• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

moule,
    Jättefina kort!

Vi kommer också ha vigselprogram i kyrkan.
    Tror jag kommer nappa på din idé EmMagnus, att ha texterna till psalmerna i vigselprogrammet.

Martinaa,
    Skönt! Ännu en sak du kan bocka av på den oändliga listan

EmMagnus,
    Åh vad roligt att din klänning har kommit! Själv kommer jag få vänta till slutet på april troligtvis. Undrar hur nervös jag kommer hinna bli

• Ananias

mártinaa- där vi ska vigas fixar kyrkan som tur är vigselprogrammen. rågade en vän som gift sig där. tur för mig=)

MOULE- fina kort och RACKARNS snygg väska! Har du köpt den? vart i så fall

• Hannaibröllopstankar

Moule: Guuud vilka fina inbjudningskort, har du gjort do själv? Vi ska ha något liknande men jag beställer mina från Calligripen.

EmMagnus: Så kul med klänningen, antar att du vill att det ska vara torsdag nu på en gång.

Vilka sånger ska ni ha som solosånger (om ni ska ha några?)

• EmMagnus

Måste hålla med patrikoannika om bordsplaceringen, jag har börjat så smått. Vi har inte ens skickat inbjudningarna än. Men de flesta kommer nog och jag kände att det var bättre att börja med bordsplaceringen i tid och i lugn och ro så att man slipper sitta med det sista månaden. De som inte kommer förstör förhoppningsvis inte hela placeringen.
    Jag har tänkt att försöka blanda kompisgäng, unga och gamla, kompisar och släktingar. Men ändå så att alla har nån med liknande intressen så att alla får det trevligt. Sen är jag ganska traditionell av mig så jag vill gärna gå efter de "regler" som finns. Vilket gör det hela ännu svårare.
    Jag började med bordsplaceringsverktyget här på BT men det var mest rörigt tycker jag, vi är ca 85 gäster. Så jag har tänkt ta en frigolitskiva och klippa till papper till borden och sen sitta med lappar på häftstift som är lätta att flytta runt.

Våra vigselprogram ska ha samma utseende som inbjudningskort och festprogram, så det är bara att stansa hjärtan och embossa till det också. Som tur är har m2b börjat hjälpa till och jag har en helt fantastisk tärna som ställer upp.

Gissa om jag vill att det ska vara torsdag!!! Imorgon kommer det gå så himla långsamt *suck* men jag och en kompis ska iaf ta tag i träningen så då har man nått att se fram emot. Sjukt bra med en morot så att man kommer iväg också, bröllop gör under för motivationen

Cia: Jag hade fått panik över att vänta så länge, men fördelen är ju att man har fullt upp med annat så tiden kommer nog att springa iväg.

• EmMagnus

Jag glömde ju svara på detta...
    Vi ska ha Du är allt (Sonja Aldén och Shirley Clamp) och Visst finns mirakel (Sussie Tapper). Jag är tokig i schlager, så jag ville gärna ha med en schlagerlåt och sambon gick med på denna.
    Det är nog ganska traditionella bröllopssånger tror jag, men jag hade faktiskt aldrig hört Du är allt innan en kompis (solisten) spelade den för mig. Jag bara älskar båda låtarna och dom passar så himla bra in på oss.
    Vad ska ni ha för några?

Hannaibröllopstankar skrev 2010-01-12 21:20:55 följande:
    Vilka sånger ska ni ha som solosånger (om ni ska ha några?)
  • EmMagnus

Förlåt nu är det jag igen, har en galen bröllopsenergi efter det här med klänningen

Jag tänkte bara berätta hur det gick med efternamnet, jag ringde till PRV idag eftersom vi ska ta min sambos mammas flicknamn. Dom sa att eftersom det är hans mammas namn så kan han ändra det genom Skatteverket innan bröllopet och så tar jag helt enkelt hans namn. Inga problem alls ju!!!

• EmMagnus

Nu stänger jag ner datorn så att ni slipper mig mer idag iaf
    Sov så gott alla brudar och dröm underbara drömmer om bröllopet!

• Fröken Strössel

Har inte riktigt börjat tänka på bordsplaceringen än. Vad är det för "regler" du går efter EmMagnus? Har noll koll på sånt känner jag. Handlar det om hur man placerar ut par och så eller?

Vad kul med klänningen också. Jag vill ha min nu! Men har jag otur kommer den i mitten av april så det blir till att ha tålamod.

• Tattoo82

Hej brudar! Nu var det länge sen jag skrev nåt igen. Blir så stressad när jag hänger här för mycket!! Får bara mardrömmar. Har drömt massor av gånger att vi inte hunnit gjort ett skit och så plötsligt är det 29 maj! Hahaha..... Sist stod vi där utan vigselförrättare, utan mat och jag hade inte ens hunnit sminka mig.

Vi har börjat pyssla med inbjudningskorten, men jag förstår inte hur ni lyckas få era så proffsiga??! Våra ser ut som ett barn har pysslat ihop på dagis eller nåt.
    Sen såg jag att cateringfirman vi tänkt köpa nån buffé från hade ett kanonerbjudande just nu! Vad tror ni om denna menyn?
    www.hoglundscatering.se/Varbuff.php

• Hannaibröllopstankar

Tatto82, Jag blir hungrig ju Den ser läcker ut tycker jag...

EmMagnus: Vi ska oxå ha Du är allt med Sonja, helt klart en av mina favoriter... Har inte kommit längre, kanske blir det Ulf Lundells "kärleken förde oss samman"... Ska man lyssna på den på tex youtube, så lysna på en kvinnlig.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4