• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Glömde ju säga välkommen hit Curre! Lägger till dig på listan nån dag också.

• May2010

Bra jobbat.

Ananias skrev 2009-12-28 14:17:01 följande:
    Hurra jag har räddat min klänning!!! ha ha ha jag tog bort alla paljetter över bröstet så bara broderierna är kvar! och det blev bra. det var precis de paljetterna som störde mig märkte jag när de försvann....fan va skönt
  • May2010

Den klädda kronan hämtar jag dagen innan och förvarar i kylskåpet tror jag.
    Jag vaknar hos tärnan och äter frukost, tar det lugnt.
    Kring 11 fixar vi hår och smink, klär på oss, själva.
    Mamma möter upp vid kyrkan strax före 15 med buketten hon hämtat ut.
    Vi ska vigas 15. Då först träffar jag m2b på trappen.
    Är väl då kanske klar i kyrkan 15.35
    Sedan ska gästerna gå tipspromenad och mingla medan de promenerar till festlokalen. Medan vi fotograferas under 1 timme.
    Så 16.30 är väl välkomstdrinken då kanske.
    Och så kan vi sätta oss till bords och börja med förrätt 17.

Martinaa skrev 2009-12-28 17:59:43 följande:
    Idag var jag och klippte mig (behövligt!!) och passade på att boka tid hos dem för både hår och smink till bröllopsdagen. Kunde dock inte boka exakt tid nu för vet inte riktigt vad man ska räkna med när det gäller fotografering och så... Min frisör tyckte jag skulle räkna med ca 2,5 timmar där i alla fall, och då gick det bra att klä på sig där också. Skönt att kunna göra allt det på samma ställe! :)Så nu är frågan hur man ska lägga upp dagen. Hur lång tid behöver man till fotografering tro?Vi har tid i kyrkan kl.15 och jag vill inte behöva stressa (jag kommer nog va stressad och nervös så det räcker ändå...) men skulle ju gärna slippa gå upp i ottan om jag inte behöver det...Hur ser ert dagsschema ut, ni som har det klart för er?
  • Martinaa

May2010:
    Tänk på att ni nog inte kommer kunna börja fotograferas förrän en halvtimme efter vigseln. När vigseln är slut ska ni ju komma ut från kyrkan och hälsa på alla vänner och släktingar, ris ska kasta och ni ska få gratulationer och kramar och sånt. Jag hade blivit väldigt besviken om brudparet bara stack direkt utan att stanna och bli hyllade just efter kyrkan. Så ni kan nog inte räkna med att börja fotograferas av fotografen förrän runt kl.16... om ni inte ska smita undan gratulationerna vill säga...

• patrikoannika

Vi har också lite trubbel angående hur man ska lägga upp dagen tidsmässigt.

Vi ska fotograferas innan vigseln klockan 16.00.

Men vi bokade frisören och sminket klockan 11.00. Jag tänker nu att det kanske blir för sent? Men frisören sa att det brukar räkna runt 1 timme för bruduppsättning och ca 30 minuter för smink. Men jag tycker det låter lite? Men tärnan ska också få uppsättning (dock bara en enkel..), och smink, men att vi går i "omlott". Alltså att när jag får håret uppsatt så sminkas hon och vice versa.

Fast i och för sig klockan 11, om det tar 2 timmar så har vi ju ändå 3 timmar tills vigseln börjar. Vi sminkas och får håruppsättning i 2 timmar ca, så är vi klara vid 13 och då tänkte vi äta något enkelt, sedan fotograferas.

Så, ja.. när jag tänker efter så kanske det är lagom. Eller?

Snälla.. hjälp!!

• patrikoannika

Förresten, jag har lagt in några bilder i galleriet på håruppsättningar. Åsikter tas tacksamt emot!

• Ananias

moule- vi har skickat våra redan=)

• Martinaa

Annika:
    Precis sån typ av håruppsättning har jag också tänkt mig! Vill inte ha allt uppsatt utan lite hängande också.

Det första jag tänkte är att klockan elva hos frisören känns lite sent. Jag skulle hellre ta iaf en timme tidigare ifall nåt drar ut på tiden. Man ska ju gärna hinna äta nånting också. Sen är det ju klart, det beror ju på vad ni kommit överens om med fotografen, om ett visst antal timmar eller så.
    Min skräck vore ju om man kände sig alldeles stressad vid fotograferingen och kanske inte hinner med alla bilder man hade tänkt/velat.

• patrikoannika

Jag ska höra med fotografen, vad han säger. Men till saken hör att fotografen är min bror och han är med oss hela tiden hos frisören också. Så han finns ju redan på plats liksom.

Hur lägger ni andra upp dagen?

Vigsel klockan?
    Frisör klockan?
    Fotografering innan eller efter vigseln?

• Blivande fru 2010

Vi skall vigas kl 15.00 WOW det är inte så långt kvar
    Vi tänker ta våra kort innan vigseln för att gästerna inte skall behöva vänta. Tänkt att frisör och make up skall göras vid 10.00 fotografering vid 13.00. fest middag efter vigseln vid 16.00 till natten Det är en tanke så får vi se vad det blir när den stora dagen är här!!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4