Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Ett tips då det gäller att hitta band är att titta på blocket.se slog mig igår då jag kikade där efter brudskor och fick upp några band, fråga mig inte hur, men jag hade inte alls tänkt på att kika där. Tyvärr hittade jag ingen solist till kyrkan där heller...

• Kärleken9

Vi kommer att vigas i södra halland. Min sambo kommer därifrån så jag känner ingen, av naturliga skäl kommer själv från norrland och det är där vi bor , men inbillar mig att det kanske blir lättare nu när allt blir officiellt i februari. Ja blocket och tradera är bra i dessa sammahang.

• Kärleken9

Vi vill ha en varsin enkel slät, som förlovningsringarna, mest för att jag har fått en ring med en pärla i av min blivande i 30 års present och jag vill inte ta bort den så det blir snyggt med en slät på varsin sida om den. Någon med tips på ställen, gärna nätet, där de säljer såna ringar till bra pris?

• Kärleken9

Mrmuffin: Åh nej!!! När försvann den då? Har ni tittat under badkar, i vattenlås etc?

• Kärleken9

Men om det hänt nyligen har ni inte sopan kvar, om inte inne så i nån soptunna? Ja verkligen skitunge Men ingen ide att gråta över spilld mjölk. Trist dock.

Har dukning i min hjärna, låååångt kvar jag vet, men hur tänker ni dekorera era bord? Och hur har ni tänkt er med bordsplaceringslappen? Vi har lime, silver och vitt som tema. Jag har köpt krossat glas & pärlor i limefärg. Tänker ha vita dukar med sizflor löpare i silver. Ljus och blommor antingen tex lime nejlikor eller bara från trädgården, i någon fin färg. Så kul att spåna. servetterna blir vita. Funderar hit och dit på placeringen men lutar lite åt att sätta den runt servetten, som en servetthållare i lime och sen en lapp till uppepå med resp. namn på, men nackdelen är ju att så fort folk börjar äta så "försvinner" ju den då. Hmmm Såg ju den där sidan vi länka till förrut där man kan göra saker själv, men oj för att sitta och göra typ 60 st!

• Kärleken9

casmel: Underbart att inbjudningarna har "hittat hem" några reaktioner än eller visste alla redan? Våra står i stiltje efter sjukdomar och skola för mig, läser på distans men har "innevecka" nu på skolan, så jag måste ta tag i det senast i helgen. Sen ska de skickas. Ingen vet förrutom våra föräldrar, vår bestman, våra 2 toastmasters. Ska bli så roligt att det blir officiellt.

• Kärleken9

Ja vi ska organzapåsar, lime, med nån chokladbit i tror jag. Vill nog också på nåt sätt få in limefrukter på borden. Kom på nu att man kanske kan ta och sätta placeringskorten på dem med en sån liten klädnypa på så som du jollo skrev, har såna hemma vet jag, då kan ju folk göra som de vill, ang sätta på sig den eller ej. Tack för tipset.

När vi åker till Halland nästa gång så måste vi försöka få komma och kika på lokalen och titta på vad som finns och vad som måste kompliteras, tänker på vaser ljushållare etc.

• Kärleken9

Vi har klädkod kavaj på inbjudningarna. Man vill ju det ska vara lite uppklätt och stiligt men inte för stelt.

Vi ska fotas före vigseln. Vigs iof kl 15. Ville också eg att vi skulle ses i kyrkan men har kommit fram till att 1, vi har setts varje dag i 7 år, nästan varje, så varför inte den dan? 2, blir inget stress då pga att gästerna väntar på oss, 3, har fått för mig att det blir mer magiskt med all spänning som är före och att det ska visa sig på bilderna, hoppas ni förstår hur jag menar. Och jag vet ju inte om det är så men är en känsla.

Korallbruden: Båda "dina" caketoppers var jättefina. Vart har du hittat den som klämmer på baken???? Jag har iof redan köpt en som bruden har samma blommor i buketten som jag vill ha, vita kallor.

• Kärleken9

roses: Hur mkt fick du för guldet? Jag har en del hemma som jag fundera på att sälja, såg att guldfynd ger 25% mer än vanligt för sitt guld nu + att det är där våra ringar finns som jag har 30% rabatt på just nu...

Bordsplaceringen är en svår nöt att knäppa men känns som att man inte kan börja på allvar förrän alla svarat. Vi gjorde ett försök för några dagar sen och det känns som dt kommer att ta sin tid.

Svar på tråden Juli 2010