• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

Härligt att ha den klar Cia! Alltid lika skönt att kunna bocka av saker på listan.

Jag har hamnat i ett litet bröllopsvakum. Skulle gärna hålla på och fixa med bröllopet men vet inte vad jag ska ta tag i. Inbjudningarna är utskickade, allt som vi kunnat boka är bokat, klänning beställd, min killes kläder och skor är inköpta... Finns säkert mycket smått jag kan göra men vet inte riktrigt vad. Funderar på att översätta festhäftet eftersom vi kommer ha en amerikansk gäst men det är ju inget som är någon brådska med direkt

Annars så måste jag bara säga att jag blivit tolalt förälskad i Microsoft publisher. Så himla smidigt program att göra festhäften i. Satt först och pillade i Word men insåg snart att det skulle bli en mardröm så jag testade Publisher istället och det är hur smidigt som helst både att fixa själva häftet och skriva ut. Me like!

God jul på er alla majbrudar! Idag sticker jag ner till Skåne för att fira jul.

• gutebrud10

Vilken fin lista du gjort martinaa, tror du kan lägga till kyrklig vigsel på mig fast vi har inte riktigt bestämt oss än. Vi ska vigas i en kyrkoruin i Visby och kan då välja om vi vill ha borgerlig eller kyrklig vigsel. Vi är inte religiösa och hade först tänkt oss att ha en borgerlig vigsel men har nu börjat tänka om, präster är ju så himla duktiga talare och det blir nog lite mer högtidligt om man blir vigd av en präst.

Läste om alla er som har planer på att åka iväg med tärnan el vänninan dagen före, det låter mysigt, ska se om jag kan lösa något sådant oxå. Vi bor i Halmstad men ska gifta oss på Gotland (jag kommer därifrån)så varken jag el m2b är ju hemma och så har vi 2 barn som någon (typ mormor) får ta hand om.
    Hoppas på att lösa det, hade varit trevligt.

Finns det någon som har problem med att svärföräldrarna ska lägga sig i planerandet?
    Jag kan väl inte påstå att jag har problem direkta men de har ju en del åsikter, dels ang gästlistan och sen om det ska va borgerlig el kyrklig vigsel, kan va kul o höra om det finns fler som har samma bekymmer.

Till sist en riktigt God Jul till alla!!

• Martinaa

Hej på er!

Hoppas ni alla haft en fantastisk och skön jul!! Själv har jag haft två "julaftnar", först en den 23'e hemma i Småland hos mina föräldrar och sedan en på julafton hos sambons familj. Mycket mat har det varit, precis som det ska vara!

Fick precis som jag önskat mig, ett presentkort på hårsalongen dit jag brukar gå, och har tänkt att fixa hår och smink på bröllopsdagen. Det kommer inte täcka hela beloppet där, men lite hjälp på vägen skadar ju aldrig! :)
    Nån vidare julefrid hann jag väl dock aldrig få då jag fick ställa klockan på 5:40 imorse för att infinna mig på jobbet kl.7. Jobba på juldagen borde vara olagligt! :P

Strössel:
    Men eller hur att Publisher är helt överlägset när det gäller att göra festprogram! Vet inte hur jag hade gjort utan det. Att sitta i Word hade jag ju blivit totalt skogstokig på.

Gutebrud:
    Du är uppdaterad.
    Har inte något problem med svärföräldrar som lägger sig i. De är faktiskt väldigt snälla och förstående och låter oss sköta det där själva, i den mån vi vill. Jag tror nog mina föräldrar är värre, haha. Inte för att de har lagt sig i jättemycket, men de har nog lite åsikter som jag inte alltid delar. Fast med dem har jag ju inte problem med att säga ifrån, hehe.

Robi10:
    Välkommen. Du är uppe på listan nu!

• Ananias

Heeej

Jag har panik och vet inte va ja ska göra...vet inte om ja gillar min klänning=)...har provat o provat men det känns inte helt hundra me sista ja provade så kändes det 99 % bra=) ha ha

ja vill ha ett ärligt svar från andra va ni anser om den..kolla i mitt galleri...

ja köpte den billigt så ja kan gott köpa en ny så det är inget problem men ni som köpt klänning..känns det 100 % rätt...

ja vet liksom inte om någon klänning kommer att göra det efetrsom jag känenr mig ganska obekväm så uppstussad liksom=) det kanske e det....

HJÄÄÄLLPP

• Martinaa

Jag tycker klänningen var jättefin och den såg ut att sitta jättebra ju!

Klart det känns lite ovant att se sig i en sån klänning, men vänta bara tills du är sminkad och fixad upp till tänderna så kommer du känna dig jättefin!

• Hillena

Ja klänningen var verkligen fin. Du kommer att se ut som en prinsessa på din dag!

• 2010Brud

Jag tycker klänningen var jättefin. När alla detaljer som skor hår mm är fixat kommer du att bli strålande.

nu när julen är över måste jag nu fixa inbjudningarna, det är nog dags att beställa lite material och komma igång.

• Hannaibröllopstankar

Håller med dom andra om klänningen, jättefin och ännu bättre när den är struken och halsband/skor etc kommer till.

Jag känner mig helt fastkörd i bröllopsplanerna, har bokat präst, vigselplats och gästgifveriet vi ska vara på. Ska beställa inbjudningskort men har inte kommit så långt än.... Är det bara jag som har sån beslutsångest i allt om bröllopet, höga krav och att allt ska vara perfekt?

• gutebrud10

Kan inte annat än hålla med de andra, klänningen var jättefin, men jag kan förstå hur du känner. Man kan leta ihjäl sig efter den perfekta klänningen, även om man hittar den så kan man ju aldrig veta om det inte finns någon annan som skulle kunna va mer rätt.
    Själv så hade jag med mig min syster som är väldigt duktig på allt som har med kläder att göra (hon jobbar som konstruktör), hon fick mig att helt ändra mina planer. Jag hade först tänkt att jag skulle ha en väldigt enkel klänning och provade flera i den typen och alla va givetvis väldigt fina men när syrran plockade fram en klänning som hon tyckte jag skulle prova bara för att hon ville se den på så ändrade jag mig ganska fort.
    Men jag köpte inte den klänningen då eftersom vi inte ens hade bestämt riktigt om det skulle bli nått bröllop el inte. Men om det skulle bli så hade jag iaf den perfekta klänningen.
    Sen ett år senare när vi hade bestämt oss så gick jag tillbaka till affären och givetvis fanns ju inte klänningen att få tag på längre. Bara att börja leta igen, när vi gick in i den 3:e bröllopsbutiken så tog syrran återigen fram en klänning som hon ville se på och den satt perfekt och va bara så himla mycket jag. Men den gick ju såklart inte att beställa så ville jag ha den så va det bara att slå till på direkten, så det va vad jag gjorde men det kändes lite konstigt att inte få någon betänketid & som sagt man vet ju inte om det kanske finns någon därute i klänningsdjungeln som skulle kunna va ännu lite finare.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4