• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • snuttfia

Vilken söt tiara :) Tycker både den och örhängerna ser diskreta och smakfulla ut så jag tror inte det blir för mycket... Tänker du ha jättestor slöja eller bara en sån liten som sitter under frisyren? Tror det blir väldigt brud-fint iaf :) Testa allt tillsammans, vira typ en vit handduk omkring dig om du inte kan prova med klänningen så ser du ju lite hur det kommer att se ut. Gillar du det så är det garanterat inte för mycket, du ska ju trivas och känna dig fin!

patrikoannika skrev 2010-01-05 15:58:39 följande:
    Min tiara ser ut ungefär så här... (Hittade inte den exakta på deras hemsida.)www.nixa.se/nya/T225.html
  • snuttfia

Just ja, jag var och provade kläder igår och insåg att nu börjar man ju påminna om ett lik i hudfärgen... Hur har ni tänkt göra? Solarium, brun utan sol, spray-bränna, semester eller naturlig? Jag lovar att jag är samma färg som klänningen utan att sola. Tror det är dags att besöka solariet lite då och då så man hinner få lite färg utan att det ser sådär paniksolat ut. Jag går ju aldrig till solariet annars utom när jag känner mig lite vinterdeppig, konstigt nog hjälper solariestrålarna då... Nåja, vill ju inte se ut som en pepparkaka men i vart fall att man ser skillnad på mig och klänningen ;)

• patrikoannika

Ska ha en kort, enkel slöja. Men en liiiiten vit kant. Jag den är kanske 80 cm lång. Cirka, svårt att gissa. Ska sätta den bak i uppsättningen och sedan eventuellt ta av den efter vigseln.

• patrikoannika

Jag har solat solarie max 10 gånger i mitt liv, men inför bröllopet tänker jag garanterat att sola. Man kanske ska börja redan?

snuttfia skrev 2010-01-05 16:21:43 följande:
    Just ja, jag var och provade kläder igår och insåg att nu börjar man ju påminna om ett lik i hudfärgen... Hur har ni tänkt göra? Solarium, brun utan sol, spray-bränna, semester eller naturlig? Jag lovar att jag är samma färg som klänningen utan att sola. Tror det är dags att besöka solariet lite då och då så man hinner få lite färg utan att det ser sådär paniksolat ut. Jag går ju aldrig till solariet annars utom när jag känner mig lite vinterdeppig, konstigt nog hjälper solariestrålarna då... Nåja, vill ju inte se ut som en pepparkaka men i vart fall att man ser skillnad på mig och klänningen ;)
  • jaao

Jag är alltid blek och kommer vara det när vi gifter oss också... får cellskräck av solarier! Tur att man är hårdrockare, då kan jag skylla på det haha.

Idag har jag bokat hotellrum, fick precis det vi ville ha efter noggrann beskrivning av inredningen 17 våningen med 2 väggar helt i glas ut mot stan. Tog något guldkantstillägg som man får mosserande vin och grejjer på rummet när man anländer.

Har även pratat med en annan resturang som skulle skicka prisuppgifter och menyförslag senast torsdag. Supermysigt ställe heeelt i vitt... håll tummarna för att det inte blir alltför dyrt för oss! Jag orkar inte leta mer nu!

• patrikoannika

Vi skulle boka bröllopsnatt för ett tag sedan och för oss så finns det två ställen som är aktuella. Båda är minst lika fina, ligger fint och har bra service och rum. I alla fall av det vi vet. Men så kollade vi lite på priser för bröllopssviter och såg följande:

Hotell nr1. 2595 kr för sviten.
    Hotell nr2. 1550 för sviten.

Så vi ringde och bokade Hotell 2 eftersom det var så mycket billigare. (ha ha ha...)

Men DET priset (1550) visade sig sedan vara PER PERSON!!!

Men, men de var så trevliga och egentligen spelar det ju ingen roll mellan 2600 och 3100, det är ju inga större pengar. (inte i sammanhanget..) Men vi trodde ju att vi hade gjort ett kap som hittat detta hotell nr2 i stället för nr1.

Så kan det gå..

• pettan

Hallå! Har inte bidragit på länge men tänkte ..bettre sent än aldrig och kommer med ett nu!

Igår pratade jag med den präst vi helst vill ha (han döpte mig och jordfäste min m2bs farfar!)och han var ledig och kan komma och viga oss! Känns jättebra!
    Sen har vi oxå bokat Bröllopssvit till natten (kom på det när jag läste patrikoannikas inlägg) vi fick den i julklapp av m2bs föräldrar plus att hans bror fixat jättebra pris(känner en som jobbar på hotellet) skulle ha kostat 2995kr med bubbel, frukt och frukost på rummet, men vi fick den för 1495kr! Wiihi! Förlåt patrikoannika!

• jaao

Haha, hoppsan så kan det gå

Vi har inte bokat någon svit utan snäppet under för de rummen är snyggare inredda 1150.- för två personer
    trooor jag ivarjefall...hmmm

patrikoannika skrev 2010-01-05 18:07:05 följande:
    Vi skulle boka bröllopsnatt för ett tag sedan och för oss så finns det två ställen som är aktuella. Båda är minst lika fina, ligger fint och har bra service och rum. I alla fall av det vi vet. Men så kollade vi lite på priser för bröllopssviter och såg följande:Hotell nr1. 2595 kr för sviten.Hotell nr2. 1550 för sviten.Så vi ringde och bokade Hotell 2 eftersom det var så mycket billigare. (ha ha ha...)Men DET priset (1550) visade sig sedan vara PER PERSON!!! Men, men de var så trevliga och egentligen spelar det ju ingen roll mellan 2600 och 3100, det är ju inga större pengar. (inte i sammanhanget..) Men vi trodde ju att vi hade gjort ett kap som hittat detta hotell nr2 i stället för nr1.Så kan det gå..
  • snuttfia

Vi bokade två nätter i bröllopssviten, vi åker ju inte på någon bröllopsres så det ville vi unna oss. Fast vi hade nog kommit en bit ut i världen på sista minuten ändå för det gick på 2500 kr/natt :) Men jag tänker som så att bröllopsnatten lär vi vara däckade efter en lång dag, då tyckte sambon att det var bortkastat att lägga så mycket pengar på rummet. MEN rummet har bubbelpool och bastu och man får vip-paket med frukt, bubbel och choklad. Självklart tillbringar vi dagen på rummet och badar, bastar och myyyyser. Inte alls bortkastat i mina ögon :) Ser fram emot det, älskar bubbelpool och bastu och så kommer vi ju att ha det så mysigt när vi är helt nygifta och allt. Gött!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4