Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Oj känns som att vi inte kommit någon vart alls med tanke på hur långt ni andra har kommit..

Försökte ta ett snack med min M2b innan om att vi måste sätta fart iaf skriva ner en lista på vad som ska göras och i vilken ordning. Men han tycker bara jag är knäpp som vill göra saker nu..Det är ju inte bråttom..Ville beställa en sak på nätet men varför det kan man ju göra längre fram..Förklara att jag ville dela upp betalningarna lite och han bara du kan väl spara då, vad ska vi förvara det...försökte även förklara att vi kommer ha mycket att göra det sista månaden ändå...Varför spara det man kan göra nu liksom..Dessutom jobbar vi ju båda två heltid...Tyckte iaf han borde börja kolla på kläder...men nä det va ingen panik med det heller...

Usch just nu är jag bara så arg, behövde skriva av mig lite..Jag älskar verkligen min prins men ibland blir jag bara så irriterad. Är era m2b lika knasiga när det gäller planering i bland. Hur ska jag göra för att få honom att fatta??? Ibland har han jätte bra idéer, men det där med att ta tag i saker mer på allvar det verkar inte aktuellt... =(

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-06 16:17:09 följande:
    kan du inte påbörja saker själv då och han kanske hakar på när han ser att saker börjar hända?
    Jo det kan jag nog...Har ju gjort inbjundningskorten och till helgen ska vi ju fråga toastparet om de vill vara just toastpar =) har mailat lite olika företag om tält och så...blev bara så dumt för jag va så laddad idag och så nappa han inte alls men det beror säkert på att han väldigt mycket på jobbet nu, han jobbar till åtta varje kväll + att han sitter hemma och jobba idag liksom han gjorde lör-sön
  • källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-06 18:05:56 följande:
    Källerud: Du kan alltid använda dig av bröllopsplaneraren här på bt, den tycker jag är bra och har med det mesta. Här är detta klart:PrästKyrkaFestlokalBestmanTärna1 av 2 toastmastersServetter (både mat, kaffe och gottebordsservetter)Dekorationer till bordet halv klartInbjudningskort bestämda och under produktion Tiara, hårstenarBukett, bestämd men så klart inte gjord. Hår & smink bokas nästa veckaCaketopper Här näst:Fotograf, blir gråhårig på att hitta enInbjudningskorten ska görasBoka bröllopsnattenVill åka och prova klänningar så man vet vad man vill ha, irl så att säga.
    Jag försöker kolla på den men allt står väl inte med...Som bla du skrev det här med servetter har jag inte haft en tanke på :s Jo visst jag vet ju att man måste ha det, men inte funderat på det liksom..Jag har aldrig varit på bröllop (jo ett när jag va liten men det räknas inte) så jag tycker det är lite svårt att veta vad som behöver fixas med. De stora grejjerna är lätt, men det där finliret...

Dock har en av våra tänkta toasmasters varit på jätte många bröllop så jag hoppas på att kunna få massa bra tips från henne...
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-06 19:06:36 följande:
    källerud: okje, ja det kan ju vara så också bara att han inte är typen som planerar ett år i förväg. Sån är Simon, han tycker såklart att det är kul att vi ska gifta oss men tänker att vi har hur lång tid som helst på oss, och jag är helt tvärtom som vill ha alla större saker bokade så snart som möjligt
    Ja, precis sån är jag oxå... =)

Spontant tycker jag att mywedding var snyggare..Men lite väl ljus i färgerna...

Jag har inte funderat så mycket på det här med bröllopsida..men som det är nu bloggar jag ju om planering och liknande, skulle man kunna använda sig av bloggen och lägga till kategorier som hör mer till gästerna och kanske lösenordsskydda dem så att bara gäster kommer åt dem eller blir det luddigt med blogg och info på samma??
  • källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-06 20:31:22 följande:
    källerudd,din sambo kanske har så mycket med jobbet just nu att det är svårt att koncentrera sig på bröllopsplaneringen? Men jag förstår att du blir irriterad.Gällande att köpa saker i förväg har vi gjort så rätt länge nu och tycker båda att det är bra att sprida ut kostnaderna. Vissa saker har vi betalat av våra "vanliga" pengar dvs. lönepengar och sen har vi ett sparkonto med en större summa pengar som vi tänkt ska användas till de större sakerna som dryck, mat osv. Till exempel så har vi handlat papper till inbjudningar och pappersskärare med pengar från vårt vanliga konto. Tror att man får en chock om man skulle räkna varje liten grej som man köpt inför bröllopet.....Iallafall så kan jag också tycka att min sambo är lite "trög" när det gäller att ta tag i saker och jag vill verkligen inte bli någonslags projektledare för vårt gemensamma bröllop. Men detdär med att skriva lista tycker jag att är superbra!Alla smågrejer som att skaffa servetter kan man få syn på om ni går igenom bröllopsdagen, till exempel vigseln vad behövs då? jo vigselprogram, ris osv.Då får man syn på alla små grejer.
    Jag har inget sparkonto specifikt för bröllopet utan till tex inbjudningkort och liknande tog jag av lönen den månaden lika så varmeljushållarna som jag köpt på ikeam, sen kanske man får ta få det vanliga sparkontot till tex klänningen..Nä det är väl lite så jag känner oxå. Det är ju vårt bröllop inte mitt projekt...Han sa det själv nu ikväll antagligen för att jag varit små irriterad halva dagen att "vi kan ju göra en sån där lista på saker vi behöver göra.." Så han vill nog men har som sagt mycket med jobbet...Mmm det kan ju vara smart, ska sätta mig och gå igenom dagen någon dag. Tack!
  • källerudd
    josspossgirl1 skrev 2010-01-06 22:05:22 följande:
    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP:MIn frisör som jag alltid går hos hade jag såklart tänkt fixa bröllopsfrisyren.. och när jag pratade m henne så har de semesterstängt i jUli Snälla, tipsa om nåt bra ställe som inte kostar skjortan då vår budget är lite stram.... !!!
    Men nästan alla ställen har väl semester stängt i juni el juli...Min frisör hoppar in och jobbar den dagen jag ska göra det..Var det inget som din frisör kunde tänka sig..Jag menar är man stamkund så borde de ju vara lite rädda om sina kunder?? Då har jag ändå inte klipt mig hos henne på flera år eftersom jag inte bor kvar i stan längre. Annars är det nog bara till att ringa runt och kolla läget tror jag...
  • källerudd
    josspossgirl1 skrev 2010-01-07 14:25:52 följande:
    källerudd. Hon hade absolut ställt upp om hon var hemma, men då hennes man inte är svensk, så åker de till hans hemland några veckor varje år, vilket är då salongen är stängd, då hon är ägare av den. Så jäkla typiskt.nån som har nån salong och pris att rekommendera?
    Jaha då förstår jag..Tyckte det lät lite konstig annars =) Men är hon inte ens i landet är det ju inte lätt...Hoppas du hittar något bra!!
  • källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-07 23:05:45 följande:
    minimis:Vi åker i september till bali, vi vill inte vänta eftersom vi har tänkt att producera barn på resan hahaha, och vi vill inte vänta längre, vår Flicka e då nästan 5 år
    Hehe vi har samma planer funderade äventuellt på att åka över jul/nyår, men vi (kanske mest jag) vill oxå började försöka helst på bröllopsnatten :P och då är det inte så lyckat att resa iväg vid jul Så vi drar några dagar efter bröllopet..Drömmen hade varit en safari, men det är apdyrt och vi har ingen aning om vad vi vill se/göra...

Så jag får väl hänga på över till familjeliv sen...är oxå redan medlem, lärde känna en av mina närmaste vänner genom familjeliv när jag flyttade till helt ny stad så det är en bra sida =)
  • källerudd

Vi skulle ju haft våra tänkta toasmasters på middag ikväll...har verkligen tänkt hur jag skulle berätta att vi ska gifta oss och sen fråga om de vill vara toastmasters...Nu fick jag ett mess från det ena paret här på morgonen, hennes sambo har blivit sjuk så de kommer inte :S hon vägrar köra 20 mil själv...Visst det kan jag väl förstå, men nu känns ju allt lite meningslöst..Blir inte samma sak med bara det ena paret =(

känner mig lite deppig just nu, men men det blir väl kanske bra ändå...

• källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-09 10:08:13 följande:
    källerudd,vad tråkigt, speciellt när du sett framemot det så mycket. Ni kanske kan bestämma ett annat datum för när ni ska träffas? Ni hinner! Jag tror att toastmastrarna mest är med på sluttampen av planeringen, eller?
    Jo det skulle säkert fungera, men vi har även tänkt ha våra toastmasters som kontakt personer i inbjudningar..De blir liksom lite värdpar oxå och vi ska ju skicka inbudningarna i februari.

och det är ju liksom ingen katastrof, men kändes tråkigt när man planerat och förberett liksom...
Svar på tråden Juli 2010