• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

sånt där finns det lappar om i lunchrummet på jobbet, är lite kluven..det står ju inget om vad man får för mat. Det kostar 650 kr för två personers mat i 4 dagar, så billigt är det väl inte, men sen beror det ju på vad det är för mat.. om man skulle få ingredienser till korvstroganoff skulle man väl inte bli så glad
    Du får berätta om det är bra sen, kan tänka mig att det är riktigt skönt att få allt hem.

Vi brukar ibland handla på nätet och så får man gratis utkörning, inte den billigaste affären visserligen i stan, men man slipper ju trängas med alla andra och så blir det inga impulsköp så det är lättare att äta bra mat då tycker jag.

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-20 09:40:35 följande:
    Jisses vad ni skriver och giz du är i gasen något otroligt Vi ska börja ta tag i träning och viktnedgång både jag och min fästman, så igår var vi runt och kollade på några gym och deras priser. Alltså vi bor i en liten stad men vilka priser.. oj oj oj.. Och sen ska vi börja köra sån färdig matkasse med recept så vi ska testa varannan vecka ett tag nu. det var inte så farligt pris som jag trodde. Och de börjar köra ut till våran stad nu i vår så väntar spänt på hur det ska va
  • KatjaB

mmm.. ni går simons linje här ser jag Hans kostym kommer inte vara svart, utna mer brungrå (mörk dock) men det kanske man inte behöver ta hänsyn till.
    Vad hopplös jag är, skulle lägga en beställning men lagom när jag bestämt mig för att jag också tyckte att de svarta var finast så började jag vela igen. ..vilka i-landsproblem!

• KatjaB

men det sa de inget om till oss, hon som jag pratade med skulle boka nån som kunde av dem som de har och återkomma till oss sen. hoppas det inte är så, trodde att allt var klart inför bokning av vigselförrättare

maj2010 skrev 2010-01-20 13:02:08 följande:
    Idag har jag äntligen fått ändan ur vagnen och ringt stadskansliet och kollat vad som gäller för borgerlig vigsel. Tydligen kan man inte boka tid förrän hindersprövningen är klar. Sen ska intyget man får från skatteverket skickas in tillsammans med en särskild blankett. Sicken byråkrati! Lika bra att få in pappren direkt då, så vi kan gifta oss den dag vi hade tänkt.Det visade sig att hon som håller vigslarna på vårt datum är kristdemokrat. Inte min preferens direkt, då vi ju gifter oss borgerligt för att slippa inblandning av kristendom... Men det får vi ta, hon gör ju bara sitt jobb och det är över på två minuter. Sen har vi ju tänkt ha en egen ceremoni inför bröllopsgästerna. Och det är den som räknas för oss.
  • KatjaB

det var ju mycket billigare än det som det fanns reklam för på jobbet.. låter gott!

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-20 19:24:55 följande:
    Katja den matkassen vi har beställt kostar 765 och är 5 middagar för 4 pers varje gång så det är mycket mera än det du skrev.. här är veckans meny Meny vecka 3Varm fruktsallad & ytterfilé med currysmakSnabb Familyfoodpasta med ärtor och baconChickenbits, mangosallad med lite chili och risSmillas tacofisk med kokt potatis, sallad och morötterFalukorvpanna med rotfrukter & stekt ägg, sallad med lime
  • KatjaB

ja när man har barn så kommer ju barnbidraget den 20:e vilket alltid är mer än välkommet

• KatjaB

ellerhur

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-20 20:28:14 följande:
    Här blir det toast med soppa katja fusk
  • KatjaB

fler som kollar på roomservice nu? blev helt kär i tapetväggen med mängder av olika tapeter.. inte så populärt hos hyresvärdar kanske men såg så charmigt ut

• KatjaB

bluebride: oj, vad kul att ni fått en tomt.. inte helt fel Förstår att det känns lite kluvet med lite vänner här o var, att man inte har alla på samma ort. Fast man lär ju alltid känna fler, så det ordnar sig ju säkert

anoli: vi har också turen att känna folk som håller på med musik, så vi kommer ha vänner som spelar covers kanske max 40-60 minuter. De är ju bjudna på bröllopet så då vill man ju att de ska få vara lediga också, och sen efter det kommer vi ha en dj som är en fd jobbarkompis till mig. Vännerna gör det som bröllopspresent till oss, dj tar 800 kr i symbolisk summa

• KatjaB

fast det är väl ändå ganska mycket med 3-4000 för kompispris.. känner att vi är ganka bortskämda med vårt kompispris då.. gjorde alla blommor till deras bröllop så vi byter lite tjänster helt enkelt.

• KatjaB

vad kostar dj in a box då? borde ju vara hyfsat pris iallafall eftersom man inte har någon personal för det.. rätt bra idé.. men man måste väl göra låtlistorna helt själv va? tar sitt lilla tag antar jag.

Vi, eller snarare simon, har ju all utrustning med höftalare, förstärkare, mickar osv som vi lånar med från replokalen. Så det kostar ju oss ingenting. Det enda är att vi inte har ljud för vigseln, känns som att det borde funka utan ljudanläggning, men man vill ju att det ska höras ordentligt. Hittade en annons på bärbar mick och högtalare som var sladdlöst, men vet inte om det är värt 3500 kr, vad ska vi med det till sen?

Den musik vi också får betala för är stråkkvartetten på vigseln, solisterna är vänner och kostar oss inget.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)