• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • May2010

innan jul måste våra kort i alla fall postas för vi har lagt julkort i alla kuvert och slickat igen.

• 2010 05 01

Vilken rolig idé!

May2010 skrev 2009-12-04 18:08:36 följande:
    innan jul måste våra kort i alla fall postas för vi har lagt julkort i alla kuvert och slickat igen.
  • EmMagnus

Snuttfia: Jag hoppas verkligen att det inte är nått allvarligt med din tärna och att hon snart är pigg igen.

• shamrock

snuttfia: Jag håller tummarna att det snart blir bättre med din tärna.

Efternamn är ett kapitel för sig själv. Jag har ett -son namn och har alltid sagt att jag byter det om jag gifter mig med någon utan -son namn. Nu är det så att min m2b inte har ett -son namn men ett - sen namn och det är inte alls bättre än ett -son enl mig. Min m2b tycker att jag sagt att jag ska byta men jag insisterar att -son och -sen är detsamma. Jag vill helst ta ett helt nytt men min m2b vill då behålla sitt. Dilemma!!

• Bluebride

hej tjejer, nu kikar jag in, ska läsa ikapp sen. ska bara meddela att jag lever. har råkat på en hemsk förkylning med kraftig hosta och snuva, lillan är också sjuk, bara hoppas vi är friska till nästa helg när vi ska ha hennes kalas. Häromdagen hade jag 3 graders feber.

• Fröken Strössel

Krya på dig Bluebride!

Nu har vi bestämt kläder som min kille ska ha. Har velat fram och tillbaka om vad som blir bäst då min sambo inte tycker att han passar i kostym. Det började med att vi hittade ett par jättefina manchesterbyxor som han trivs väldigt bra i. Till det har vi nu köpt en supersnygg svart smokingskjorta med kinakrage och en snygg svart väst. Och idag hittade vi ett par urläckra skor som passade till som om de var gjorda för honom. Han är så stilig! Och jag är så glad att vi kunde hitta något som han trivs så bra i. Blev lite deppigt när han hade provat 10 olika kostymer och inte kände sig fin i någonting.

Känns bra att saker och ting börjar ordna sig!

• CiaLovesAndreas

Var länge sen jag skrev nåt nu. Men får väl passa på nu när m2b och dottern är hos farmor

Snuttfia,
    Hoppas att din tärna snart mår bra igen.

Bluebride,
    Krya på dig!

Fröken,
    Så skönt att ni hittat kläder till mannen.

Vi kommer nog skicka ut våra inbjudningar efter nyår.
    Ang. efternamn så har jag ett ovanligt efternamn och mannen ett -son namn så det blev inte så svårt

Tyvärr finns det risk för att min tärna också kan vara allvarligt sjuk.
    Men har inte tänkt ut nån plan B, det får bli sen isåfall när vi vet mer.

• Fröken Strössel

Cia: Vad tråkigt, hoppas att det inte är något alvarligt!

• patrikoannika

Hej, hej!

Ny tråd och allt. Har läst i kapp det mesta tror jag...

Jag ska ta min sambos efternamn. Men jag har ett ovanligt son-namn och han ett vanligt icke-son-namn. Så jag byter till ett vanligare efternamn än det jag har. Men det gör mig inte så mycket. Vår dotter heter redan detta vanliga efternamn (trots att det inte är ett son-namn) så det har varit tanken hela tiden att jag ska byta. Trots att jag har ett ovanligt son-namn. Men, men jag bryr mig faktist inte så mycket, bara vi heter samma hela lilla familjen så.

I dag har sambon gjort färdigt inbjudningskorten. Jag låg och slummrade i soffan, somnade faktiskt en stund.... och när jag vaknade var det färdiga och klara! De ska skickas nästa vecka, som julkort.

Och nu står mannen i köket och lagar middag! (och jag surfar på datorn..)

Skön kväll på er!

• ayle

Hejsan allihop...

jag har hunnit med att läsa det mesta och ser att ni både pratar efternamn och innbjudningarna.
    Jag har ett son-namn som inte är något spec, men min M2bs mamma och jag har samma förnamn och jag vill INTE heta som henne:-/ räcker med en så vi funderar på att ha hans och mitt som dubbelnamn lr om vi "hittar" på ett lr kanske tar ett gammalt släktnamn.... ja det krävs att tänka på..

Vi har däremot planerat in att innbjudningarna ska skickas ut i mitten på januari. Och jag längtar så
    Våra nära och kära vet inget än, bara min M,O,H vet och tjejen som ska hjälpa med maten

kram jag

Svar på tråden MAJ 2010 del 4