Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

sarah: Tack för länken ok då va det som jag trodde. De står som värdpar mest för att de bjuder.

tokisen: Kul, grattis kommer säkert gå bra. Och komma i tid måste den ju göra är ju en evighet kvar. Men förstår din oro.

Roses: Ja jag känner igen känslan. Än har det inte varit nån rusning här även om vi fått lite samtal och sms och gästboksinlägg både på bröllopshemsidan och min blogg. Men det kommer det kommer.

Min mormor och morfar tackade nej idag men det var väntat de är 86 och 91 år och det är 100 mil enkel resa så jag visste det är för långt, men kändes i hjärtat ändå.

• Kärleken9

Sajberprillan: Skoj att man känner att de är på g även våra män i livet.

JollyO: Tråkigt att inte ringen var tipptopp vet inget om att lägga på guld tyvärr. Hoppas det ordnar sig.

Ikväll då sambon kommer hem ska han nog ringa och prata med mannen som ska spela säckpipa på vigseln. Ska bli roligt att höra vad han säger. Mest hur vi ska kunna smyssla in han i kyrkan eftersom ingen ska veta förrän pipan ljuder då det är dags att gå in. Längtar så till det ögonblicket, och "plocka upp alla hakor" på vägen in i kyrkan. (Förlåt uttrycket men det är ungefär så man skulle beskriva det på teckenspråk, pluggar till teckenspråkstolk där av tänket )

• Kärleken9

sarah: Jo det kommer nog lösa sig han har säkert ideér men jag tänker mer så att de inte ser honom när de går in i kyrkan, för se den en i kilt så fattar nog några misstankar. Och jag vill gärna ha det hemligt in i det längsta.

• Kärleken9

Sarah: ska ni vigas kyrkligt eller borgerligt? Hmmm inte lätt, och ja jag tycker det borde ligga i deras intresse att fixa eftersom de drar ju in en ganska bra summa på en sån middag.

periwinkle: Hoppas du blir nöjd med korten och får ut dem som du önskar.

Nu har sambon prata med vår säckpipeblåsare och han verkade positiv till allt, trevlig och så. Känns kanon. Han kommer att spela inmach, utmach och på kyrkbacken. Han har spelat på bröllop i 15 år och bara varit med på en vigsel med regn så vi får hoppas han har bra inverkan även på vår dag. *Bockar av på listan*

• Kärleken9

sarah: men tar vigseln så lång tid? ifjol var vi på en borgerlig vigsel och det tog max 20 minuter och vi stod och det var inga problem. ja sätt hårt mot hårt.

• Kärleken9

roses: Vet precis hur du känner men jag tror det är så att vi är i vår lilla bubbla och när vi sen skickar iväg så är vi så spända på det och vill att alla ska vara glada för vår skull osv. men det är lång tid kvar så det hinns med. Kan kanske tom va en nackdel med att det är så långt kvar folk tänker helt enkelt så. Men jag håller med inte varje dag man får såna inbjudningar och ett litet tack är inte för mkt begärt, håller helt med. Sen är det väl precis som för oss alla ska nu tycka en massa. *Styrkande kramar* och här får du gnälla bäst du vill, är helt ok.

Sarah: Ja det klart det var ingen musik under vigseln där. Snacka om järnkoll du har.

• Kärleken9

katjab: Nu är jag inte med ska ert bröllops sändas i tv?????? Varför?????

Svar på tråden Juli 2010