Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Mrs Opp skrev 2010-02-11 12:02:32 följande:

Sorry, källerud! Jag blandade ihop dig och roses! Pinsamt....
    lugnt!!
  • källerudd
    CeKe skrev 2010-02-11 13:30:50 följande:
    Katja: Fin ring!Källerudd: Hur går det, nån som hört av sig än?Jag o Kece tittar rätt ofta på en mailadress som vi skapat för att få in namnförslag till vår båt.. Startade en namntävling i samband med bröllopsinbjudan. Var som en extrainlaga som skickades med.. Men inte är det många förslag som kommit in heller! tror det är 4 som skickat av 60 inbjudningar.. Lite trist (skickade inbjudningskorten i slutet av dec). Skrev att sista datum för namnförslag är 1 mars för att kunna köpa bokstäver på båtmässan, men tror nog inte vi får in så många fler förslag. jaja, va en kul grej i a f.
    Tråkigt att höra...varför är folk så dåliga på att höra av sig. Jo en kollega (som tydligen oxå är hemma sjuk) har hört av sig...sen tror jag nog att alla tror jag jobbar, så kanske att fler hör av sig em/kväll...
  • källerudd
    rosesarered skrev 2010-02-11 15:27:52 följande:
    källerudd,förstår att det känns pirrigt! Exakt så kände jag i måndags också. Tills idag då ingen ringt eller sms:at förutom våra mammor då. Så nu förväntar jag mig inte ens nån respons. Bara alla osar i tid så får jag nöja mig med det.Har du hört från nån än? Har ni berättat för många att ni ska gifta er?
    Nej bara våra föräldrar som vet..så därav det lite extra pirriga...Mormor och morfar, brossan...undra va alla kommer att säga =)
  • källerudd

Vi låter de lång väga gästerna sova hos mamma och pappa resten får köra eller lösa det på annat vis.

Det var några som hörde av sig igår iaf...=) Dock inte mormor och mofar (funderar på om de svimmade, nä den har kanske inte kommit fram) Och lillebror var hel engagerad och frågade en massa när han ringde...känns roligt då jag och min lille bror inte är speciellt nära, hade nästan förväntat mig ett "jaha va roligt"..men vi hade nog det längsta samtalet sen jag flyttade hemifrån...

• källerudd

Oj vilken koll ni har på dukningen...hmm kanske dags att börja ta tag i det...vet ju ungefär hur jag vill ha det, men måste nog titta lite mer noga på det...

har inte blivit mycket bröllop i helgen, mest njutit av att inbjudningarna är skickade. Har gjort tre olika bordsplacerings förslag som vi är nöjda med så där har vi en grund.

Tänkte även beställa klänning i veckan. Lika bra att fatta ett beslut så slipper jag vela.

Hur har det gått för er andra som skickat inbjudningarna, fått någon respons???

• källerudd

För vår del blir det ingen direkt inmarch...men kommer troligtvis spela Canon in D eller varför inte "I´m yours" vilket vi var inne på först(men den får vår solist sjunga någon gång under vigseln istället) när båten är på väg in mot land och vi tar oss upp på bryggan...när vi kommer fram till "altaret" så ska vår solist sjunga "så vill stjärnorna"...

Tror inte vi ska ha någon "utmarch"...hur hade ni gjort..vi ska vigas i trädgården vid sjökanten, gäster kommer att stå och sitta i trappan till altanen...väldigt nära oss med andra ord..kanske man kan spela något på slutet som markerar att det är slut ändå???

Sen måste man ha två psalemer när det är kyrkligt va???

Vår solist ska även sjunga någon sång under middagen, troligtvis efterrätten...

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-02-16 08:28:59 följande:
    Sen har vi en låt spikad för solisten, somebody med depeche, och ska ha en låt till iallafall.. inte hittat nåt bra som känns som vi, de flesta bra kärlekslåtarna är ju sorgliga. Vilken tid gifter ni er? Nu har vi nämligen kanske ändrat oss om plats för vigsel.. igen! men då måste vi flytta vigseln till kl 16.00. Undrar om det blir för sent, att man känner att dagen svischar förbi för fort? Samtidigt ska vi fotas innan så det är ju bra att vi har lite tid
    den är så bra...ska spela den oxå någon gång under dagen kvällen...Funderar på att be solisten sjunga den åt mig till min blivande om ni förstår vad jag menar..
  • källerudd

Nänstan så jag funderar på att ta en paus jag oxå..M2b sa något om myckt tid framför datorn igår :S Men får försöka begränsa det till när han inte är hemma..vill ju vara kvar =)

Nu har vi iaf bestämt oss för att ta en av tomterna som vi blev erbjudna..skönt att entligen ha fattat det beslutet..men nu måste vi ta tag i att välja hus..måste börja bygga inom 6 måndaer...så bröllopsplanerna står lite tillbaka kan man säga

men jag kikar som sagt in ändå.

• källerudd
    CeKe skrev 2010-02-17 20:05:11 följande:
    Angående inbjudningarna.. det är SUPERKUL att komma hem till folk nu efter att alla fått inbjudningarna! Hehe, kul att se dem stå på bokhyllor, hallbänkar etc =) Alla jag har varit hos har ställt upp dem på nåt fint ställe där de verkligen syns, vilket känns jättekul! Så även om de inte hört av sig (men alla visste att inbjudningarna var på G) eller OSA:t, så syns det hemma hos dem att de är glada över att va bjudna
    Vad skönt det måste kännas...mina svärföräldrar har satt det på kylskåpet..de är de enda vi varit hos hittills...Men vi känner oss lite nervösa över att inte alla kanske kommit fram..Johan har bland annat en jobbar kompis som han pratar med varje dag och han har inte sagt ett ljud..borde man itne göra det när man träffas???

jaja när osa datum gått ut får man väl ringa runt...
  • källerudd
    sajberpillan skrev 2010-02-18 21:13:16 följande:
    fick en tråkig tanke bara: tänk så tomt när allt planerande är över...det kommer att bli tomt.
    Jag känner samma sak...det kommer ju bli jätte tomt...men vi får väl fortsätta bara byta namn till "vi som gifte oss juli2010" så kan man köra vidare och se vad som händer =)
  • källerudd

Angående det här med barn hade vi oxå tänkt börja försöka på bröllopsresan, men nu åker vi ju innan så får väl bli efter bröllopet då...Sen vet jag inte, min sambo är inne på att vänta om vi nu ska bygga hus oxå...men jag vill verkligen inte det :( kan man bygga nytt och jobba och vara gravid???

Den där tomhetskänslan vet jag inte om den kommer då vi troligtvis måste börja bygga hus i augusti/september..Spännande, men känns väldigt stressigt just nu då vi måste välja ett hus ganska snart...Byggstart inom ett halvår från det att vi skrivit på pappren på tomten

Så bröllopet ligget lågt just nu...

Kärleken9 skrev 2010-02-20 11:25:32 följande:
    Ni som gjort och skickat inbjudningskorten, vad är ert nästa pysselprojekt? Känns lite tidigt att göra festprogrammet än väl? Och placeringskorten kan man ju inte göra förrän man vet vilka som kommer, och det är inte många vi vet än Antar man får vänta lite... Men man saknar ju att pyssla lite.
    jag har tänkt göra skalen till festhäftena snart...Mina toasmadamer får göra innehållet, men skalet kan jag ju börja göra när som...
    Hur har ni som ska vara ute el i tält göra med namnkorten till borsplaceringen. Det står helt still där..funderade på att skriva på stenar, men en kompis till mig gjorde det så känns inte riktigt lika roligt...Festhäftet kanske vore ett alternativ, men jag vet inte :s Några tips??
  • källerudd

hjälp vad här skrivs...Nu har jag läs igenom alla sidorna...kommer knapt ihåg vad ni pratat om =) Tårta har vi inte ens börjat titta på, kanske börjar bli dags för det...

Känner att jag helt tappat formen för bröllopet..hur hittar man tillbaka, med ett huvud fullt av annat...Visst igen panik ännu. Men saker borde börja falla på plats.

Jag har hört med vår solist om hon och hennes kompis vill sjunga och spela lite på själva festen oxå..Får se vad hon säger om det. Men hon är bokad under vigsel och middag iaf.

lillebror skulle kolla upp det här med fotograf så hoppas det oxå snart är i hamn..

• källerudd

sarahkka76: Tack =) kan ju inte riktigt slita mig.. =)

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-02-23 18:42:37 följande:
    tv4 ringde idag.. ska på intervju på tisdag.. pirrigt
    Spännande...Lycka till!!
  • källerudd

Oj jag hinner inte med =)

Jag ska sminka mig hos min frisör..hon gör både frisyur och smink..känns bra!

Angående det här med efternamn, ska vi ta ett helt nytt..min m2b har ett namn han sagt sen väldigt länge att han vill heta. Långt innan vi träffades, så det blir det om det godkänns hos PRV..Han har skickat in pappren nu iaf...Han kommer alltså att byta innan och jag vid bröllopet. Tycker väl inget speciellt om mitt efternamn just nu..Det är ganska ovanligt och det är bara fyra i hela landet som har min kombination, men har inga problem med att byta, känns inte så just nu iaf..Vill inte ha min m2b namn som är ett vanligt sson namn.

Idag ska jag skicka in beställningen på min klänning. Ska köpa på matildas fest! =)

• källerudd

Nu är klänningen beställd och den 8 maj ska jag prova den...jätte långt dit men jag längtar!!

Min lille bror har en kompis som är väldigt duktig på att fota, så jag har bett honom höra med sin kompis..Får se hur det blir. Vet inte vad de tar. en önskan är att hon är med under förberedelser, vigsel, middag och fest...äventuellt kanske hennes kille oxå vill hjälpa till. de är duktiga båda två =)

En vän till mig ska sjunga..så hon får något symboliskt.

• källerudd

Eftersom att solisten är en "vän" till mig så får hon sitta med vid bordet under middagen..Hon är inte så nära vän att hon varit bjuden om hon inte skulle sjunga...men känns ändå fel att inte ha henne med till bords.

Vi ska erbjuda prästen att vara med på middagen/festen då även han är en vän till familjen...tycker väl sådär om det men mamma och pappa insisterar och eftersom det är de som fått fråga honom och känner honom så får han komma...

Fotografen som ska vara med hela dagen/kvällen får oxå mat, men dock inte sittande vid vårt bord(eller borde fotografen oxå sitta där??) dock får nog både hon och serverings personal samma mat, vi ska ha buffé, så känns lättare att de får samma än att fixa annat till dem...De kanske inte får både för och efterrätt dock, men hungriga ska de inte behöva vara..

• källerudd

Ojojoj vad det skrivs...

Idag har jag och min m2b varit och tittat på blommor...Det kommer bli sååå bra =) Ska ha en sådan bukett som den i galleriet men något större och med längre skaft...

Nu har jag dock en fråga...(mamma gjorde mig nervös) Har även beställt klänningen i galleriet..Det är ju rosa blommor i den..blir det konstigt. Vårt tema är vinrött och rosa, men mamma trodde det blev knasigt om jag har rosa på klänningen, men helt röd bukett. M2b kommer troligtvis ha vinröd plastrong och en vinrödros i knapphålet...

Borde jag ändra och ta vita/silvriga blommor istället???

• källerudd

Det är ju det att jag inte vet vad som känns rätt längre...hade ju bara tänt att det ska jag ha...utan att fundera närmare på det...så nu får jag fundera lite till...men måste väl ringa och ändra på klänningen snart isf..är ju redan beställd :S

Svar på tråden Juli 2010