• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • pingst2010

Jag skickade också iväg våra inbjudningar idag,
    skönt att det är klart.
    Bara vänta på svar nu då . .

• Bluebride

jag gör våra festhäften, har ingen toastmaster

• gutebrud10

snuttfia: tittade på din klänning, verkligen jättefin.
    Då är det inte bara jag som överlåter festhäftena till toastmaster/madame, håller med om att det känns skönt att slippa en grej iaf. Tråkigt med nackspärr, om du råkar bo i Halmstadtrakten så kan jag hjälpa dig bli bra då jag jobbar som massör

Försökte lägga in bilder i galleriet på mina inbudningskort men det gick inte alls, fattar inte varför för det kom inte upp nått felmeddelande som det brukar göra, kanske att de var för stora men jag vet inte hur man ändrar storleken på bilderna.

• snuttfia

Åh, sätter mig i bilen på studs då Vad kan det vara härifrån... 10 mil kanske? (chansar vilt) Bor utanför Borås iaf :) Får nog tvinga sambon att knåda lite istället...

Jag försökte ladda upp en annan bild på klänningen men det gick inte alls, den borde vara lika stor som den på klänningen och den på ringen men just den bilden vägrade... Fattar inte varför, testade både explorern och firefox men inget funkade... Mycket konstigt!

gutebrud10 skrev 2010-01-26 20:39:26 följande:
    snuttfia: tittade på din klänning, verkligen jättefin.Då är det inte bara jag som överlåter festhäftena till toastmaster/madame, håller med om att det känns skönt att slippa en grej iaf. Tråkigt med nackspärr, om du råkar bo i Halmstadtrakten så kan jag hjälpa dig bli bra då jag jobbar som massör Försökte lägga in bilder i galleriet på mina inbudningskort men det gick inte alls, fattar inte varför för det kom inte upp nått felmeddelande som det brukar göra, kanske att de var för stora men jag vet inte hur man ändrar storleken på bilderna.
  • majsan801

Jag har gjort våra festhäften vi ska ha en toastmaster men nää jag vill göra dem själv. Däremot kan toastmastern få planera in lite spex och annat skoj för att liva upp festen.

• Hannaibröllopstankar

Så nu är mina inbjudningskort klara för lådan, imorgon är det dags. (Bilder finns i mitt galleri.) Köpte frimärken med pussmunnar på, passande nog!

• Ananias

Här ska inte tränas=) går jag ner i vikt får vi sy in klänningen=)..ne den sitter perfekt nu så det får inte bli någe kiloras...för då blir det inte bra bak i snöringen...skulle inte göra något om man fick lite törre bröst bara

• jaao

Jag tränar för att gå upp i vikt

Ananias skrev 2010-01-26 22:05:07 följande:
    Här ska inte tränas=) går jag ner i vikt får vi sy in klänningen=)..ne den sitter perfekt nu så det får inte bli någe kiloras...för då blir det inte bra bak i snöringen...skulle inte göra något om man fick lite törre bröst bara
  • Martinaa

Puuuh! Nu är det min tur att säga "herregud va ni skriver!!" SEX sidor sen jag kollade sist! Typ sextio inlägg, my god! Då ska vi se hur mycket jag kommer ihåg att svara på!

Snuttfia:
    Jättefin klänning. Ska bli kul att se den på!
    Ang bilden som inte funkade, det kan inte vara så att den innehåller å, ä eller ö i filnamnet? Eller mellanslag eller nåt annat konstigt tecken som BT inte gillar? Jag har ingen aning, för jag har aldrig laddat upp nån bild här, men bara en gissning.

Emsan:
    GRATTIS i efterskott på födelsedagen!!
    Berätta mer om Zumba! Såg en töntig tv-shopsreklam men blev ändå lite nyfiken då jag själv gillar dans. Är det verkligen träning? Går man ner i vikt av det??

Jag skulle behöva komma igång och träna också, sån soffpotatis som jag är (eller dataskrivbordsstolspotatis snarare...). Hade gärna minskat några centimeter runt midjan, men främst för att må lite bättre. Som det är nu är jag trött jämnt men sover jättedåligt. Imorse vaknade jag klockan fem och kunde aldrig somna om Fast sen är det ju det där med klänningen som är beställd nu, får ju inte minska för mycket för då kommer ju inte klänningen passa, haha.

Ang festhäften så gör jag också dem själv. Dels för att jag är för mycket kontrollfreak för att överlåta det till nån annan, men också för att jag tycker det är hur kul som helst att pilla med! :D
    Tror jag har skrivit listan nån gång tidigare, men för nya och för nyfikna (Jaao??) så innehåller vårt häfte följande:

* Välkomsttext med löstagbar lapp att lämna till värdparet där man kan anmäla sig för tal, spex eller liknande.

* Presentation av värdparet

* Meny

* Bröllopsbingo (ni kan sno mitt här om ni vill www.martinaa.se/upload/bingo.doc )

* Presentation av brudparet

* Bruden om brudgummen (godaste maten han lagar, han är som snyggast när han... osv) och vice versa.

* % av gästerna (tex 53% av gästerna är män, 38% av gästerna är gifta, 12% av gästerna har gått i skola med bruden eller brudgummen, 3% av gästerna har åkt Vasaloppet etc).

* Egenkomponerat sökord med bröllopstema

* Ordlista med dialektala uttryck då våra släkter kommer från två olika landskap

* Anslagstavla med lite skojiga citat och bilder

* Bildcollage på brudparet, stora som små.

* Egenkomponerat korsord ^^

* En tidslinje över vårt gemensamma liv. Från första mötet, första kyssen, flyttade ihop, förlovning, frieri osv.

* Ett uppslag än så länge oklart. Eventuellt äkenskapsordlista samt bilder från möhippa & svensexa, eller lämnat till värdparet om de vill lägga in nåt.

* Intervju med brudens föräldrar med deras bröllopsfoto

* Intervju med brudgummens föräldrar och deras bröllopsfoto

* Bordsplacering och gästpresentationer

* Tack-sida med tack till föräldrar, brudnäbb, värdpar och andra inblandade samt gästerna! :)

Så, det var allt!

Har massa mer att skriva om men det får vi nog ta imorgon. Blev alldeles för långt inlägg som det är, haha. Gonatt på er!

• Bluebride

här är en som verkar inte kunna gå upp i vikt om hon inte blir gravid, men de försvinner ju sen när barnet är fött

Svar på tråden MAJ 2010 del 4