• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Ananias

blubride- ja då fattar ja..förstod inte att du fått tillbaka pengarna!! ja då får vi hoppas att den kommer då=) gratis är ju alltid gott=)

• Bluebride

precis.

Ananias skrev 2010-01-07 16:42:33 följande:
    blubride- ja då fattar ja..förstod inte att du fått tillbaka pengarna!! ja då får vi hoppas att den kommer då=) gratis är ju alltid gott=)
  • patrikoannika

Vi har också fått in en del anmälningar. 37 stycken för att vara exakt. Bra jobbat tycker ja, med tanke på att det faktiskt är en hel del tid kvar.

Mailade hotellet där vi ska sova över på bröllopsnatten. Och helt oförstående frågade jag vad som ingick i bröllopssviten? Jorå, svarade de, det ingår en flaska bubbel. (antagligen en flaska mousserande..) Så det var ju inte illa!

Ska ni ha mousserande vin eller champange till brudskål? Vi vill ha riktig champagne. Meeeen måste det vara så mycket dyrare än mousserande. Är det värt det? Måste man ha riktig champagne? Jo, det måste man väl? Det är väl en gång i livet som man faktiskt SKA unna sig det!?

Jag är kluven...

• Ananias

patrikoannika- vi ska ha Asti cinzano, det är ett mousserande tror jag..inte champange i alla fall. Jag tcyker det är vrålgott o väldigt fint..bubblar massor=)..o det är många ja känner som använt det till brudskålen...så det duger mer än väl..
    jag ttycker champange ofta är äckligt o strävt

• patrikoannika

OT ... MÅSTE den där choklaaaadkakan dyka upp var eviga gång man loggar in här... *mutter*

Jag blir ju sååååå suuuugenn...

Fast med tanke på att det är reklam för ViktVäktarna så kanske det är meningen att man bara ska titta på den och nöja sig med det.. ha ha ha...

• ar100522

Håller med - himla chokladkaka.
    Jag har köpt klänning, fixat frisyr/smink och catering idag. Så nöjd

• Avalon75

Vi kommer att dansa bröllops"valsen" efter middagen/tårtan/kaffet. Efter det drar bandet och festen igång på allavr.

När jag beställde från Kina tog det 1 vecka från det att paketet skickades tills dess att jag hade det i min hand. Inte så lång tid. men olika företag kanske använder olika speditörer?

Vi kommer att ha mousserande vin, extremt champagneliknande dock; Rotari. Vi dricker ganska ofta äkta champagne här hemma, men i det här sammanhanget när vi 60 stycken som ska ha känns Rotari som det bästa alternativet.

För övrigt la jag precis igen det sista kuvertet med inbjudningskort i. På onsdag lämnar vi in dem på Posten.

• Martinaa

Vi kommer också ha Asti Cinzano om jag får bestämma (och det får jag nog ). Har inte det minsta intresse av nån dyr champagne som jag ändå kommer tycka är jätteäcklig, utan vill ha Asti som är såååå gott! :)

Varit och sprungit på stan idag för att se om jag hittade en vinterjacka bland annat och passade på att gå in på Smycka och prova ringen jag sett ut på deras hemsida. Har egentligen sett ut två, men den ena hade blivit stulen (!!) så jag kunde bara prova ena. Jag gillade den, men vill göra några enkla ändringar i så fall för att få den att passa till förlovningsringen bättre, men det var inga problem. Känns bra att jag nog hittat vad jag vill ha för ring eftersom den första jag såg ut inte alls passade IRL sen.

• ar100522

Vi är också inne på Asti Cinzano - ingen dyr champagne i varje fall.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4