-stället fanns med.
    Beställt min klänning (Scary)
    Beställt tid för konsultation hos frisören. Jag har nämligen ingen aning om vad jag vill göra med mitt hår.
    Bestämt träff med min blivande svägerska nästa helg för att ge mig ut i underklädesdjungeln. Ska dock inte köpa nåt då utan bara kolla utbudet.

• jaao

Shit vilken otroligt vacker klänning... det var lätt den finaste jag sett ever *kär*

snuttfia skrev 2010-01-05 20:26:41 följande:
    Åh nu inläggsbombar jag :) Men jag tror jag har bestämt mig för kläninng nu (igen). Tänkte egenligen designa en egen och beställa från kina men så hittade jag en tråd här på bt om shopindream.com och där hade de jättefina och billiga klänningar. Så jag beställer den här www.shopindream.com/product-7097.htmlhelt vilt, utan att veta nåt om stället egentligen. Har haft mailkontakt under dagen och de verkar seriösa och svarar snabbt på alla frågor. Och skulle jag inte bli nöjd får jag väl sälja klänningen på tradera eller nåt och skaffa en ny då. Det ordnar sig. Är den bra så gör jag värsta klippet tycker jag iaf :)(mitt tangentbord krånglar just nu och tappar bort bokstäver ibland, lovar att jag är helt nykter och vid mina sinnens fulla bruk även om det inte verkar så, hehe)
  • snuttfia

Visst är den :) Jag är också lite kär, har velat ha den stilen på klänning och hittat många liknande, men den här har typ allt jag ville ha. Funderar på om den är extra snygg för att den är silverfärgad? Jag ska köpa den i ivory. Undrar om den blir mindre vacker då? Sambon har ett flertal gånger sagt att brudklänningar "ska" ju vara vita... Ivory är så nära vitt jag vill gå iaf, men annars hade jag nog kunnat tänka mig champagne eller silver...

jaao skrev 2010-01-05 21:27:27 följande:
    Shit vilken otroligt vacker klänning... det var lätt den finaste jag sett ever *kär*
  • jaao

Jag tror den är lika snygg i ivory också!

• CiaLovesAndreas

Har ni koll på vad ni ska ha för in/utgångsmusik?

• Indii

En majbrud till här.. :) 29 maj är vårt datum.. :) kul o läsa hur långt ni har kommit och vad ni nu håller på med.. :)

• shamrock

Välkommen Indii!

Jag tittar in här lite då och då för att bli peppad och hitta inspiration.

Min m2b och jag har nu gjort våra inbjudningar så gott som klara och de blev riktigt bra. Min m2b var mycket nöjd trots att han tvekat lite innan. Min tärna har idag sett korten och var imponerad. "Nu kommer det att bli svårt för mig när det är min tur" var hennes kommentar.

Vi har ikväll bestämt oss för att inte boka någon svit på bröllopsnatten. Vi åker på en längre weekend senare istället och då får vi rå om varandra ordentligt istället. Några tips på trevliga romantiska platser att tillbringa en weekend i Skåne, Halland, Blekinge eller södra Småland?

• cat67

Hej hej, här finns en majbrud till. Vi gifter oss i Stockholm den 22 maj.

Jag tycker om att läsa om er och hur långt ni har kommit i förberedelserna. Själv börjar jag att få lite panik över klänning.. Kollade ett par butiker idag men vägrar prova ännu eftersom jag försöker gå ner några kg, men jag kan väl inte vänta hur länge som helst antar jag.. :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4