-
Hihi, tänkte nästan det... :)Bettertogether skrev 2010-02-04 09:07:56 följande:maj2010: Jättefin hemsida!! Och vad roligt att se bekanta namn ;)
-
Wow, grattis! Det var verkligen ingen dålig vinst!KatjaB skrev 2010-02-04 11:48:35 följande:Vet ni vad!! Fick ett mail nyss från bröllopsguiden, jag har vunnit ett bostavssmycke (halskedja med hänge i vitt guld o briljanter)!!!!helt sjukt, jag som inte ens brukar vara med i tävlingar med motiveringen att jag aldrig vinner iallafall www.brollopsguiden.se/utlottning/index.php
-
Jag har också börjat drömma om bröllopet nu - allt från underbara till helt bisarra drömmar. För ett tag sen drömde jag att alla gästerna satt och gäspade sig genom middagen och sen bara reste sig och gick. Och vi som hade tänkt oss världens fest med dans och allt... Var får man allt ifrån?
Idag borde åtminstone de som bor i Sverige få våra inbjudningskort. Jag känner mig lite smått otålig måste jag säga... -
Vi kör med grönt, vitt och rosa/cerise. Tycker det är hur fint som helst tillsammans! Har dock inte sett senaste Allt om bröllop, men den får nog följa med hem vilken dag som helst...
Nu har vi fått tre ja (och ett nej tack) på våra inbjudningar
-
Nu har vi beställt min vigselring! Det blev inte alls den jag hade tänkt mig. I stället blev det en smal ring med 15 små diamanter på rad. De kommer att skräddarsy den så att den passar ihop med min förlovningsring, samma höjd och likadan kant. Det kommer att bli så fint ihop!
Och givetvis spräckte vi budgeten lite även här... Var ska detta sluta?
-
sarahkka: jag röstar också på den översta klänningen, men personligen gillade jag inte det svarta längst ner. Hade varit snyggare helt i lila.
KatjaB: precis så resonerade vi om ringen, den ska jag ju ändå ha hela livet. Önskar att jag kunde visa er den redan nu, men eftersom den är specialbeställd finns det ingen bild på den än. Och vi ska inte hämta den förrän en vecka innan bröllopet... Får ge mig till tåls helt enkelt.
Bettertogether: jag ser fram emot att få se er hemsida! Vi har fått massa komplimanger för vår. Känns kul!
Igår fick vi två ja till, från P:s bästa kompis och hans sambo. Fattas bara annat, eftersom kompisen ska vara bestman -
Men jisses vilken lista! Allt det där kan man ju inte släpa med sig på bröllopsdagen! Men många bra poänger var det.
Ska också spara listan. -
Festprogram ja... det borde man kanske sätta igång med. Hittills har jag bara gjort en lista på alla gäster och skrivit vilken relation vi har till dem. Sen är tanken att vi ska hitta på en rolig mening om varje. Få se hur många vi blir. Vi har bjudit totalt 71, men jag tror vi blir runt 60.
På lördag ska vi på möte med festarrangören. Det är ett år sen vi var där och kollade på lokalen, så det ska bli spännande. Ska planera hela upplägget för dagen, alltifrån tidschema till meny och bordsplacering. Tänkte skriva en lista på saker vi måste ta upp. Vad får vi inte glömma att fråga om? -
Jag ska ha min tärna med mig hos frissan, sen åker vi till rådhuset där vi möter upp brudgum och marskalk. Det är bara tärnan och marskalken som ska vara med som vittnen vid vigseln i rådhuset. Efter det blir det fotografering och sen är det dags för ceremonin inför familj och vänner. Troligtvis ser våra föräldrar oss först då.
EåN, varför kommer inte din syster? -
Ja, vad ska man ta sig till med sina syskon?! Nu fick jag ett mail från min bror där han skrev att min andra bror fått för sig att jag inte vill ha honom på mitt bröllop. Jag utgår från att det handlar om klädkoden. Min bror äger ingen kostym och har inga planer på att skaffa en. Han tycker att jag utestänger honom från bröllopet genom att sätta klädkoden "mörk kostym".
Jag vill ju bara att han kommer och struntar i om han har kostym eller ej, så länge han är någorlunda prydligt klädd. Ett par snygga byxor och en skjorta duger. Men hur ska jag få honom att förstå det?