• mammab

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Halloj jag har hittat hit!!!

Allt börjat sakta men säkert bockas av på listan! det som ligger närmast i planeringen nu är väl att gå och kika på kyrkan och sen boka den. Och samma med lokalen.

Vi gjorde brudbuketter förra veckan i skolan! Skit roligt och nu vet jag vad jag vill ha för typ av bukett också!! Skönt å bli florist innan bröllopet då blommor brukar vara en ganska stor kostnad!

2010-10-23
  • mammab

beroende på rossort osv så kostar dom allt mellan 25-60 kr styck.. en normal kanske går på 35:- iaf här. då får du ju ut ca 22 st rosor och det är väll inte speiellt mycket till 9 st dekorationer..det blir ju bara 2 rosor per dekoration..

2010-10-23
  • mammab

Jag håller på läser till florist nu! jätte skoj. Jag är väll egentligen fotograf i grunden, men det är inget jag vill jobba med. är mer en hobby.

Florist är nått jag vill bli och hålla på med hela livet!

Hittat skor iaf, så ska ta å beställa dom snarast möjligt. finns bild i galleriet!

2010-10-23
  • mammab

På min utbildning så läser vi bara "florist"ämnen, sen har vi mest praktiska övningar. sen är vi 4 veckor i skolan sen 4 veckor praktik. ska ut på praktik nästa vecka. hade min första praktik där, och har redan fått lite extra jobb! super skoj verkligen!

2010-10-23
  • mammab

vad ska ni har för form av bukett?

jag har kommit fram tilla tt jag vill ha en stiftad kompakt och rund! sen vad det ska vara i kan jag verkligen inte bstämma mig för finns så mycket fint!

2010-10-23
  • mammab

jag kommer inte göra min egen, dels för att det ska ge otur, sen skulle jag aldrig hinna med det dagen innan. men alla andra blommor ska jag fixa, dekorationer, tänbuketter å crosager!

2010-10-23
  • mammab

fasiken, letar som en tok efter tyg med medaljong tryck på..hittar det inte någostanns! Vill ha till löpare till dukningen..

2010-10-23
  • mammab
    KatjaB skrev 2009-12-07 22:02:56 följande:
    undrar om jag inte såg nåt sånt på köp o sälj här för ett tag sen. Svarta medaljonger var det.. kanske finns kvar.
    åh det måste ja kolla! tack =)
    2010-10-23
  • mammab
    Humlan66 skrev 2009-12-08 11:52:18 följande:
    Måste lätta mitt hjärta med något hemst :( (kortfattat )Min brorsdotter har blitt misshandlad på vägen hem från skolan av några pojkar. Hon hade ramlat och då fortsatte dom sparka på henne , sen det värsta *skakar på huvet och gråter* .. efter polisen förhört henne så hittar mamman hennes trosor alldeles blodiga . ja ni fattar.. dom hade använt ett föremål . ja det är såå fruktansvärt hemst så jag saknar ORD ( vet inte om det är lämpligt att skriva detta här heller och är inlägget olämpligt så snälla ta bort det )Pojkarna har hotat henne så hon vågar inget berätta *snyft*Vi måste hjälpas åt att få stopp på våldet.. vi VUXNA måste hjälpa barnen vara trygga i skolan
    Men gud vad hemskt, och 10 år?? helt ofattbart. Hoppas hon verkligen vågar anmäla killarna som gjorde detta. ingen ska få kunna komma undan ostraffat för en sådan sak!!
    2010-10-23
  • mammab

Vill också köpa kläning!! men tänker inte göra det förens vågen börjar peka neråt igen!

2010-10-23
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)