• maj2010

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

bluebride: jag håller också tummarna för dig. Det kommer att lösa sig! Fast jag hade också fått panik måste jag erkänna...

Ni har rätt när det gäller brorsan, det är bara att prata med honom och försöka förklara att jag vill ha honom där på min stora dag, även om vi inte står varann så nära till vardags. Mellanbrodern har lovat att agera diplomat och prata med honom, hjälper inte det så ska jag ta ett snack med honom.

• maj2010

God morgon! Här strålar solen och jag är på toppenhumör, trots att jag sovit dåligt och går och drar på en förkylning som aldrig vill bryta ut. Ska till frissan i eftermiddag och toppa håret och prata brudfrisyr. Spännande...

Har börjat grunna lite på hur vi ska lägga upp vår ceremoni och vad som ska ingå i den. Blivande svägerskan ska läsa en dikt eller text om kärlek men har inte hittat nåt passande. Nån som har tips?

• maj2010

Hur tidigt behöver man beställa brudbukett tror ni? Framstår jag som värsta bridezillan om jag gör det idag, mer än 3 månader i förväg?

Blomsteraffären jag har tänkt mig ligger nämligen bara ett par kvarter från frissan, så jag har vägarna förbi...

• maj2010

Vad skönt att höra, då ska jag nog svänga förbi där och göra en bokning i alla fall. Sen kan man ju prata detaljer längre fram. Det är en väldigt populär butik, har jag förstått.

Det är så roligt nu när det närmar sig. 13 veckor kvar

• maj2010

Vad roligt att höra, Tausen! Har ni kommit i ordning i nya lägenheten nu?

Det blev inget besök i blomsteraffären igår, kom mig inte iväg från jobbet i tid. Däremot blev det ett mycket trevligt besök hos frissan. Hon behövde bara ta pyttelite av topparna, så mitt hår kommer att hinna bli ännu längre till den stora dagen. Sen lockade hon det lite också, så jag såg ut som tagen ur en schamporeklam när jag gick därifrån

Nu har jag en konsultation med provuppsättning inbokad en månad innan bröllopet, plus att jag har bokat uppsättning för min tärna också.

• maj2010

Pandis: det var effektivt jobbat!

Vår solist kostar ingenting, det är min bästa barndomskompis (och tärna) som ska sjunga. Måste bara klura ut vem som ska kompa på gitarr.

Imorgon bitti ska vi träffa festarrangören i lokalen och prata tidsschema, dukning, färger, meny med mera. Så spännande!

Men nu ska jag fredagsmysa med en trött sambo. Först varsin bakad potatis med kräftröra och sen mys i soffan hela kvällen. Är helt slut efter en intensiv jobbvecka.

Trevlig helg på er alla!

• maj2010

Sundance: Oj vad svårt! Men jag hade nog valt getosten eller serranoskinkan till förrätt och ryggbiffen till varmrätt.

• maj2010

Nu har vi haft vårt möte med festarrangören. Det var tur att vi bokade så tidigt! Nu har han höjt priserna, men vi kommer att få det kuvertpris vi blev lovade för ett år sen

Lokalen är verkligen superfin och precis lagom stor. Vi fick med oss menyn per mail så vi får begrunda den lite. Det lutar mot lammrostbiff till varmrätt och nån form av fisk till förrätt. Sen är frågan om man ska ha både dessert och tårta eller ha tårtan som dessert. Vad tycker ni?

• maj2010
    Bettertogether skrev 2010-02-13 17:40:37 följande:
    NU kan ni ta er en titt på vår bröllopshemsida!!! För nu har nästan alla inbjudningar kommit fram! :)neuman.fi
    Vilken fin hemsida! Önskar att jag kunde smyga in på er vigsel, men jag kommer nog inte att vara i stan förrän några veckor senare, då jag ska på ett annat bröllop i samma kyrka :)
  • maj2010

Superfin hårprydnad, Molnis! Får man fråga vad den kostade? Blir lite sugen på nåt liknande...

Idag har jag och sambon haft en riktig mysdag. Först en mysig frukost hemma, sen gav vi oss ut på långpromenad i det fina vädret och fikade på ett mysigt café. När vi kom hem kokade jag gulaschsoppa och bakade bröd. Dagen till ära gjorde jag några av bröden hjärtformade :)
    Nu har vi precis kommit hem från bion, där vi såg Josef Fares nya film. Den var inte särskilt bra, men det var mysigt ändå.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)