• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Fröken Strössel

Härligt Cia, nu är ni på gång igen!

Rapsbrud: Vi kommer nog både ha ris och såpbubblor, så får gästerna ta vad de helst vill ha.

Kanske dags att beställa såpbubblorna, skönt att ha det gjort. Har bestämt mig för dessa:

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018318&PPC=61291

• Bluebride

Eftersom maten har gjort mig gråhårig (känns som det) så har jag lagt det ansvaret på gubben. Nu är det bara skaffa pengar för de utgifter som är kvar. Mat, dryck, tårta, frissa/smink och fotograf.

• Rapsbrud

Fröken Strössel: De var jättesöta! Fördelen med såpbubblor är ju att det inte blir något att städa bort, plus att det blir fint på kort också. Vi får väl se vad vi bestämmer oss för.

• Bluebride

vill också ha såppubblor, men behöver ca 50 st och jag tycker de är så dyra

• Emsan o Davve

Martinaa: Vi ska åka och kolla ringar imorgon, jag har några modeller som jag tycker är fina, men jag vill liksom se på riktigt.. så att man inte beställer något på nätet (om vi nu bestämmer att vi vågar det) och får hem det och så märker man att de är... inte så snyggt som man trodde.
    Kanske blir det rent av så att jag råkar trilla på min drömring :)

Bluebride: Såpbubblor finns det billiga...(-re) på bröllopsbubblor.se (de hade en 5-års kampanj), kanske är det värt att jämföra?

idag har jag och syster varit på panduro i malmö och valt ut krimskrams (pärlor o sånt) som ska sitta på brudklänningen (som jag har ritat själv och som systra mi ska sy. Lite lägligt så är hon utbildad skräddare)! Passade även på att köpa tyg som jag ska göra "favours" av! :)
    Nu, NU känner jag världens sug efter att det ska bli maj, jag vill bara se allt färdigt, att allt blev sådär skitbra som man sitter och tänker och drömmer om och att vi bara kan njuta av den lyckligaste dagen i våra liv med de som är nära våra hjärta! *fjärilar i magen*

Nu är det På Spåret, vi är outade smygpensionärer ;) och sen lite super mario på wii (även outade "ovuxna" ;)

• Bluebride

jag har tittat där, tycker de är för dyra

Emsan o Davve skrev 2010-01-22 20:04:18 följande:

Bluebride: Såpbubblor finns det billiga...(-re) på bröllopsbubblor.se (de hade en 5-års kampanj), kanske är det värt att jämföra?
  • Bluebride

köpte bröllopsbubblor där nu, tog förskottsbetalning

• Fröken Strössel

Emsan: Bättre priser där! Synd bara att de inte har den variant som jag betsämt mig för. Fjantigt jag vet men detaljerna är ju viktiga

Jag håller med dig, vill ha maj nu!!! Sambon och jag tränade precis lite dans, kan inte riktigt bestämma "första dansen-låt" Vill ha något med lite fart i men inte för mycket fart...

Åh vad kul det är att planera bröllop!

• Emsan o Davve

hehe...nice! Jag tycker att de genomskinliga, avlåga rören är så himla söta...de kommer vi att köpa! Som sagt..de är inte billiga, men lite billigare ;)

• Fröken Strössel
    Bluebride skrev 2010-01-22 20:19:05 följande:
    köpte bröllopsbubblor där nu, tog förskottsbetalning
    Vad kul!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4