• mammab

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

gud va ni skriver..

vi är klara me gästlistan iaf, får se om nått ändras, långt kvar till oktober. men vi landar på 73 personer inräknat vi två och våra barn!

2010-10-23
  • mammab

jag har inte beställt nå klänning än. ska ner i vikt först. vi gifter oss i oktober!

jag har blivit sjuk, jätte ont i halsen och huvudvärk. inte alls roligt. sen snöar det som sjutton här också. gör inte saken bättre. gillar inte alls snö!

2010-10-23
  • mammab
    Bettertogether skrev 2009-12-17 14:37:11 följande:
    Jag har bestämt brudbuketten idag tillsammans med min florist!! :D Det var hur kul som helst att för en gångs skull vara kunden och inte den som ska konsultera brudarna som ska ha brudbuketterna. Det är så inspirerande att träffa andra inom branchen och få diskutera och utbyta idéer.Det blev en droppformad bukett med en "botten" av björkris (istället för grönt), en solros som blickfång, gröna krysantemer och vita elegansnejlikknoppar. Bastband och mycket naturmaterial. Och jag vet att det kommer bli superbra! ^^ Dessutom lovade hon mej ett mycket förmånligt pris. :)
    låter fint! spännande att få se resultatet sen!!
    2010-10-23
  • mammab

nu är mina brudskor på väg. kommer nog nästa vecka!! hoppas dom passar bara!

2010-10-23
  • mammab

usch måste göra upp en tränings plan. sen komma igång och äta rätt igen. för att jag ska väga det jag vill till bröllopet måste jag ner 1.5 kg i månaden inte speciellt mycket. men hur sjutton ska ja komma igång?

någon men som håller på å försöker gå ner i vikt?

2010-10-23
  • mammab
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-20 21:48:53 följande:
    Mmm mitt träningkort gick ut och jag har inte orkat/haft tid att förnya det. Men jag har gått ner 7kg på ett par månader.hur har jag gjort det?Mindre portioner, förut gjorde vi alltför mycket mat och sen la vi upp lika mycket på två tallrikar och ah sambofetman. jag ville inte lämnamat så då åt jag ju alldeles för mycket. Det har jag slutat med. Har även börjat fundera på om jag är hungrig eller sugen, vet jag inte är jag sugen ådå tar jag ett glas gott vatten med massor av is Jag tar mindre mat än jag tror jag vill ha, tänker jag att jag vill ha tre potatisar tar jag två och tänker att vill jag verkligen ha den tredje får jag hämta den sen. Men man hämtar den inte sen utan nöjer sig, har jag märkt..........
    bra tips där med att ta mindre än va man tänkte från början! nått jag måste lära mig att inte fylla tallriken till max. jag gillar inte heller att lämna nått kvar så jag äter tills det tar slut haha..
    2010-10-23
  • mammab

men en knytnäve, det är ju ganska mycket ändå. fast jag har inte så stora händer. äsch får börja äta mindre helt enkelt sen börja träna ordentligt!

Åhh, idag eller imorgon kommer mina fina skor som jag ska ha på bröllopet, hoppas verkligen dom passar!

2010-10-23
  • mammab
    KatjaB skrev 2009-12-21 11:21:09 följande:
    jag tyckte ärligt talat att näven med köttfärs var smått skrattretande, men med all sallad o så, så blev jag ändå mätt. har inte så stor koll på vågen, vi har ju ingen digital våg så vår gamla skrutt till våg visar ju inte exakt så det är svårt att veta just vad man går ner. Men jag ser på midjan att det är skillnad. Har ju fått två barn hyfsat tätt, 17 månader emellan, så magen var ju inte så snygg ett tag, men nu har det börjat äntligen att visa lite resultat, det drar ihop sig till en normal mage och jag börjar se ljuset i tunneln men jag fuskar faktiskt och äter lite för mycket choklad.. borde ha mitt lördagsgodis igen för att inte småäta.. svårt att låta bli med godisautomat på jobbet
    Jag har tre barn, och mina två senaste nu är det bara 12 månader i mellan. så min mage ser fördjävlig ut! tror inte den kommer bli bra utan opertion. men det får vara så.

jag har gått ner 20 kg på drygt 1 år. nu har jag ca 10 kvar. gärna lite till haha.. Men bara jag kommer igång med träning igen så blir det nog ganska lätt..

2010-10-23
  • mammab

vi har en budget på ca 80.000:-, men tittar man i mallen ligger den på över 90.000:- humf. måste försöka skära ner en massa!!

2010-10-23
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)