• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Bluebride

jag bara jag som ska ha ring, tyvärr så kan jag inte ha två ringar på samma finger, jag har så smala fingrar

• snuttfia

Sambon vill inte ha någon ring. Han har aldrig haft ett smycke i hela sitt liv och har svårt att vänja sig vid förlovningsringen till och med... Min pappa har två ringar, tror det var lika vanligt förr som nu. Om man vill så är det bara att köra på det helt enkelt :) Jag hade tyckt det var trevligt om han ville ha två men det sa han nej till redan när vi förlovade oss så han fick en bredare förlovningsring istället.

• jaao

Hur menar du då? Mina fingrar är toksmala men det går fint ändå... eller menar du på höjden?

Bluebride skrev 2010-01-21 22:01:19 följande:
    jag bara jag som ska ha ring, tyvärr så kan jag inte ha två ringar på samma finger, jag har så smala fingrar
  • Bluebride

Ja, mina är också toksmala, men min vigselring är rätt bred och känner mig väldigt obekväm med två ringar på samma finger, vare sig vilket finger de än e

jaao skrev 2010-01-21 22:19:16 följande:
    Hur menar du då? Mina fingrar är toksmala men det går fint ändå... eller menar du på höjden?
  • jaao

Oki, då är jag med Det är altså inget "fysiskt kan inte" utan att du bara tycker det är obekvämt. Blev lite nervös där, har inte testat båda ringarna tillsammans ännu (blir 1cm tillsammans)

Bluebride skrev 2010-01-21 22:26:08 följande:
    Ja, mina är också toksmala, men min vigselring är rätt bred och känner mig väldigt obekväm med två ringar på samma finger, vare sig vilket finger de än e
  • Bluebride

En gemensam kompis börjar bli trött på att vara singel och frågar om jag har någon tjejkompis vill flytta ner till småland och vad jag önskar jag hade det, för han förtjänar verkligen en härlig tjej. Hur hjälper man till?

• Martinaa

Emsan:
    Jag hade inte vågat beställa från USA. Jag hade sett ut en ring på Guldfynd som jag tyckte var jättefin, men när jag var inne i butik för att prova den blev jag rätt besviken. Den kändes inte alls så där "rätt" som jag hoppats, och den såg faktiskt ganska mesig ut bredvid förlovningsringen.

• lenaed

Jag har en ganska brad förlovningsring 6 cm med en rad stenar i kanten. Min vigselring blir hälften så bred 3 cm och med en stor härlig 0.6 ct sten (tack min älskling för det!!) så det blir mycket ring på min hand men tycker det är sååå fint =)

Åååå idag äntligen kommer våra inbjudningskort från vår koordinator. skall bli så spännande att få se alla klara och sen skall de iväg på lådan!! Nu är det på riktigt!! =)

• a n n a

lenad: jag gissar att du menar mm och inte cm :D

min vigselring fr förra bröllopet var 10 mm bred, funkade hur bra som helst...

• lyckans lycka

hej!
    får man hoppa in här?
    vi ska gifta oss 29 maj.
    vi bor i göteborg.
    håller på att planera för fullt, men nu börjar vi fastna vet inte riktigt vart vi ska fortsätta

Svar på tråden MAJ 2010 del 4