Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

mrs opp: ja jag tror också det nu, men på en sida säger det 25m och på en annan 2,6, förvirrande måste kolla vidare...

• Kärleken9

nollåtta: Välkommen till oss. Vi har precis skickat ut inbjudningarna eftersom många börjar att planera semester tider redan nu, iof har vi ganska många som måste resa långt, bor i norrland och ska vigas i halland. Vårt färg tema är lime, silver och vitt. Följ planeringsschemat som finns här på bt så får du med alla bitar. Ja jag trodde också det var din sambo som gick med i tråden, inte för att skulle gjort nåt-

katjab: Jättefina askar, vad fick du ge för dem?

Satt igår och kika på om jag skulle hitta nåt intressant på ebay-com men det gjorde jag inte eller kanske var tur det. heheheh Måste dock ta oss i kragen och bestämma oss för några västar till brudgum och marskalk. Är ju klart billigast där. Vad har du mer köpt?

Vi har också barn en på 3½ och en på 1½. Full rulle.

• Kärleken9

kajab: aha tack för tipset om .se har gått på .com och fått ha www.valuta.se uppe också Söker efter löpare att ha på borden i silver men det hittar jag inte, eller jo den som jag länkade till men den visade sig ju vara så kort.

Sarah: Gå för buffén tycker det är smidigt och som sagt finns ofta något för alla och man får ta som man vill. Ända kruxet som jag kan se är att tajma in talen men det är ju toastmasterns jobb.

• Kärleken9

Gottebord ska vi också ha men exakt hur det ska se ut har jag ingen aning om.

Gha blev lite sur idag då min pappa påpeka att allt förutsätter att man har dator och att han tyckte att vår önskan om bidrag till resa istället för presenter skulle stått i inbjudan något jag inte alls höll med om. Först tänkte jag att det bara var min mormor och morfar och sambons föräldrar som inte har dator men att hans föräldrar vet ju redan allt och till min mormor och morfar kunde vi ju tala om det, men sen när jag tänkte efter så fanns det någon till som kanske inte har tillgång till dator. Men ja.. Nu har jag iaf gjort ett infoblad och ska skriva ut och ge resp skicka till de vi tror inte tittar på datorn. Trodde inte pappa va så gammeldags, nåja...

• Kärleken9

Juli2010: Tack för ditt tips. Ser ju ut lite som dekorväv. Nu undrar jag med er veteraner, stämmer verkligen detta att jag får 22.86m för 5,99 sek???? Blir inte klok på detta. + frakt på ca 66 sek om jag ska ha 4:a rullar. *Help*

• Kärleken9

Vi kommer ha organzapåsar, i lime, en till varje gäst med chokladbit/ar i.

Japp jag har köpt min klänning.

nollåtta: Blir nog bra som ni tänkt har varit på ett sånt bröllop. Först samlades vi alla, sen borgerlig vigsel, sen tilltugg och lite skumpa, en tipspromenad (frågor om brudparet), och sen middag och därefter fest. Funkade väldigt bra.

• Kärleken9

Vi ska ha barn med, har själv en på 4 och en på 2 (då), kommer ordna så mina sykonbarn tar hand om alla barn på övervåningen, se till att där finns film och annat att göra. Sen kommer våra barn att sova med faster eller min familj som bor i ett torp min sambos familj har. Kommer se till att faster, farmor, mormor, moster ser till våra barn under kvällen. Men sen är det så klart oundvikligt att de kommer till oss också. Men den kvällen är främst för oss som par.

Så less på att hur man än gör så är det alltid någon som tycker annorlunda berättade ju att min far tyckte inte om att vi hänvisa till vår hemsida om mer info så då skrev jag ett info blad att skicka till dem vi vet inte har nät. Och så ringde svärmor igår och sa skicka inte till XX han kommer bara bli förbannad och det är jag som får ta smällen. *suck* ok så då blev det ingen på den sidan som ska ha skickat till sig. Den där XX är en farbror till min sambo, och fadder, men vi tror inte de kommer på bröllopet. De är minst sagt speciella men samtidigt så är det synd att gammalt groll ska stå i vägen för "vår" dag. Men för stämmningens skulle kanske bäst. Min mormor och morfar har sagt de inte kommer blir för långt att resa, 100 mil enkel väg, något jag har vetat hela tiden, de är gamla, men känns lite i hjärtat ändå.

• Kärleken9

Kul för alla som börjar bli klara med inbjudningskorten. Va roligt och pirrigt där på slutet. Sen blev det ett vakum för oss för ingen ringde eller nåt. Men det är ju låååång tid kvar. Bara vi som varit så inne på detta länge nu.

Ja helt rätt ska inte bry sig om vad alla tycker. Men svårt att låta bli alltid.

Idag fick jag veta att min frisör slutat på salongen, de hyr stolar där. Men min svägerska, som har henne som frisör, har fått hennes nr så hon ska ringa och kolla. Känner mig ändå rätt lugn, lång tid kvar och bra att få veta nu. Får se vad det blir av det, annars kunde nog hon som klippte henne istället göra det. Men vill gärna ha den första. Aja löser sig.

Vi har två toastmasters och värdpar står våra föräldrar eftersom de betalar festen. Men de har inga uppdrag mer än så. Vad gör annars värdparen? (har inte tänkt på det)

Sambon har pratat med prästen idag ska träffa han när vi åker söderut v. 11. Då ska vi även träffa kocken, frisör (hoppas jag) och kanske floristen.

• Kärleken9

Roses och Källerud: Nej så klart tycker folk det är roligt också tro inget annat. Men blev lite mycket bara och visst hade man ju gärna sett att de hade hört av sig till oss. Men samtidigt så får man tänka på att det är väldigt lång tid kvar och vi är ute i väldigt god tid, mest pga semseterplaneringar för de långväga gästerna. Så jag är inte ett dugg orolig.

Svar på tråden Juli 2010