• Bluebride

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Här är det dystert, jag bara hoppas jag kan hitta på något sätt att få in lite extra pengar, för nu är det jobbigt ekonomiskt, pga att försäkringskassan dabbade sig i början på året. + så får inte killen något denna månad, varken från försäkringskassan eller akassa. Har startat en web-shop nu, frågan är bara nu hur jag ska få folk att hitta till den?

• Bluebride

vi har två svar och vad jag har hört så ser de flesta fram emot det. Jag bara hoppas det blir av nu. Det har blivit körigt med ekonomin å så.

• Bluebride
    ninni84r skrev 2010-01-06 23:04:25 följande:
    Stämmer :) imon ska vi börja duka i lokalen. känns jättekonstigt - man kan inte fatta att det snart är dags! så nervös blir jag nog först när jag fattat det (hoppas att jag gör det först på väg till vigseln ;)...)
    [/citat]

Lycka till!
    Blivandefrueriksson skrev 2010-01-07 09:38:09 följande:
    [citat]
    bluebride synd, men kan ni inte dra in på saker till bröllopet så att det blir bättre? eller flytta det. för det ska ju va en rolig grej att gifta sig och inte behöva kämpa i vardagen för att få ihop det.
    [/citat]

det är bara mat, tårta och dryck kvar. Jag försöker lösa det. Även om det måste sluta med man får laga och baka själv.
    EåN2010 skrev 2010-01-07 11:09:40 följande:
    [citat]
    Idag är jag jätte glad!! skickade ut inbjudningarna förra veckan och idag kollade jag våran mail har redan 21 som sakt ja!!!!fan vad läskigt nu börjar de ticka på... :DD
    väldigt vilken respons du har fått.
  • Bluebride

jag funderar på att bara rulla servetterna, kommer ha en mörklila och en ljusblå och göra servettringar av träkulor, undrar om jag har tillräckligt, festprgrammen får ligga bredvid tallrikarna bara.

• Bluebride

ja jag tänkte det. Den lila är lite större, matservett, den ljusblå är mindre, som en större kaffeservett. Tänkte ha den ljusblå utanpå den lila.

• Bluebride

jag har blivit rätt proffsig på att vika servetter till näckrosor, funderade på det, men vi har papperservetter och de går så lätt sönder.

• Bluebride

passar lite i mitt tema, snäckor blir en koppling till vatten. Får se hur det blir.

KatjaB skrev 2010-01-07 20:08:09 följande:
    jag brukar ofta göra näckrosor av pappersservetter om vi bjuder över folk, eller vill ha en finare dukning hemma. Det går alldeles utmärkt att göra på pappersservetter också.Själv vill jag inte ha just näckrosor till bröllopet, har gjort det så mycket att det inte känns lika festligt som någonting man inte gjort alltför många gånger
  • Bluebride

ja, vi får se hur vi gör. Om det blir näckrosor eller en rulle.

KatjaB skrev 2010-01-08 12:01:35 följande:
    bluebride: ja, de är jättefina närckrosorna och passar bra till ert tema, menade bara att jag själv gjort den vikningen så många gånger att det inte känns så extraordinär för mig, kul att ha nåt "nytt". Men fin är den! hindersprövningen håller i 4 månader så 2-3 månader innan är nog lagom att skicka efter
  • Bluebride

jag har tyvärr ingen bild på mina inbjudningskort, men de kom fram den 21 december

• Bluebride

Grattis till er båda

ninni84r skrev 2010-01-12 12:22:56 följande:
    Då va man gift :)
    [/citat]
    KatjaB skrev 2010-01-12 13:23:55 följande:
    [citat]
    Jag berättade väl att en reporter ville göra en artikel om tjejr som friat till sina sambos. Hon ringde idag och intervjuade mig så vi ska iväg nästa vecka till stockholm och fotas för tidnignen och kommer vara med i veckorevyn i nåt nummer här framöver
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)