• maj2010

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Vi vill helst inte dela lägenhet med min mamma på bröllopsnatten, därför blev det hotell. Dessutom känns det lite lyxigt med hotellfrukost dagen därpå.

Jag tänker ha med mig ett par extra skor med lägre klack som jag kan byta till när det är dags för dans. Inser att klänningen kommer att bli lite smutsig i fållen, men det är sånt man får leva med.

Transporten klurar vi fortfarande på. Det lutar mot taxi, eftersom vi inte känner nån som har en snygg bil. Vill inte lägga ut en massa pengar på det heller.

• maj2010

Här är det 12 veckor eller närmare bestämt 85 dagar kvar.

Näst på tur står att fixa brudgummens kläder (han behöver komplettera sin frack med ny skjorta + väst och eventuellt sy in själva fracken lite).

Sen ska mina skor klackas om (fick tipset att byta plastklacken mot gummi), klänningen läggas upp, underkjol bokas för hyrning, underkläder köpas och blommor beställas. Försöker också få till ett möte med fotografen och väntar på besked om menyn från festarrangören. Det är mycket nu...

• maj2010

Vi ska dansa vals.Vår låt råkar gå i valstakt, så vi ska självklart dansa till den. En kompis till min sambo är dansinstruktör och ska lära oss. Vi har haft en lektion med honom men kommer nog att behöva några till. Jag har svårt för att följa och vi verkar ha två vänsterfötter var, haha...

Jag skulle egentligen åka på en kurs i Stockholm imorgon, men nu fick jag precis reda på att mitt tåg är inställt, så det blir inget. Får bli extra tidig väckning ändå, det är ju Sverige-Finland-match i hockey vid 6

• maj2010

Ja du, jag må vara medborgare i båda länderna, men när det spelas hockey är jag fortfarande bara finländare

2001, det var länge sen... Jisses, då tog jag ju studenten.

• maj2010

Superfina kort, Sarahkka!

Här händer det inte mycket på bröllopsfronten just nu, vi är helt enkelt för upptagna med annat. Väntar fortfarande på besked angående menyn och borde ringa fotografen... Men känner mig inte så inspirerad nu. Borde man börja bli stressad när det bara är 11 veckor kvar?

• maj2010

Klänningen ser jättefin ut! Ser fram emot att få se den på dig

• maj2010

Nu finns det bild på våra inbjudningskort i galleriet. Har tyvärr ingen bra bild av insidan.

• maj2010
    Tausen skrev 2010-02-25 09:17:08 följande:
    maj 2010: vad fina! Ska ni ha legogubbar på tårtan? Jättekul!!
    Ja, jag har beställt en cake topper som liknar den jag har i galleriet, men inte fått den än. Det var några veckor sen, så jag börjar nästan bli lite orolig... Sen ska vi ha legobitar som placeringskort också. Till saken hör att sambon var legotokig som barn/tonåring
  • maj2010

Tack för komplimangerna! Det var en del pyssel med korten, men det var det värt.

Ja, det är den lokalen som är i galleriet som vi ska vara i. Vi ska ha ett rakt honnörsbord stående framför spisen, men resten av borden ska vara runda. Stör mig lite på att stolarna är blå, men inte tillräckligt för att orka göra nåt åt det. De sköter dukning och allt, kommer till och med att få blommor på borden i önskad färg

• maj2010

Hehe, vi kanske har inspirerat varann? För min del började det hela när jag hittade mina skor... Fast grönt har jag alltid gillat, så det var självklart från början.

Snygg ring du har i ditt galleri, Bettertogether!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)