• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

Jättesnygg klänning! Tror det blir fint att matcha slipsen med klänningsbandet. Angående underkjol så vet jag faktiskt inte, svårt att se men om du lånat än så är det ju smidigt att prova sen när du får klänningen. Hur lång tid ska det ta?

• May2010

Ja det känns bra både med slips och klänning. 2 månader står det på sidan.
    men vi försöker få barn så jag vet inte hur jag ska göra... om jag blir gravid snart hinner jag ju bli 4 månader, då kanske den inte passar längre, har sagt att de därför kanske ska vänta lite med att sy... vad gör man?
    jag vill gärna ha underkjol till så jag hoppas det är meningen, fint när det står ut lite.

Fröken Strössel skrev 2009-12-16 18:03:56 följande:

Jättesnygg klänning! Tror det blir fint att matcha slipsen med klänningsbandet. Angående underkjol så vet jag faktiskt inte, svårt att se men om du lånat än så är det ju smidigt att prova sen när du får klänningen. Hur lång tid ska det ta?
  • johi77

May2010 - jättesöt klänning. Jag tror nog att du kan och bör ha underkjol under den. När jag var och provade klänningar så ska man ju ha det under dom flesta. Den klänningen jag köpte behövde jag inte det på eftersom den är rätt tung med taft och tyll.

Jag kan inte ta åt mig äran för korten mer än att jag varit med och påverkat designen. Min svägerska är grym kortdesigner så jag har go hjälp av henne. Hon fixar allt och jag är glad och nöjd!

• patrikoannika

Och våra kort skickades i dag...

• EmMagnus

Johi77: Wow, vilka snygga kort. Det ser ut som att själva texten är lös inne i kortet. Får man fråga hur ni har gjort det? Är den helt lös eller har ni fäst den på något sätt? Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra med texten, resten är klart. Så lite tips vore välkommet.

May2010: Sjukt snygg klänning, jag gillar verkligen axlarna och skärningen.

• johi77

EmMagnus - texten har vi skrivit ut på ett tunt papper så att man har som en inlaga. Sedan är det det rosa snöret som håller fast inlagan. Blir väldigt fint när man öppnar upp kortet eftersom texten lyser genom svagt och man kan liksom ana vad som komma skall

• johi77

Lite till: alltså inlagan är dubbelvikt, bara något mindre än själva kortet.

• johi77

Hur gör ni med blommor?

Jag var inne förra veckan för att kolla vilka blommor det går att få tag på i maj. Trodde att jag skulle kunna ha ranunkel men det var tydligen för sent för det. Sedan är jag inne på pioner men det kan vara på gränsen för tidigt. Sen kan man väl få tag på det mesta men frågan är vad det kostar samt blommans kvalité.

Nu lutar det alltså åt rosor med lite hjärtan-på-tråd och pärlor. Eller är det bara för tråkigt????

• mmm2010

johi77: jättesnygga kort! Riktigt fint med pärlor

May2010: vilken söööt klänning! tycker det är så fint med axelband/ärmar på klänningar! tycker att du skall köra på underkjol, det känns ju iaf lite extra festligt

Hur gör ni förresten med tärnklänningar? betalar ni dem, eller får tärnan/tärnorna stå för den kostnaden själv?

• shamrock

Nu har jag tagit mig igenom de senaste dagarnas inlägg. En hel del att läsa men trevligt och intressant som alltid.

Jag har köpt det sista till våra inbjudningskort och gjort två testkort. Sambon är införstådd med att det ska göras bröllopsinbjudningar över julen. Han har visat gott intresse och frågat vad han kan göra, han vill ju inte göra sånt där småpyssel. :) Han ska få skära papper, klippa band och skriva adresser. Blir nog bra.

I fredags bestämde jag mig för vilken klänning jag ska ha, en forever yours, har haft lite svårt att smälta att valet är gjort. Känner mig nöjd!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4