• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Rapsbrud

Martinaa: Tack så mycket

jaao: Tackar! Blir nog mer en mysig kväll eftersom sambon jobbar hela dagen, men det är inte helt fel det heller. Hihi, när vi firade vår 1-årsdag tog vi ledigt hela dagen och åkte till Köpenhamns Zoo och tittade på tigrar i snön och sen gick vi ut & åt på kvällen.

Lycka till med inbjudningskorten (och bilen!)!!

• Hannaibröllopstankar

Jaao: Skyffeln ... Hemskt när man tappar ord. Själv har jag varit ute och skottat hela uppfarten nu, min sambo är i Tjeckien och åker skidor... En bra kvinna reder sig själv ju. Har dessutom 4 barn att ta hand om...
    Lycka även till med inbjudningskorten, känns som en viktig milstolpe när dom ligger på lådan...

Rapsbrud: Ha en riktigt mysig dag!

Anna: en secret box med er båda och magen låter jättefint... det hade jag klart gjort!

• snuttfia

Åh, nu vill jag svara på allt ni har skrivit men jag ooooorkar inte :P Satt uppe till 4-snåret i natt med det sista inför opposition på min uppsats idag. Upp med tuppen och så hann jag inte få i mig nån mat innan kl 15.30. Men nu är min c-uppsats godkänd iaf så nu har jag mer tid att ägna mig åt bröllopsbestyr :D Jippie för det! Ska skriva kuverten till inbjudningarna imorgon. Nu sitter jag med ett litet glas bubbel och firar helt själv, sambon är på jobbmiddag. Jag ska med bussen till skolan 06.55 imo så snart kryper jag i säng. Men tack för alla snälla kommentarer om min klänning och mina inbjudningar iaf :) Jag är så nöjd med båda just nu. Längtar till jag får prova klänningen på riktigt, men vet inte när det blir. Tärnan är mitt i en flytt just nu så hennes helger är rätt fulla just nu. Men jag jobbar på det :)

Ha det gott nu tjejer, ska läsa mer noga imorgon och se vad ni hittat på.

• Martinaa

Wihooo! Igår mailade jag till Milly för att höra hur det går med min klänning. Jag har inte hört ett ord från dem sedan jag gjorde beställningen för två veckor sedan så skulle bara "kolla läget" lite. Frågade även om det kommer ta längre tid pga deras nyår. Idag hade de svarat:

"The dress is in the 3 stage, beading.

Some of the worker have gone home, so I am not sure when the dress will be finished. But I am sure you will got the dress on March."

Vet inte hur många "stages" det är men om de håller på att sätta på pärlor så måste ju själva klänningen redan vara sydd eller?? Hihi!! Sååå spännande!!!

Idag fick jag också ett brev med typ "bokningsbekräftelse" på kyrkan!

Nu är jag ledig i tre dagar (såååå skönt) så i helgen ska alla kort förhoppningsvis bli klara för att läggas på lådan på onsdag. Äntligen äntligen! Över ett halvår med smussel och hemlighetsmakeri är snaaaaaart äntligen över! *längta som en tok*

• Martinaa

Jaao:
    Va elakt, inte nog med att nån snott din snöskyffel, de har till o med snott själva ORDET från dig också!!

• mmm2010

Grattis Snuttfia!!! vad gött att vara färdig och godkänd med uppsatsen!

Appropå det här med en secret box, så gjorde min kompis en till sin man som morgongåva, det blev jätteuppskattat men hon är en liten linslus och vågar släppa loss framför kameran! hon fotades hos en tjej i Varberg som var jätteduktig och bilderna blev smakfulla. Alla kort var ju inte lättklädda, hennes kille älskar fotboll, så på några av korten har hon trosor och en Sverige-landslagströja på sig vilket blev succé hos mannen! så alla som känner sig obekväma att vara lättklädda framför en kamera kan ju det vara ett bra tips...

i helgen skall jag testa bröllopsfrisyrer och dricka skumpa hos min tjejkompis som skall sätta upp håret...mysigt!
    sov så gott

• Bluebride

tack för tipset

Martinaa skrev 2010-01-28 21:24:55 följande:
    Bluebride:Har du hittat nån ny klänning till din tös än? Halens har visst en del sött :) www.halens.se/ProductList.aspx
  • jaao

Martina: Haha, ja! Vilken stil!
    Nu har vi dock fått en ny...snöskyffel av
    föreningen, ordning och reda! Det tog 1½ timme att
    gräva fram bilen + en stark blivande man som puttade.
    (inga inbjudningskort dvs)

Angående klänningen så borde de väl, som du säger, sätta pärlorna när klänningen är sydd Spännandeeee!
    Min klänning skulle komma i slutet av januari, undrar om jag ska ringa och kolla läget.

Idag blir det köpa skor! Min tärna hittade ett par som bara var sååå jag, har provat dem en gång men tyckte klacken varför hög men nu har jag ångrat mig igen, jag får väl vara lite längre än älsklingen, spela roll

• Hillena

Spännanade Martinaa att klänningen är på G!

Nu är det 4 månader och 2 timmar tills vi står i kyrkan, weiiii så härligt. Det pirrar riktigt i magen.

Ska också fixa det där med skor snart men vill först kolla lite på bröllopsmässan i Malmö vad där finns för något. Sen ska vi beställa caketopper också men det får också vänta till mässan/efter mässan!

Det med klack på skor tycker jag är såå svårt, går inte ofta i högklackat så jag siktar in mig på 5cm klack så ska det nog gå.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4