• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel
    patrikoannika skrev 2010-01-10 12:26:26 följande:
    Här ska vi ta våra bröllopsbilder. (och vi ber till Gud om fint väder!)www.hovshallar.com/hovsbank/source/6.htm
    Då ses vi kanske där

Vi har också pratat om att åka ut dit.
  • shamrock

Martinaa: Jag gillar verkligen dina kort. Den designen ska du verkligen vara nöjd med.

anna: Din idé är toppen.

Jag har läst era tankar om bröllopsdagen och planeringen av denna. Jag har inte tänkt så långt ännu men kanske ska göra det lite smått. Fyra månader går ju fort och det är mycket som ska pysslas med då den stora dagen närmar sig.

• Martinaa

Shamrock:
    Tack tack!

anna:
    Självklar superbra idé som alla andra redan påpekat! :)

Jag lurar på hur jag ska lägga upp dagen med. Frisören sa att jag skulle räkna med 2-2,5 timmar för hår och smink. Så ska jag komma i rätt kläder, äta lite lunch och så fotografering. Det hade ju varit skönt att slippa gå upp i svinottan, men det verkar inte kunna bli på annat sätt. Vi vigs kl.15 och jag antar att jag måste vara hos frisören redan kl.8, så nån sovmorgon blir det inte den dagen. Hur gör ni andra?

• Fröken Strössel

Vi har vigseln 15.30 och jag har tänkt lägga upp dagen typ såhär:

9.00 Frisör
    12.00 Lunch
    13.00 Fotografering
    15.30 Vigsel

Jag är ingen sjusovare så att få sova till åtta räcker gott och väl sen känns det viktigt att äta någonting ordentligt mitt på dagen så jag tänkte att jag och min kompis antingen äter lunch på hotellet eller på salongen beroende på hur lång tid det tar där. Min klänning tar max 1 minut att sätta på och sen får min killa komma och hämta mig och så åker vi till fotograferingen.

Angående vad killen ska göra under dagen. Min kommer sova hemma hos sina föräldrar med sin bror och eventuellt någon kompis. Sen kommer de nog bara vara hemma där och slappa på morgonen. Sen får han åka och hämta min bukett och sen mig

• CiaLovesAndreas

Uj, vad ni skriver!
    Den stora dagen känns lite klurig ang. hur man ska lägga upp den.
    Jag har bokat tid till make up kl. 12. Men får se om jag ändrar den efter att jag pratat med min frisör. Beror ju lite på hur lång tid det tar där. Men har även planerat att ta på mig klänning på make up stället så det får ju inte bli fööör tidigt. Om man nu inte vill ge sig ut på stan i bröllopskläderna

• Megi

Har en lien fråga, vet någon vad det kostar att trycka inbjudningskoretn?

• Curre

Hej!!

Nu är snart våra inbjudnings kort klara ;)
    Men ida ska vi väga dem, efterson det är 20gram för ett frimärke så ska vi se om vi håller måttet.

Väger ni era kort?

• gutebrud10

Hej!!
    Det var ett tag sen sist, har haft familjen på besök och fått hjälp med inbjudningskorten.
    Hade tänkt få iväg dem till den 15:e men tyvärr tog pappret slut i butiken o de får hem fler först om 3 veckor
    Har letat på nätet som en galning men det verkar nästan helt omöjligt att få fram någon information, någon som vet var man kan få tag på carsons mulberrypapper som går att lägga i skrivaren?

Förutom det lilla bakslaget verkar det som att det mesta flyter på som det ska.

• pettan
    Curre skrev 2010-01-11 12:38:38 följande:
    Hej!!Nu är snart våra inbjudnings kort klara ;)Men ida ska vi väga dem, efterson det är 20gram för ett frimärke så ska vi se om vi håller måttet.Väger ni era kort?

Jag var o vägde våra för några dagar sen o trodde de skulle ligga på ca 25-30g kanske men det vägde 51g! Så edt blir två frimärkan för vår del!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4