• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

S föräldrar är ju skilda och så är mannen som hon levde med i 18 år också skilda så det blir 3 föräldrapar på hans sida, hehe. Vi har mina föräldrar, hans föräldrar, våra barn och hans farmor och min mormor på honnörsbordet. De nya respektive får sitta bland folk i samma ålder, som de känner någorlunda iallafall, men vi placerar dem inte brevid varandra, det kan ju bli lite krystat även fast alla kommer överens.

De får sitta nära honnörsbordet ändå, så att de kan se sin respektive som inte blir så långt ifrån. Borden blir som ett E fast med 4 tungor

• KatjaB

tausen: ja, ert hus är ju såklart värre.. känner mig ju lite fånig som gnäller över min tand, hehe

Nu har förresten S biologiska pappa o hans tjej sedan ett halvår tillbaka gjort slut, o så har han träffat en ny igen (sängen hinner väl knappt kallna )Han har ju träffat många nya på senaste åren och det känns lite som att de avlöser varandra, medan han själv tycker att han hittat rätt varje gång för att göra slut ganska så kort därefter.
    Vi har räknat med en respektive till honom på bröllopet men det känns ju lite märkligt att det inte direkt går att veta om den personen bytts ut lagom till juli.

• KatjaB

lyckliga013bruden: ja, lite så känner jag också, att det spelar väl ingen större roll vem det är, vill han ta med nån så får han väl det. Men lite svårt är det ju att skriva nåt om någon man inte känner i festprogrammet och placera brevid andra så att den personen får roligt också, hon känner ju ingen och vid honnörsbordet kan hon ju inte sitta.

Sundance: kan ni inte förse alla med ris eller bubblor innan vigseln och när vigseln är över så kan någon "ta täten" med att utropa ett fyrfaldigt leve och kasta riset över er där.. då hakar nog alla på. Iallafall om ni införstått de närmaste om det, så att de är beredda

• KatjaB

äh, klart ni inte är de enda som gjort så. Min pappa åker då o då för eget bruk till tyskland o handlar.. typ en gång per år. Ibland har vi köpt nån platta öl av honom när han varit nere, känner mig inte direkt som en brottsling för det

pandis81 skrev 2010-01-24 22:17:57 följande:
    Vi har varken tiden eller pengarna för att åka ner själva till tyskland. Hade vi haft det så hade vi gjort det. Så för oss fanns bara alternativet att köpa på systemet. Men då vi fick detta erbjudande så kändes det helt naturligt och eftersom vi ände sparar ganska mycket pengar på det som vi kan lägga på annat till bröllopet så kändes det bra, Tror inte vi är dom ända i världen som gör så. Vi har ju bara någon annan som kan åka ner åt oss. Och skulle det nu vara så att dom åker fast i någon tull eller så ja då får det väl vara så och då handlar vi på systemet istället. Men jag får väl vara olaglig då.. Jag sparar ju bara pengar på det. Och jag tror inte jag åker fast för det. Känns då som det kvittar.
  • KatjaB

Oj, men är det inte ändå ganska så mycket med 9000 kr om ni handlar i tyskland? Vi satt o räknade o kom upp i 5000 kr med allt.. blir lite nervös för att det ska vara för lite men när vi specificerat hur mycket det blir per person så känns det ändå rätt mycket

• KatjaB

vi brukar alltid koka ris och blanda i en burk med fiskbullar när vår hund är risig i magen. Det brukar hjälpa rätt bra.

Bluebride skrev 2010-01-25 15:04:15 följande:
    Skiter rännskita i sovrummet halv 4 på morgon.
  • KatjaB

bluebride: åh, vad söt klänningen är! den där gillade jag nog personligen mer än den andra.. hur gullig som helst

• KatjaB

hinner ni få ihop det till dess då? Annars kanske det finns nåt ni kan skära ner på så att ni ändå kan gifta er det datumet ni tänkt

giz83 skrev 2010-01-26 08:48:27 följande:
    better togheter: ja men det låter ju som om det är ett bra vin...=) va skönt...satt me gubben o pratade om budgeten för bröllopet igår kväll....vi behöver ca 20 000 kr till...o då senast maj asnnars kan det ev bli så att vi måste skjuta på datumet!!!!
  • KatjaB

Vårt kommer gå på ca 50.000 kr för 70 gäster.
    Vi betalar allt själva och har faktiskt inte sparat så länge. Jag jobbar o S är pappaledig så vi har räknat på att min inkomst täcker alla räkningar och mat för en hel månad. Så hans inkomst går dels till en del nöjen, men sen mest till sparande. De månader jag får bonus på jobbet så blir det en extra slant till bröllopet.

Vi har inköpsstopp på en massa onödiga saker, men vi klarar ju av att leva och köpa det man behöver. En massa onödiga saker som inredningsprylar osv kan man leva utan en stund.

• KatjaB

vår festlokal är gratis o så fick jag 1500 i bidrag till min klänning

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)