• maj2010

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Jag kan inte annat än hålla med, man måste fråga rakt ut vad det kostar och kanske till och med be om en offert.

Jag är väldigt glad att jag gjorde så när vi bokade lokal + middag för ett år sedan. Då blev vi lovade ett kuvertpris på 750 kr. Nu när vi hade möte med festarrangören påminde jag honom om att han lovat oss detta pris. Han har höjt priserna sen dess, men står fast vid sitt löfte till oss. Så spara alla mail och offerter!

• maj2010

Tjejer, jag behöver lite idéer kring menyn. Har ni tips på en förrätt, gärna med fisk, som känns typiskt svensk och som passar att servera öl och nubbe till?

Sambon är inne på gubbröra, men det fick vi på våra kompisars bröllop i höstas och vi vill ju inte kopiera rakt av.

• maj2010

Vad tror ni om matjessilltartar?

Själv älskar jag matjessill, men tror ni folk i största allmänhet gillar det?

• maj2010

Verkligen trist med glasögonen, Sundance. Man undrar ju vem sjutton som vill ha någon annans glasögon?! De borde ju komma fram tycker man...

Jag grubblar som bäst på om jag borde skaffa nån form av bolero eller liknande att ha över klänningen eftersom vi ska ha utomhusvigsel. Vad tror ni om temperaturen den 15 maj? De senaste åren har det varit rätt varmt, men man vet ju aldrig... Nån som har kläm på var man kan hitta en snygg bolero till vettigt pris?

• maj2010

Ja, visst är det underbart med proffsiga människor! Fick strålande bemötande hos guldsmeden, de kommer att anpassa vigselringen så den passar perfekt med min förlovningsring.

Samma sak hos festarrangören som har många års erfarenhet av att arrangera stora fester och kunde berätta vad som funkar och inte funkar. Och frissan! Ojoj, hon verkar förstå precis vad jag är ute efter. Dessutom lägger hon inte på något på priset bara för att det står "brud" framför uppsättning

• maj2010

Katja, tänk på att rosblad kan färga av sig. Men vackert är det!

• maj2010

Intressant med klänningen, Molnis. De är inte så lite fräcka! Jag ser fram emot att få se bilder från ert bröllop sen, din klänning är så fantastisk!

• maj2010

Här fortsätter det hända saker! Nu har vi bokat hotell till bröllopsnatten. Billigt blir det också, eftersom sambon har skrapat ihop en massa poäng på Best Western på sina tjänsteresor

Sen har vi pratat en del om ceremonin. Ungefär såhär har vi tänkt:

- Ingång till "Av längtan till dig" på gitarr
    - Välkomstord och kort tal av "vigselförrättaren"
    - Brudgummens syster läser en dikt
    - Tärnan sjunger "Nine million bicycles"
    - Vi ger våra löften till varandra + ringväxling
    - Slutord av "vigselförrättaren"

Och sen blir det brudskål och kramkalas. Vad tror ni om upplägget? Hur lång tid kan det tänkas ta?

• maj2010

Pandis, jag tror inte vi behöver betala något alls för hotellnatten faktiskt, men det ska vi dubbelkolla. Nåt bra ska det väl komma av att jag är gräsänka minst en natt i veckan...

Katja, det var en bra idé. Har inte skrivit mitt löfte än och måste erkänna att jag har total skrivkramp. Så svårt att formulera sig utan att det blir allt för cheezy.

Just nu sitter jag och surfar på lego.com och letar delar till våra placeringskort. Tänkte ju bygga dem av lego Det finns bitar i en jättesnygg limegrön nyans, men inte så långa bitar som jag vill ha. Känns som om jag håller på att nå en helt ny nivå av bridezilla...

• maj2010

majsan801 skrev 2010-02-18 22:21:51 följande:

Nej måste snart sluta surfa här. Känner att jag skulle kunna bli en potentiell bridezilla. Fick för mig idag att jag vill ha en till brudklänning fast jag älskar min första. Men nej oj vad sugen jag blev på att ha en stor klänning med släp. Hejda sig nu kvinna. Börjat kolla på slöjor fast jag från början ABSOLUT inte skulle ha någon. VAd är det för fel på mig?
    Haha, jag köpte faktiskt en slöja i somras, av bara farten liksom... Jag tror inte jag kommer att använda den. Inte riktigt min stil att ha slöja. Fast man ska aldrig säga aldrig. Skulle ju inte ha klänning med släp heller, eftersom det är så opraktiskt. Men så påpekade tjejen i butiken att "brudklänningar är inte praktiska". Så sant... Sen blev det ju ett par skor med 12 cm klack också. Har faktiskt stolpat omkring i dem nu ikväll för att lära mig gå i dem
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)