• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • EmMagnus

Jag har också en sån bh, som en bandeu liksom. Sjukt skön, en av dom bästa bh jag har haft! Så det är ett superbra val!
    Hur blev det under klänningen då *nyfiken*?

mmm2010 skrev 2010-01-04 23:49:21 följande:
    Jag var och shoppade loss å Lindex rean idag! En fin korsett som inte hade några "pinnar" i sig. Min klänning är slät och har inte så tjockt tyg, så en korsett med massa tjock spets och pinnar skulle synas igenom och det skulle nog se buckligt ut...sen köpte jag även en slags liten tubtop som bara täcker brösten och som inte har några sömmar, nån borde ju funka! men som EmMagnus skrev, så kan det nog bli så att man bara går och drar upp och drar upp den hela dan. det får nog bli korsetten ändå!Vi bestämde oss för att gifta oss i juli nån gång! förlovade oss 6e juni så vi tänkte nån månad och sen bokade vi festlokalen!
  • EmMagnus

Exakt! Han kommer bli överlycklig, tro mig, särskilt när han får ta av den HAHA!

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-05 10:51:50 följande:
    Ja, det kan man ju göra.Så får man väl prova hemma. Be mannen om hjälp
  • CiaLovesAndreas
    EmMagnus skrev 2010-01-05 10:52:56 följande:
    Exakt! Han kommer bli överlycklig, tro mig, särskilt när han får ta av den HAHA!

Tur att klänningen inte ska vara "hemlig" då
  • patrikoannika

Jag hade tänkt ta mig ner till stan i dag och kolla om de fått i några skor i bröllopsbutiken. Men jag är sååå seeeg i dag.. fryser och det snöar..

Jag tror inte jag pallar...

• EmMagnus

Cia: Ja det är ju verkligen tur!!

Annika: Jag håller med dig, jag skulle städat tvättstugan idag, men har fastnat i soffan istället. Hur tar man sig upp härifrån???

På lördag ska m2b och jag åka till Vinslöv och Ateljé MB och titta på kläder till honom. Min förhoppning är att jag dessutom ska hitta ett par skor. Jag har sett ett par från Rainbow som jag gillar och som jag vill ha i rött, men jag vill gärna prova dem först. Är det nån som har varit på Ateljé MB?

• Avalon75

Jag verkar ha kommit ur bröllopsstilleståndet!

Idag har jag klickat hem de smycken jag ska bära på min bröllopsdag, förutom gammelmormors ring som är i tryggt förvar hos mamma. Det blev svävande pärlor, både armband och halsband. Jag har ett halsband med vita svävande pärlor hemma men det är bara på 5 linor så jag tyckte det såg lite ut. Nu blev det 10 linor både på armband och halsband. Vita sötvattenspärlor så klart.

Igår gjorde jag 60 stycken omslag till vigselprogram och 20 omslag till festhäfte.

Roligt när man kommer igång igen.

• Avalon75

Åh glömde!

På lördag är det stora "Titta-efter-vigselring-dagen"!
    Många juvelerare ska besökas... Jag är helt exalterad!

• patrikoannika

Inte varit där, men hört mycket gott om dem. Där ska tydligen finnas ALLT och trevliga och hjäpsamma ska de vara. Men måste man inte boka tid? Kolla upp det, om ni inte redan vet alltså.

Fick hem ett par örhänge som jag beställt. Såååå fina de blev! Smygprovade dem med slöjan och tiaran till. Fint, men så blev jag lite "ååhh-tääänk-om-det-blir-tooo-much"?! Tiara med stenar och pärlor, örhänge med pärlor och så (är det tänkt) pärlhalsbans. To much eller fint?!

EmMagnus skrev 2010-01-05 12:23:33 följande:
    Cia: Ja det är ju verkligen tur!!Annika: Jag håller med dig, jag skulle städat tvättstugan idag, men har fastnat i soffan istället. Hur tar man sig upp härifrån???På lördag ska m2b och jag åka till Vinslöv och Ateljé MB och titta på kläder till honom. Min förhoppning är att jag dessutom ska hitta ett par skor. Jag har sett ett par från Rainbow som jag gillar och som jag vill ha i rött, men jag vill gärna prova dem först. Är det nån som har varit på Ateljé MB?
  • patrikoannika

Örhängena finns, på bild, i mitt galleri.

• EmMagnus

Man måste boka tid i veckan men på lördagar har dom kösystem om jag förstår deras hemsida rätt. Vi åker dit och testar, kommer ju förmodligen att vara halva Skåne där så det kan ju bli en upplevelse

Örhängena var superfina, enkla och stilrena. Har du bild på tiaran och halsbandet också? Om dom är i samma stil som örhängena tror jag inte att det blir too much. Men det är ju svårt att säga när man inte har sett dem.

patrikoannika skrev 2010-01-05 13:05:12 följande:
    Inte varit där, men hört mycket gott om dem. Där ska tydligen finnas ALLT och trevliga och hjäpsamma ska de vara. Men måste man inte boka tid? Kolla upp det, om ni inte redan vet alltså.Fick hem ett par örhänge som jag beställt. Såååå fina de blev! Smygprovade dem med slöjan och tiaran till. Fint, men så blev jag lite "ååhh-tääänk-om-det-blir-tooo-much"?! Tiara med stenar och pärlor, örhänge med pärlor och så (är det tänkt) pärlhalsbans. To much eller fint?!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4