• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • jaao

Jag beställde över nätet men det hade blivit något fel på alla beställningar som kom in det datumet *såklart* Så nu fick vi besälla om igen men de skulle prioritera våran beställning så vi slapp vänta så länge Jag måste få hinna titta på den ett tag innan det är dags att sätta den på fingret ju

snuttfia skrev 2010-01-26 14:23:47 följande:
    Neeeej! Men så kan de ju inte göra? Måste de beställa den på nytt då eller?
  • Rapsbrud

Snuttfia: Om det är en Schalins så står det nog Schalins i den, det gör det i min förlovningsring som kommer därifrån i alla fall.

jaao: Väntar på min ring som också borde komma snart, började fundera igår på om de kan ha missat beställningen.. Tjejen i affären verkade rätt ny på jobbet så jag skulle inte bli jätteförvånad. Får väl ge mig till tåls veckan ut i alla fall. Bra att man är ute i god tid i fall de nu skulle ha missat att skicka iväg beställningen.

• Rapsbrud

Snuttfia: Ringen och klänningen ser förresten jättefina ut! Spännande att se hur klänningen ser ut på sen.

Apropå klackar så har jag 7 cm höga klackar på skorna som jag ska ha och de känns ändå okej att gå i och jag är verkligen inte van vid att gå i klackar annars... Vet inte vad du har tänkt ha för skor exakt, men såna med en rem runt vristen sitter ju fast mer på foten och är lättare att gå i, tycker jag i alla fall. Har sett en del jättefina rosa skor när jag har varit ute & kollat men de har det tyvärr varit tokhöga klackar på...

• snuttfia

Jo, 7 cm verkar lagom. 6,5 cm har jag på mina vårskor som jag har ute och det är inga problem. Men det ska vara hyfsat bekvämt ändå så högre vill jag nog inte ha. De som är cerisa och mer modefärger verkar ha högre klack också, lite synd. annars får jag väl beställa såna som man får designa själv, men hade hellre provat skorna innan jag köper dem.

Det kommer nog nya vårigare skor snart hoppas jag för jag har varit typ överallt. synd att jag inte gillar lila för jag har hittat flera jättesnygga lila skor...

Rapsbrud skrev 2010-01-26 14:50:06 följande:
    Apropå klackar så har jag 7 cm höga klackar på skorna som jag ska ha och de känns ändå okej att gå i och jag är verkligen inte van vid att gå i klackar annars... Vet inte vad du har tänkt ha för skor exakt, men såna med en rem runt vristen sitter ju fast mer på foten och är lättare att gå i, tycker jag i alla fall. Har sett en del jättefina rosa skor när jag har varit ute & kollat men de har det tyvärr varit tokhöga klackar på...
  • Rapsbrud

Hur tänker ni om det här med något gammalt, något nytt, något lånat, något blått? Något nytt är ju inte svårt att få med och något blått går ju också alltid att ordna, såg t.ex. någon tjej som hade ett litet blått hjärta på undersidan av sin sko Men lånat och gammalt? Kan tänka mig att ett lånat smycke är en ganska vanlig grej?

• Bluebride

Det där är mer en amerikansk sed. eller brittisk då du även ska ha en penny i skon. Kan ju säga att min brudklänning är både ny och blå, annars är mitt strumpeband blå. På skoj säger jag att jag lånar brudföljet (två vänner, min dotter och brorsdottern) och gammalt, ja den nöten blir svårare att knäcka, kan ju egentligen vara brudklänningen också, den köptes för snart 5 år sen, bara aldrig varit använd

• snuttfia

Något gammalt: jag och sambon, hahaha! Nä, det är väl mormors pärlhalsband. Nytt är ju det mesta, klänning, skor, ringen och så... Nånting lånat är värre, skulle lånat pärlorna men fick dem av mamma istället... Något blått, får väl ha en blå blomma i buketten eller nåt... Men vad ska man låna???

• pettan

Har oxå tänkt försöka mig på den traditonen men går nog efter den svenska varianten : Något gammalt, något blått, nåt man lånat, nåt man fått!

• CiaLovesAndreas

Nu är inbjudningarna postade!
    Så nu finns det ingen återvändo

Svar på tråden MAJ 2010 del 4