Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Vi har ingen möjlighet att ha med barn för då stiger antalet radikalt och vi är på smärtgräns som det är. Väljer hellre att ha med släkt och vänner än färre av dessa så alla kan ta med sina barn...

Hade vi valt en annan plats och inte varit begränsade av utrymme samt ekonomi hade det nog varit en annan femma...

Kommer nog skriva något i stil med att "vi önskar barnfritt bröllop" de som eventuellt ammar pratar jag med...

Jag mår vara egoist men det här är min och min blivandes dag ;P

• källerudd

Vilka bjuder man och vilka hoppas man över????

Jag har aldrig haft ett fast jobb, dock aldrig varit arbetslös. Jag får alltid långtidsvikariat men aldrig förlängt...

Just nu är jag på ett ställe där jag trivs bra (har till sommaren där, började i höstas) det är speciellt tre kollegor som jag har väldigt roligt med och gärna skulle bjuda

Förra läsåret var jag på ett ställe och där är en tjej som jag fortfarande har kontakt med, vi pratar i telefon då och då..tyvärr svårt att ses då vi inte direkt bor grannar (jag jobbade fyra miln från där jag bor och hon pendlade oxå 2 mil fast från andra hållet + att hon har småbarn)

Det finns inget utrymme alls för att bjuda alla, vi är redan på smärtgräns så vilka bjuder jag. Den gamla kollegan med hennes man eller de nya kollegorna utan respektive??

Jag har ingen magkänsla alls angående detta. De nya är mer spralliga och väldigt roliga (får jag mot förmodan vara kvar hade det ju varit roligt att haft med dem på bröllopet), medan den andra är lugnare och vår relation kanske inte växer mer, men jag har ju känt henne längre och hon var ett stort stöd på min gamla arbetsplats och vi har väldigt trevlig när vi ses...

Eller ska jag skippa arbetskamrater helt, eftersom jag inte är ordinarie och troligtvis inte är kvar efter sommaren iaf???

Sorry för långt inlägg :S Men jag har funderat fram och tillbaka på det här i en vecka nu och det börjar bli dags att spika gästlistan :S

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-04 10:33:33 följande:
    Källerud: Jag hade nog skippat arbetskamrater helt. Vi kommer inte att bjuda arbetskamrater, iof gifter vi oss långt borta, men om ni redan är på smärtgränsen är det inte roligare att ha lite mer att lägga på nära vänner och släkt? Tro ingen av dem kommer misstycka. Men håller med inte lätt det här!
    Vi är inte på smärtgränsen ekonomiskt utan platsmässigt. Därför som jag funderar så mycket på hur vi ska göra :S
  • källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-04 12:41:39 följande:
    källerud: aha ok missuppfattade. Men svaret blir ju eg samma, går det inte så går det inte.
    nä jag vet...men två är liksom ok. frågan är hur man väljer vilka två :S aaa får slita mitt hår någon extra dag och sen kanske diskutera frågan med våra tänkta toastmasters när vi frågat dem...
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-04 14:54:43 följande:
    grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna.
    Men gör det något om det blir lite trångt eller att 10 måste stå...Hos oss kommer "alla" att få stå. Vi ska stå vid sjökanten...de andra får stå på gräset, uteplatsen eller sitta i trappan ner mot sjön...Morfar som är gammal få sitta i en stol. Men tror han är den enda som verkligen behöver det

Vi kommer att vara 70 st då är solist vi själva och prästen med räknad (han är en vän till familjen så känns som att vi måste erbjuda honom att äta oxå)

Vi har inte gjort upp någon budjet utan har handlat lite pö om pö...Mamma har sagt att de ska stå för maten...Hon vill göra den själv.

Kärleken 9: Nä ska inte slita för hårt i håret...har ju sparat ett tag nu, var riktigt kortklippt för nått år sedan.
  • källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-04 20:37:31 följande:
    Det som känns tråkigt för vår del är att det är väldigt få vänner som vi kommer att bjuda helt enkelt för att vi inte har så många vänner. Det är tråkigt..
    Vi är i precis samma sits som ni när det gäller vänner och släkt. tycker oxå att det känns tråkigt. Men det är väl så det är, bara att finna sig i...att min närmaste vän dessutom ska ha barn i samma veva vilket troligtvis leder till att de inte kan komma gör att det känns ännu mera trist...men men har ju inte fler vänner
  • källerudd

Tur att vi inte ska vara i kyrka..blir inget min eller hans sida =) Jag träffar knapt någon i min släkt men jag har bara fyra kusiner två på mammas sida och två på pappas sida så det känns svårt att dela på även om jag har mer gemensamt och roligare ihop med dem på pappas sida så träffar jag ju alla lika sällan. Får väl bli lite av en släktträff jag är den första som gifter mig så förhoppningsvis så kanske man kan få gå på bröllop sen =)

Nä men det är lite trist det här med vännerna...kanske skulle göra som en vän gjorde. De bjöd alla till kyrkan hade sen finare middag med den närmaste familjen efter vigseln och några dagar senare hade de grillfest med vännerna i trädgården.

Ska bara bestämma vilka jag ska bjuda. gammal arbetskamrat nya arbetskamrat that´s the question

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-05 19:34:21 följande:
    minimis; Japp välkommen hit. Riktigt bra tråd detta, och så klart grattis! Jag hittade en tjej på blogg.se som säljer klänningar. Alla hon har på sidan för 2500:-, känns lite konstigt. När jag mailade henne om hur jag kunde veta hon var seriös etc fick jag svar och fick hennes personnr. adress, namn, telefon nr. Hon sa de brukar ta 1000:- vid beställning och resten efter jag fått klänningen och var nöjd, antar hon skickar efter dem från någonstans, alltså att de sys upp. Men bör man va skeptisk???? Fanns ett par modeller där som jag absolut skulle kunna tänka mig...
    Jag vetti sjutton om jag hade vågat lita på det...Hon kan ju ge någon annans adress, telenr kan vara kontantkort...hon kan ju tjäna bra även om hon bara får 1000kr / klänning. Varför har hon ingen riktig hemsida

Nä hon kanske är seriös vad vet jag...men jag tror man ska vara försiktig om det inte är rekomenderat från flera olika håll..
  • källerudd

Jag vill gärna skriva en massa sånt där fyndigt om alla gästerna...men jag vet inte jag är så bra på det...

CeKe skrev 2010-01-05 22:12:25 följande:
    Kommer ni skriva en massa sånt där fyndigt om alla gäster? Vilket jobb det lär va! Och de man inte riktigt känner, som är pojk/flickvänner till vänner, vad skriver man om dem i sådana fall?
    [/citat]
    Katinkaa skrev 2010-01-05 22:20:50 följande:
    [citat]
    hur tänker ni runt presenterna? Ska ni ha offentligpresent öppning under "festen" ska ni göra det en annan dag när alla som vill får komma eller gör ni det själva?
    Vi ska ha brunch dagen efter med familjen, mormor och morfar och troligtvis kusinerna som sover hos mamma och pappa och öppna paketen då.

Jag har lagt upp en bil i mitt galleri på ett par skor jag blev helt kär i. Tycker de är såååå söta men passar de verkligen till min drömklänning??? vad säger ni??? Klänningen finns oxå i galler...kommer troligtvis att sy upp min tylldröm
  • källerudd

Glömde skriva att drömmklänningen är den längst ner i galleriet fast med vita broderier (troligtvis) och att skorna naturligtvis ska vara vita..men den bilden var så dåligt så tog de silvriga istället.

Svar på tråden Juli 2010