• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Hannaibröllopstankar

Mina två klänningar är på G i Kina nu, det känns så skönt att ha tagit tag i det. Ett mindre på att-göra-listan. Har även bokat frisör/smink idag.

Ca 1500kr för min håruppsättning. 625kr för make-up inkl lösögonfransar, detta inkl konsulation och provsminkning.

Tärnor ca 400kr för håruppsättning.

Det bästa är att vi ska vara där hela dagen och byta om och äta lunch osv.

• jaao

Slänger in en fråga från min blivande riktad till era blivande:
    Hur planerar de att spendera tiden innan vigseln, på den dagen alltså? Vi tjejjer ska ju sminkas och fixa håret halva dagen men vad gör männen? Nog för att min blivande har en halvmeter längre hår än mig men jag tror inte han planerar någon avancerad uppsättning och hans "bestman" är underbar men ack så handlingsförlamad, han kommer garanterat inte vara till någon annan hjälp än trevligt sällskap.

• a n n a

Ä N T L I G E N...
    ...är våra inbjudningskort klara!

Vi har velat fram och tillbaka gällande hur vi ska göra med fest efter bröllopet. Med ett nyligengjort husköp så är inte Värsta Största Festen som står högst på vår ekonomiska lista.

En nära vän till min blivande kläckte idén att vi kan ta brudskål och snittar i närliggande lokal efter vigseln. Det känns ju kanonbra att kunna samla alla.

På kvällen är planen att jag och min blivande ska äta middag på restaurang med våra föräldrar. Men hur kul är det, egentligen?! :)

Samtidigt vill vi inte bjuda in till fest och ta kuvertavgift. Det känns inte rätt.

Men förra helgen kom jag på en variant som vi tillsammans med den restaurang där vi ska käka filat fram till en perfekt lösning.

Vi kommer att äta middag på en i inbjudan namngiven restaurang, berätta att det är frivilligt att deltaga och om man vill göra det fixar man det genom bokning och middag till självkostnadspris.

I och med det känner vi att det står folk mer fritt att välja att komma och bara ta ett glas vin eller käka trerätters, istället som en kuvertavgift där man väljer mellan att komma på festen och känna att man betala dyra pengar eller låta bli allt.

Det är så skönt när det landar...

• EmMagnus

Vi (eller kanske mest jag) har tänkt att min tärna sover över hos mig natten till bröllopet och m2b sover hos bestman. Sen ska jag vara hos frisören kl 9 och vad m2b och bestman hittar på fram till lunch eller vad det nu kan bli vet jag inte. Men dom ska iaf göra sig iordning hos bestman och sen när jag kommer hem så fixar tärnan och jag resten, vi ska sminkas hemma och sen klä på oss. Sen kommer m2b och bestman och hämtar upp oss så att vi kan bli fotade och sen bär det av till kyrkan lagom till kl 16.
    Jag tror nog att m2b och bestman mest kommer ta det lugnt och softa fram till dess att de ska hämta upp oss.

jaao skrev 2010-01-09 16:43:08 följande:
    Slänger in en fråga från min blivande riktad till era blivande:Hur planerar de att spendera tiden innan vigseln, på den dagen alltså? Vi tjejjer ska ju sminkas och fixa håret halva dagen men vad gör männen? Nog för att min blivande har en halvmeter längre hår än mig men jag tror inte han planerar någon avancerad uppsättning och hans "bestman" är underbar men ack så handlingsförlamad, han kommer garanterat inte vara till någon annan hjälp än trevligt sällskap.
  • ar100522

Hos oss behöver vi inte fundera över vad min blivande ska göra ... ta hand om alla barn! han har nog mer att stå i än vad jag kommer att ha. Hihi!

• Martinaa

Var på bröllop i somras och pratade med paret efteråt om det varit stressigt innan och allt sånt. Tjejen hade varit uppe i ottan och varit hos frisören, medan killen haft hemma sin bestman och spelat Guitar Hero tills det var dags för fotografering!

• Bluebride

han kanske kan kolla att det flyter i festlokalen å sånt. Ta hand om saker OM de dyker upp något

• jaao

Vilket råkar vara min blivandes och "bestmanens" favoritspel
    Han flinar glatt här i soffan nu medans jag funderar på om inte han kan gå och sminka sig så jag kan softa istället

Martinaa skrev 2010-01-09 18:28:08 följande:
    Var på bröllop i somras och pratade med paret efteråt om det varit stressigt innan och allt sånt. Tjejen hade varit uppe i ottan och varit hos frisören, medan killen haft hemma sin bestman och spelat Guitar Hero tills det var dags för fotografering!
  • jaao

Men vi ska ha middagen på resturang och de har fått fria händer att fixa dukning och dekoration...eller nja jo, de har fått färgskala att gå efter. Tror de sköter det galant själva, det är också de som gör tårtan så någon sådan behövs inte hämtas.

Bluebride skrev 2010-01-09 18:53:31 följande:
    han kanske kan kolla att det flyter i festlokalen å sånt. Ta hand om saker OM de dyker upp något
  • jaao

Låter som en perfekt lösning Smart!

a n n a skrev 2010-01-09 17:30:30 följande:

Ä N T L I G E N......är våra inbjudningskort klara!Vi har velat fram och tillbaka gällande hur vi ska göra med fest efter bröllopet. Med ett nyligengjort husköp så är inte Värsta Största Festen som står högst på vår ekonomiska lista.En nära vän till min blivande kläckte idén att vi kan ta brudskål och snittar i närliggande lokal efter vigseln. Det känns ju kanonbra att kunna samla alla.På kvällen är planen att jag och min blivande ska äta middag på restaurang med våra föräldrar. Men hur kul är det, egentligen?! :)Samtidigt vill vi inte bjuda in till fest och ta kuvertavgift. Det känns inte rätt.Men förra helgen kom jag på en variant som vi tillsammans med den restaurang där vi ska käka filat fram till en perfekt lösning.Vi kommer att äta middag på en i inbjudan namngiven restaurang, berätta att det är frivilligt att deltaga och om man vill göra det fixar man det genom bokning och middag till självkostnadspris.I och med det känner vi att det står folk mer fritt att välja att komma och bara ta ett glas vin eller käka trerätters, istället som en kuvertavgift där man väljer mellan att komma på festen och känna att man betala dyra pengar eller låta bli allt.Det är så skönt när det landar...
Svar på tråden MAJ 2010 del 4