• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Hillena

Jisses vad ni alla hinner skriva här :) Men guuud så kul att läsa!

Så spännande Maartina, hoppas att du blir riktigt nöjd när du får din klänning. Hade jag bara vågat så hade jag också beställt min från Kina, men nu är jag en fegis och hyr istället.

Själv har jag gått och beställt min vigselring, den ska vara färdig till april och det känns som det är sååå länge tills dess. Men det var mitt eget val för jag vill inte ha ringen här hemma för länge för känner jag mig själv rätt så kommer jag prova den mååånga gånger innan det är dags att ha den på fingret för alltid hihi.

Nästa projekt för oss är att hitta diamantkonfetti till ett rimligt pris, hitta en god tårta som min styvpappa kan baka åt oss samt klänningar till mina två tärnor.

Ohhh vad roligt detta är!

• snuttfia

Idag har jag varit bröllopseffektiv :) Jag har varit på provträning så att jag kan börja komma i lite bättre form innan bröllopet. Jag har fått tag i en solist till kyrkan, nu ska vi bara klura ut vad hon ska få sjunga också. Jag har handlat en skjorta till sonen som han ska ha. Jag har köpt provpapper till inbjudningarna, fick leta över halva gbg innan jag hittade en superbra affär som typ bara säljer papper. Hittade ett armband och matchande örhngen som passar stilen på bröllopet väldigt bra. Bara billigt krafs på rea från HM men det kvittar ju. Så länge de ser bra ut så ska de ju bara hålla den dagen. Får se hur det ser ut med mormors pärlhalsband till. Vill att klänningen ska komma snart så jag får testa allt nu!

Och jag har dessutom eventuellt hittat ringen! På 25% rea dessutom. Mycket billigare än de andra vi har tittat på och jag tror att jag gillar den bäst dessutom. Ska bara släpa med sambon till gbg så han får godkänna den. Heh, eller det är ju han som ska köpa den va? ;) Den måste vara betald innan 30 januari för att få rabatten på den så det är lite bråttom, jag är ju där och dräller jämt men inte han. Nåja... Det var iaf en alliansring med 9 briljantslipade diamanter. Sammanlagt 0,50 carat. Lagomt blingig och passade fint med min förlovningsring. Ju mer jag tänker på den desto mer övertygad är jag om att det är DEN.

Har ju hunnit massor idag ser jag. Ska prova skriva ut ett inbjudningskort nu och hålla tummarna för att det blir bra!

• Martinaa

Jag har varit helt stissig inombords idag när beställningen äntligen gått iväg. Velat berätta för alla på jobbet, men vi håller ju det hemligt än så det har bara varit och bita sig i tungan och hålla tyst!
    Är så glad att både fotograf och klänning är löst nu. Nu börjar det äntligen hända lite grejer!!

Hillena:
    Om du vill ha diamantkonfetti så kolla på Tradera! Här är en auktion tex www.tradera.com/Diamant-konfetti-confetti-acryl-Br-246-llop-12-000-st--auktion_105223432 men söker du på diamantkonfetti får du massa träffar i olika färger och antal.
    Annars finns på MyHeart, Calligraphen har 20% rabatt just nu ser jag, dock inte diamantkonfetti.

Snuttfia:
    Va roligt med drömringen! Klart din sambo kommer gilla den med, tror du inte? :) Kul att hitta på rea också. Trodde inte nån affär hade beställningsvaror på rea, det har iaf inte Guldfynd så det kvittar hur mycket rea de har så gäller inte det på vigselringar ändå.

Ang smycken får jag ta och beställa tiara och halsband snart också. Hittade söta örhängen här också som jag funderar på www.silvertree.se/vmchk/stw_e0038-parlorhangen.html Vet inte om det blir just dessa, för de hade många fina.

Strössel:
    Den här klänningen blev det, med det otroooooligt fina namnet
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=15&style=A483
    Fast jag beställer ju härifrån då, där man faktiskt ser lite bättre bilder på den www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50

Massa länkar! :P

• Hannaibröllopstankar

Martinaa: Vilken fin klänning, och vilken prisskillnad.

• Fröken Strössel

Supersnygg!

Åh vad spännande, hur lång leveranstid är det?

Snuttfia: Vad kul med ringen! Och skönt att fått så mycket fixat idag.

• Ananias

bluebride- va kul, då fick du den gratis alltså=)

• Bluebride

japp. Det fick vi, det som kostar för mig nu är tråd och lås för att göra hennes smycken, men det har jag ju redan hemma så det är ju ingen fara

Ananias skrev 2010-01-13 21:21:38 följande:
    bluebride- va kul, då fick du den gratis alltså=)
  • mmm2010

Vilken fin klänning Martinaa!!! de skulle passa perfekt med de fina pärlörhängena! oj mad många fina smycken de hade silvertree...

• Ananias

gaaa ja sitter med festprogram..fasen va svårt...vi ska bara ha 2 a4 papper med fram o baksida..blir totalt 8 sidor..har problem med vad ja ska fylla de med

vi har välkomstext
    barn sagt om kärlek/äktenskap
    info historia om kyrkan
    pres av catering, dj o toastmaster
    allmän information
    meny

vad kan man mera ta med???

• CiaLovesAndreas

Ahhh!!!
    Vår solist hörde av sig till församlingen för att få namn och nummer till kantorn som jobbar då vi gifter oss.
    Då kläcker de ur sig att det inte finns nån bokning för vigsel 22 maj kl. 15!!!
    Snacka om att man blir trött!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4