• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

hmm, länken var nog rätt värdelös..

"Om du vill göra andra efternamnsbyten, t.ex. till ett helt nytt efternamn, vänder du dig till Patent- och registreringsverket (PRV) och gör en ansökan om namnbyte."

• EmMagnus

Tack fröken strössel, jag började leta runt själv efter att jag hade skrivit inlägget och man måste ansöka om namnet via PRV innan. Fattar dock inte hur lång tid det tar, så man får väl ta och ringa dit.

• Ananias

Ett tips till er som ska ha barn med på middagen. Jag var in på www.bamse.net och under lek och spel finns bla korsord och annat kul som barn kan pyssla med under middagen eller senare..jag ska lägga en 4-5 st sånna papper i en rulle till varje barn och typ 2 st pennor med,,,kom just nu på att man kanske kunde slå fint papper runt en toarulle och sen lägga de i där...kanske blir lite fint

• Martinaa

Ja, bamse-hemsidan är jättebra. Jag har gjort ett separat festprogram till barnen med bilder att färglägga och pyssel och sånt, mycket är taget från den sidan! :)

• CiaLovesAndreas

Äsch, skrivaren på m2b's jobb var trasig. Men jag hoppas på att vi kan få iväg våra inbjudningskort till helgen.

Vi har fortfarande inte bokat transport. Jag är inte ens säker på vad jag vill ha. Frågan är ju om det är värt att åka Limousine. Tyvärr är häst och vagn inte längre nåt alternativ då det är en bra bit mellan kyrkan och lokalen.

• patrikoannika

Vi har nyss suttit med bordsplaceringen. Guuuuud vilket jobb! "Vem ska sitta med vem? Vem ska INTE sitta med vem? Fler killar än tjejer... Jag har tre släktingar... sambon 48.... Osv.. osv.. osv..."

Suck säger jag bara. Det är ju en veckas heltidsarbete!!

Men annars är det bra.

• Hannaibröllopstankar

Vilken fart ni har fått brudar, nu får jag nog lägga på ett kol känns det som. Inbjudningskorten MÅSTE beställas i veckan, dj kollas upp, kolla över solosånger och fortsätta med iprincip allt annat.

• shamrock
    Curre skrev 2010-01-11 12:38:38 följande:
    Hej!!Nu är snart våra inbjudnings kort klara ;)Men ida ska vi väga dem, efterson det är 20gram för ett frimärke så ska vi se om vi håller måttet.Väger ni era kort?
    Jag kollade faktiskt vikten på våra kort för några dagar sedan och upptäckte att de klarade 20 g gränsen, trodde faktiskt inte det. I samband med detta var jag också inne på postens hemsida för att välja frimärken och fastnade för några mode-frimärken. Dessa kostar 5,50 och det verkar som att de går att använda men att det tar några dagar extra att komma fram. Någon som vet om detta stämmer?

Välkommen Anni!
  • Martinaa

Kostar inte alla frimärken 6:- nuförtiden? I så fall är väl 5,50 helt enkelt för lite i porto, och samma som att sätta ett frimärke där det krävs två? Fast vad vet jag... :P

PatrikoAnnika:
    Usch ja, bordsplaceringen är inte lätt! Gjorde det till min 25-årsfest och minns vilka trubbel jag hade då, tills jag gjorde ett enda långbord som förenklade saken, haha. Den här gången kan jag inte lösa det på det sättet, så vi får se hur det blir då. Men gör du den redan? Har du fått in alla osa??

• Hannaibröllopstankar

Jag tänkte att jag skulle skicka med frimärkena som kommer nu till alla hjärtans dag, dom släpps nu närsomhelst om dom inte är släppta.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4