• maj2010

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Fy fasen vad halt det är här i Göteborg idag! Och strul med spårvagnar och bussar förstås, vilket gjorde mig en halvtimme sen till jobbet.

Fick svar på hindersprövningen från Skatteverket igår, så nu är det fritt fram för oss att gifta oss

Insidorna till inbjudningskorten är skickade till tryck (en kompis jobbar på tryckeri) så i början av nästa vecka ska de monteras och postas. Lägger upp bilder i galleriet när korten är skickade. Jag vet att jag har nyfikna släktingar som är här inne på BT och snokar...

• maj2010

Hej tjejer! Nu är jag i Stockholm hos vår toastmaster. Tågresan hit igår tog mer än dubbelt så lång tid som planerat, stod stilla mitt ute på vischan i timmar p.g.a. en frusen växel...

Men på väg till stationen igår tittade jag in i en väskbutik och hittade en jättefin handväska i nästan samma nyans som mina skor. Det var dessutom 50% rea på den, så gissa om jag slog till direkt?

Idag håller vi tummarna för Karin. Hoppas ni får en underbar bröllopsdag!

• maj2010

Ingångsmusik ja... det måste vi ju också välja! Vad bra att ni finns så man inte glömmer saker
    Sambon ska fråga en kompis som spelar klassisk gitarr om han kan tänka sig att spela nåt. Förhoppningsvis vill han det och har dessutom några förslag att komma med. Det står helt still i min hjärna, kan inte komma på en enda låt. Vill ha nåt finstämt och vackert.

Någon utgångsmusik tror jag inte vi ska ha. Vi har ju tänkt ha vigseln utomhus i trädgården och jag vet inte riktigt vart vi skulle ta vägen. Fast blir det regn och vi ska vara inne får vi ju ha en plan B...

Måste fixa nån som kompar vår solist också. Problemet är att hon bor i Finland, så de kommer inte att kunna repa tillsammans förrän typ dagen innan. Mycket praktiska detaljer att tänka på nu!

• maj2010
    KatjaB skrev 2010-02-01 10:12:20 följande:
    www.timi.se/vad tycker ni om dessa smycken, tror inte länken går direkt till produkten, men gå in på juicy cocktail silver och det är ros örhängena och halsbandet
    Jättesöta!
  • maj2010
    Bettertogether skrev 2010-02-01 11:43:10 följande:
    Jag vet hur det är att ha solister och musiker på olika stället... i mitt fall är de i olika kontinenter till veckan före vigseln ;) Min kompis som är musikansvarig är au pair i Amerika ännu 5 månader... det är också hon som ska sjunga en av 3 stämmor i "this will be" och även en annan sång i kyrkan. Lyckligtvis känner pianisten och solisterna varandra och har sjungit tillsammans förr... så de har ett försprång :)
    Ja, inte är det lätt... Men nu har i alla fall gitarristen tackat ja och ska komma med förslag på musik så småningom. En sak till avbockad
  • maj2010

Jisses vad ni skriver här

Här är inspirationen på topp idag. Har precis köpt en cake topper i form av två Legofigurer på Ebay. Blivande maken var stor legofantast i sin ungdom och har typ 8 kartonger Lego i källaren, så det är något av ett stående skämt hos oss. Funderar även på att skriva namnen på våra gäster på legobitar och ha som placeringskort. Vad tror ni om den idén? Inte så tjusigt kanske, men roligt.

• maj2010
    Bettertogether skrev 2010-02-02 19:12:47 följande:
    Kul grej!! :D Har du lust att visa legocaketoppern?! ;)
    Nu finns det en bild på en liknande i mitt galleri. På den jag köpte har brudgummen ingen hatt och bruden har röda blommor
  • maj2010
    giz83 skrev 2010-02-03 08:58:28 följande:
    hörni tjejer!!!!!!!!
    vet ni vad??? jag vann 1000kr på calligraphen.se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    de hade en tävling på bröllopsmässan här i sthlm!!! och de drog min mail!!!! iiiiihhhhh va ja ska shoppa då!!!!!!!!!!!! såååå glad...vinner ALDRIG  nått sånt där!!!
    hihihihihihihi
    Grattis!
  • maj2010

Giz83, gästlistan är det svåraste av allt! Vi trodde vi var klara med vår, men har ändrat oss lite i sista minuten.

Nu är i alla fall 44 inbjudningskort klara, adresserna skrivna och frimärken påklistrade. Bara att ta vägen förbi brevlådan imorgon bitti då. Spännande!

• maj2010

Nu ska jag ta vägen förbi brevlådan på väg till jobbet... Om ni vill tjuvtitta på vår bröllopshemsida, så hittar ni den på www.jessicaochpetter.se

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)