• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag drömde om enstensringar och lite allt möjligt när jag bara kollade på nätet. Sen när jag gick in i en butik så föll jag direkt för alliansringarna.. så att prova irl är nog lättaste sättet att veta vad man gillar.
    Samma sak med klänningen, jag skulle ju ha en sweetheart-skuren överdel, väldigt smal a-linje och satin och spets.
    Jag har beställt en klänning i mängder av tyll som är prickig och har massor med pärlor på överdelen som är rakt skuren. Släp är det också

giz83 skrev 2010-01-28 14:14:44 följande:
    sundance: men det låter väl bättre med mer än hälften av priset istället för att betala så mycket...men hru blir det med frakten o sånt då? blir priset samma eller blir det mindre? tänkte ibland tänker man inte på frakten menare ja....vet hur jag själv fungerar hihi
    eån: va roligt...jag vill också beställa ringar!!! men jag vill hitta en design som verkligen känns rätt, men kanske är för kräsen eller nått...sen har m2b börjat fråga om jag inte skulle vilja ha en sån där enstensring iaf...för det är verkligen det jag har drömt om förrut, men sen har jag börjat titta på andra och tycker att de är minst lika fina...uss hatar att inte kunna bestämma sig.
    hur gjorde ni tjejer? när ni hittade er ring?

• KatjaB

spännande! kan tänka mig att det blir en del fjärilar i magen när det börjar närma sig
    Karin längtar skrev 2010-01-28 23:25:33 följande:

Idag har vi hämtat all alkohol, handlat övrig dryck och godis osv. Svårt att beräkna! Imorgon ska vi duka festlokalen tillsammans med våra föräldrar och min syster. Puh, nu börjar jag bli lite nervös!
    Idag var vi till stockholm och veckorevyn för fotografering. Eller ja, snarare till fotografens studio. Det var riktigt kul och han skulle skicka alla bilder till oss sen när de blivit publicerade, så då får vi ju alla bilder själva också.
    Kul att bli fotade i studio
  • KatjaB

ja det var jättekul, men blev lite sent så det var ju rätt segt att gå upp i morse. Försöker piggna till med kaffe

Eån: åh vad kul med ringen, visst är det en härlig känsla!

• KatjaB

Köpte nya bröllopsguiden och amelia brud o bröllop igår.. finns så mycket fint att man nästan blir sjuk!

• KatjaB

har du lämnat in din förlovningsring också?

EåN2010 skrev 2010-01-29 11:01:37 följande:
    Karin: när är vigseln? Katja: ja det är så skönt nu är allt klart eller i alla fall bokat... tror inte jag har glömt nå... men det känns jätte konstigt att vara utan ring nu ett tag... hmm..
  • KatjaB

japp, glömde mina tidningar på jobbet dock

Idag fyller Simon år och vi ska ha lite fest här hemma.. var dessutom ute igår med jobbet på kickoff så jag känner mig lagom pigg och fräsch nu.. men med lite kaffe och smink så ser man väl ut som folk snart igen

• KatjaB

vad billiga skor! ja men det läter ju billigt med organzabanden.. får nog gå in och kika där jag också

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-30 09:36:35 följande:
    katja vad vore livet utan smink?? Beställde nyss ett par skor för 275:- pernillas brudbutik hade rea. beställde också organza band men det vet jag inte om det var billigt, men 22 m för 67 kr.
  • KatjaB

åh vad härligt, och stort grattis förstås!
    Finns det möjligen några bilder att kika på?
    Karin längtar skrev 2010-01-31 20:19:16 följande:

Nygift och lycklig Underbar dag igår, strålande sol, men kallt! Alla fixade och grejade för oss och vi hade det så roligt hela tiden!
  • KatjaB

loveyoutoo: välkommen och grattis till kommande bröllopet! Kommit långt i planeringen?

• KatjaB

haha, läste lite snabbt och trodde det var en bröllops-koran du köpt Vad kul med skorna! Mina är från matildasfest och är jättenöjd med dem.

Vi har ju kommit väldigt långt med själva planeringen så nu är det mer inköptsstopp så att allt går att uppnå också Men än så länge håller vi budgeten.

Loveyoutoo skrev 2010-01-31 20:52:20 följande:
    KatjaB: Nu i dagarna ska jag beställa ring och bröllopstårta. I veckan hoppas jag också att bröllopsskoran jag beställt kommer med posten. Ska bli jättespännande att se om de passar till klänningen!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)