• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

Huh,bordsplaceringen vågar jag knappt tänka på
    Men den får vi ta tag i när O.S.A-datumet närmar sig.

Usch, jag har blivit sugen på hus igen.

• a n n a

Tack för responsen och kul att ni gillade vår middagsidé :)

Jag har haft en hel del mailkontakt med restaurangen, det är en fd konfirmand och kamrat till mig som driver den så det är enkelt att hålla en bra kommunikation. Det visade sig att företaget hade nappat så på min idé att de nu sitter och funderar på att specialkomponera en trerättersmiddag till oss - kan det bli bättre?! :)

Men, hur kan ni göra bordsplaceringen innan ni fått in alla svar på inbjudningarna? Eller är ni tokans mkt snabbare än jag :D själv har jag just skrivit ut inbjudan o ska sitta o pilla med den i kväll. Ska bli sååå kul! Jag som inte är så pysslig av mig får verkligen dra i allt tålamod som öht kan existera :D

• Martinaa

Jag har uppdaterat listan med Anni882 och ar100522. Är det någon jag missat? Har varit lite dåligt på att uppdatera det sista. Bara hojta om du saknar dig själv på listan eller om nåt är galet!

• gutebrud10

Nu har vi bestämt oss, det kommer inte bli borgerlig vigsel, har hittat samma präst som döpte vår älsta son men har tyvärr inte fått tag i honom, håller alla tummar som finns på att han kan viga oss.

Fick tag i rätt papper till inbjudningskorten igår, syrran, som bor i sthlm, hittade men det var skamdyrt, 17 kr st om man köpte 50 st annars 20 kr st, tycker det är dyrt för lite papper.

Ingen annan i tråden som ska gifta sig på Gotland?

• snuttfia

Vi hade ju planerat att vara så tidiga med inbjudningarna, men jag har då inte ens börjat än. Har en plan för hur de ska se ut men har ominstallerat datorn och inte haft något bra bildredigeringsprogram så det har inte blivit nåt. Hittade dock jättesöta dubbelvikta kort på Åhlens som passar in på vårt naturtema. De är som vanliga korrespndenskort i storlek och i naturbrunt papper, rätt tjocka. De ska jag använda till vigselprogrammet. Bara vika papper och knyta in med ett fint band. Det brukar ju inte vara så långt om jag minns rätt, förhoppningsvis blir det inte såååå många sidor fast det blir litet format. Tror det blir jättefint iaf :)

Ska nog ta och maila en gammal gymnasiekompis med vacker sångröst och fråga om hon vill vara solist på vårt bröllop. Har tänkt göra det lände men inte riktigt vågat för vi har inte så mycket kontakt fast hon bor hyfsat nära nu.

• snuttfia

Just ja, Martinaa, Superfina kort du har gjort! De blev ju hur bra som helst :) Glömde att skriva det innan...

• Ananias

snuttfia- vigselprogram, menar du det man har i kyrkan ? Det trodde jag kyrkan fixade???? måste man tänka på det också=(...

• Hannaibröllopstankar

Jag tror att Snuttfia menar festhäfte????

Kanske ska knåpa ihop dom själv då, jag har hållt på med mycket scrapbooking innan, men det verkar vara två bran tidigare.

• Martinaa

Ananias:
    Vigselprogram får du nog allt fixa med själv också, men det är ju bara ett enkelt blad med ordningen i kyrkan, vilka sånger som sjungs och vilka psalmer man ska delta i. Inget avancerat. Normalt ett vanligt dubbelvikt A4-papper bara.

Sitter och pillar med vår hemsida nu, som ju måste vara klar när inbjudningarna går ut. Var inte nöjd med hur jag formulerat texten att gästernas barn inte var bjudna så gjorde om. Hur låter det här tycker ni?
    "Vi ber våra gäster låta barnen stanna hemma med barnvakt denna dag, med undantag för brudens syskonbarn som kommer närvara hela dagen."

• majsan801

Men inte måste man ha ett vigselprogram? Psalmordningen står ju framme på altartavlan så det känns hyfsat onödigt. Det är iaf en sak som jag prioriterar bort.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4