Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

roses: WOW de va ett bra pris på guldet, jag har bara sett som högst 165kr/gramet för 18K.

I helgen måste verkligen inbjudningskorten bli klara! Dags att börja skicka ut dem snart. Ska bli skönt att bli officiella, och få se allas reaktioner. Antar de flesta kommer säga ÄNTLIGEN! Hahahah Vi har varit ihop sen 2002 och har 2 döttrar tillsammans.

Har hittat en caketopper med samma blommor som jag vill ha, tyckte jag var lite skoj. Men håller med fanns många fina på den där sidan, vi fastnade på en av de första där bruden sitter runt midjan på brudgummen *rodnar* heheh

• Kärleken9

Vi skriver bara att efter vigseln bjuds det till fest, tror de flesta förstår att det ingår middag då eftersom vi vigs kl 15... Vet inte hur det blir om det blir buffé eller bordservering, ja det blir det ju lite hur som haver, men eftersom det är våra föräldrar som bjuder på festen så får de bestämma det.

Vad ska era män har på sig på dagen D? Funderar som en dåre på väst och cravatt, men vart ska man köpa? Hyra verkar gå på lika mkt som att köpa från tex ebay ju. Men jag är också novis på det området och känner mig lite skepptisk...

• Kärleken9

sarah: nej jag menar att jag inte vet om det blir buffé eller sittande middag dvs bordsservering. Men oavsett så kommer det finnas serveringspersonal som plockar undan och serverar dryck skulle jag tro. För vår del funkar nog buffé men vet att svärmor varit inne på sittande så vi får se, kanske beror på hur många vi blir också. Om ni ska ha mingel och lättare mat så förstår jag du inte vill skriva fest för då tror kanske folk det är rejälare mat. Bra tänkt!

roses: Måste kika i ditt galleri på kläderna.

• Kärleken9

Jolly: röstar nog också på den första väskan.

• Kärleken9

Ang. ev tal och buffé har det inte varit nåt problem på de bröllop vi varit på med det upplägget, överlämnar det med varm hand till toastmastrarna. Nä men i värsta fall får väl en av dem ställa sig upp och säga typ när alla är tillbaka till bordet så blir det tal, då fattar ju alla att de ska sitta kvar tills detta har skett. Är inte ens säker på hur många tal det blir jue. Tänkte även skriva på vår hemsida att de som ska hålla tal ska skriva ner dem och lämna till toastmastrarna så man har kvar dem och kan läsa dem igen sen.

Igår fick jag klar alla inbjudningar, 30 stycken, känns otroligt skönt. Så nu ska det skrivas adresser och portas, min kära svägerska är så snäll och vill bidra till portot.

Har inte kommit så långt som att fundera på hur man får ihop häftet men det med gummiband va smart.

Funderar mig gråhårig på det där med sambons klädsel. Måste kolla upp vad det kostar att hyra men annars lutar det åt att köpa västar och nån slags slips på ebay och sen kostym till det.

• Kärleken9

källerud: Jag köpte ett vitt papper med silverblommor på, finns i mitt galleri, som jag skrev inlagan på, det är den du menar? Skrev sen fel och det var på håret jag hade kvar papper så det räckte. Visade sig sen att det bara fanns att få tag på i tyskland. Men som tur var så räckte det... Tänk bara på att i vissa skrivare, bla min, så går det inte att skriva ut på transparant papper, antar det är det du menar. När det strulade för oss så tänkte jag att alla kommer ju inte se den andras inbjudan så vad gör det om de inte är exakt lika, i pappers val alltså.

Hmmm svårt det där exemplet du beskrev. Hade nog skickat till båda så är det inga funderingar. Eller alt. om de bor mer hos den ena än den andra och kanske skrivit med den andras namn, under den som bor där.

Lyckades precis ropa in en klänning åt min tärna på tradera: www.tradera.com/Snygg-Silver-Satin-klanning-32-34-auktion_105617234 Hoppas nu den är fin då den kommer!

• Kärleken9

Jag har inte lagt ner så mkt krut på just kuvert, ska ju bara öppnas. Hihih Ska däremot sätta en stickers i form av guldringar som förseglar kuvertet.

Källerud: Sånt är tråkigt, har både köpt och sålt mycket på tradera och peppar peppar aldrig råkat ut för sånt.

• Kärleken9

Fina trycksaker hörrni! Känns skönt att ha dem klara men vad ska man göra nu för pyssel då? Känns lite för tidigt att börja med festhäfterna redan men kanske snart, lika bra eller?

• Kärleken9

Jo just ja vad är skillnaden på handposta och lägga på lådan, alltså jag förstår ju man får dem stämplade på posten då men vad blir skillnaden?

• Kärleken9

Had också tänkt att skicka dem till alla hjärtans dag men jag tror inte jag kan hålla mig tills dess.

Svar på tråden Juli 2010