-
Jo det kanske jag kan göra, vet inte om det får plats..vill inte ha för pluttig text heller...Nä vi ska nog inte har varken infosida el hemsida :s Tycker inte heller det känns helt bra, men vet inte vart jag ska lägga det :SKärleken9 skrev 2010-01-17 18:05:35 följande:Källerud: Kan du inte skriva namnen under varandra direkt efter "dela vår stora dag med oss" Vet inte men ska ni ha med info sida eller hänvisa till nån hemsida eller så? Jag skulle nog inte vilja skriva med det där om barn i inbjudningsinlagan så att säga, men är så klart en smaksak.
-
Hehe jag tar åt mig =) Ska försöka spika gästlistan i veckan och göra klart de inbjundingskort som behöver göras i helgen..Prata med pappa om tälten redan ikväll kanske :PJollyO skrev 2010-01-17 18:25:10 följande:Låter som att det är dags att få tummen ur för fler här!
-
Klart du får...
Välkommen!! -
Vi har satt den 28 maj men måste nog sätta den 20 maj istället så det blir ju lite dyrt två månader.
Tror nämligen att det finns en risk att folk anmäler sig i sista stund och kanske lite efter och eftersom vi åker iväg den 28 blir vi svåra att få tag på... -
Tyckte det var en toppen idé. Själv älskar jag att måla, allt som sitter på väggarna här hemma har jag gjort...så kanske att man skulle sno den idén oxå?! Om min älskade M2b oxå tycker det är en kul grej...Casmel skrev 2010-01-18 21:53:00 följande:Vi har Osa 1,5 månad innanIdag blev själva inbjudningskorten klara, ska bara fixa adresser på kuverten sen skickas dom. Skönt o få det "avslutat" så man slipper tänka på inbjudningskorten mer Jag o min m2b kom på en väldigt kul grej idag. Vi ska ju fotograferas efter vigseln och behövde något för gästerna att roa sig med i festlokalen innan vi dyker upp. Vi ska köpa 2 avlånga blanka canvas tavlor, färg och penslar. Färgerna ska gå i olika lila nyanser och vit oxå ska gästerna få måla en kvinnotavla och en manstavla som vi ska ha i sovrummet som minne resten av livet. Vi har nämligen inrett med lila i vårt sovrum Vad tycks om den idén?
Nu har problemet med toasmaster löst sig för oss, en av min M2b barndomsvänner blev tillfrågad igår och hon sa ja. =) känns skönt att ha det ur världen...
I helgen ska jag göra klar inbjudningskorten och sen ska vi iväg och skriva ut innehållet någon kväll...Börjar bli dags att skicka snart. -
Va har ni för kuvert till era inbjudningar och var har ni köpt dem??
-
Hmmm det där lät ju smart även om jag inte riktigt hängde med på hur du menar...Vi har dubbelvikta 15*15 kort. Får inte hellre plats med all praktiskt info så det hade ju verkligen varit en bra idé, (sitter just nu och spånar på infoblad men får inte till det riktigt bra. Tror du det fungerar även om man har dubbelvikta kort (finns i mitt galleri). Skriver ni adressen på baksidan el på samma sida som "öppning"...bilder vore trevligt tack!!KatjaB skrev 2010-01-19 21:14:25 följande:källerud: vi har ju gjort en egen kopia på espresso-serien hos calligraphen fast svart och vanilj istället för brunt och vanilj, så kuverten gör jag själv av tjockare svart papper som ett uppvikbart konvolut. I botten som blir under själva inbjudan skriver vi lite praktiska detaljer som inte får plats på inbjudan och så förseglar vi konvoluten med en sigill. Har inga bilder än, men det blir riktigt snyggt.. lite drygt att klippa ut alla konvolut bara
-
aaa då fattar jag, toppen ju....men frågan är hur mycket papper det går åt om man ska göra det oxå...Då har jag ju verkligen att göra igen =) Dags att beställa mer papper då kanske Behöver mer till festhäftena oxå...men priset drar iväg känner jag..:SKatjaB skrev 2010-01-19 21:43:01 följande:www.ruthannzaroff.com/mirkwooddesigns/postage... hitta en till variant där man gör ett hål i och slipper sätta sigiller på också
-
I helgen ska inbjudningarna bli klara, måste skriva ut någonstanns någong gång oxå..Svårt när vi inte berättat för något än... Sen har jag nog kommit på hur jag vill ha placeringskorten stort steg då jag velat väldans länge på just detta =)
Annars händer det inte jätte mycket. men ska försöka styra upp lite i helgen.. -
Spännande att träffa någon live =)
Hade jag nog behövt ibland då vi inte pratar med någon hade det varit trelvigt att ha någon like att diskutera med..
Tänkte på en sak angående inbjudan..
Vi har ju tänkt att folk ska Osa till oss..eftersom ingen vet känns det lite roligt om de ringer till oss. Sen har vi tänkt ha toastparet som kontakter om de har andra frågor el liknande. Men blir det konstigt??? Är det bättre att de Osar till dem oxå el går det att ha som vi har tänkt??