• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • MrsMuffin

Ngn som har lust att tala om hur ni lagt upp själva vigseln? Hur mycket musik skall ni ha? Vi har en solist, men ingen mer musik. Vet inte hur många sånger som är brukligt? Det får ju inte bli för långrandigt.. Tips mottages tacksamt!!

• CeKe

Hm, vi har funderat på att ha rätt mycket musik. Det ser ut som två eller tre solosånger.. men så vet vi inte om någon av dem ska va istället för orgel på väg in/ut..

Det är min bror + en barndomskompis samt min tärna som ska sjunga. Tyvärr vill brorsan & kompisen inte gärna sjunga den låt vi önskat... Vi har fastnat för Michael Jacksons "I just can´t stop loving you"... och den blir tydligen inte bra för dem. Trist, men tja, vad gör man? Får fundera på någon annan istället. Tärnan ska sjunga "From this moment" i alla fall. Började som ett skämt som blev till allvar Jätterörande att hon vill göra det!

Hur mycket har ni funderat på in- och utmars? Såg på kyrkomusik.se att "öppna landskap" fanns som orgelmusik o som förslag på in-utmars! Det skulle va nåt, en av mina absoluta favvotexter (skärgårdstjej) Tror inte det blir några ordinära pampiga orgelstycken för oss utan mer charm o skoj, men vi får väl se

• Korallbruden

Mr Korall friade i Key West och jag fattade ju inte att han menade allvar förrän på kvällen när vi satt på ett sunkigt militärbar och drack en mindre god öl... så jag funderar på att ta Key West tema Bjuda på Key lime pie till efterätt och ingångsmarch skulle vi kunna ta Top Guns take my breat away som är mr K favo balad

och köra utgång till

men tankarna ändar på sig varje dag Är en riktig energitjej så jag skulle gladeligen kunna gå in eller ut till följande låt riktad till mr Korall

Klockren!

En sak är solklar... de sockersöta låtarna som finns på "alla" bröllop skall vi försöka undvika i det längsta... känns inte så personligt... har dock en liten bridzilla fadäs för "du är allt" som också är fin att trava in i kyrkan med...

• CeKe

Korallbruden: Den andra länken funkade inte... "Du är allt" är ju riktigt fin. Har faktiskt inte hört den tidigare, men kanske för att jag snöat in på "min" musik, rockklassiker, bob dylan etc ´när jag väl lyssnar på musik istället för på talbok

Jag är faktiskt lite förtjust i Lundells "kärleken förde oss samman", men Kekke verkar inte så övertygad =)

• Korallbruden

Här skulle det mesta kunna blandas i hopp till en enda stor gott och blandat påse av bröllopsmusik . Öppna landskap är klockren, rock är grymt bra, älskar modern country, har en bror som är enormt bra på klassiskt så jag undrar: Hur mycket musik får man ha på ett vanligt kyrkobröllop? Tänkte spela musik på cd en halvtimma innan vigsel startar så hinner man avverka ett antal bra låtar och gästerna får något vackert att lyssna på. Skall jag vara en rå diva så kan jag ju alltid gå in till denna (med mycket glimt i ögat)

• sarahkka76

Vi kommer att ha in- och utgångskusik, som är två låtar av Within Temptation. Sen har vi solister som ska sjunga 3 låtar, 2 från Shania Twain och en från Takida.

• källerudd

För vår del blir det ingen direkt inmarch...men kommer troligtvis spela Canon in D eller varför inte "I´m yours" vilket vi var inne på först(men den får vår solist sjunga någon gång under vigseln istället) när båten är på väg in mot land och vi tar oss upp på bryggan...när vi kommer fram till "altaret" så ska vår solist sjunga "så vill stjärnorna"...

Tror inte vi ska ha någon "utmarch"...hur hade ni gjort..vi ska vigas i trädgården vid sjökanten, gäster kommer att stå och sitta i trappan till altanen...väldigt nära oss med andra ord..kanske man kan spela något på slutet som markerar att det är slut ändå???

Sen måste man ha två psalemer när det är kyrkligt va???

Vår solist ska även sjunga någon sång under middagen, troligtvis efterrätten...

• MrsMuffin

Vi skall ha Mendelsson ( lr hur den nu stavas... ) in, sedan har vi som sagt hittat en solist som sjunger max tre sånger. Frågan är bara vilka. Jag gillar "Av längtan till dig" med Cajsa-Stina Åkerström, tycker ni den är uttjatad??? Det tyckte min mamma. Sedan skall vi antagligen ha ledmotivet till Änglagård ut...jag älskar de där filmerna. Men mer än så blir det nog inte. Inga psalmer lr så. Tärnan kanske kunde läsa en vers eller så??

• KatjaB

KOmmer ni ha någon sång som alla sjunger, ni som gifter er borgerligt? I kyrkan har man ju psalmerna och jag kan tycka att det är rätt trevligt att alla är med och sjunger. Funderade först på öppna landskap men har inte bestämt oss än.

Annars så blir det ingång: canon in d och utgång: en låt instrumentalt med smashing pumpkins. Vacker men kanske lite melankolisk (simons val)
    Sen har vi en låt spikad för solisten, somebody med depeche, och ska ha en låt till iallafall.. inte hittat nåt bra som känns som vi, de flesta bra kärlekslåtarna är ju sorgliga.

Vilken tid gifter ni er?
    Nu har vi nämligen kanske ändrat oss om plats för vigsel.. igen! men då måste vi flytta vigseln till kl 16.00. Undrar om det blir för sent, att man känner att dagen svischar förbi för fort? Samtidigt ska vi fotas innan så det är ju bra att vi har lite tid

• Kärleken9

Mitt inlägg måste ha försvunnit igår...

Vi ska ju som bekant ha säckpipa på in-/utmarch blir klassiska säckpipestrofer, man kan inte spela vad som helst på säckpipa Sen ska vi försöka hitta någon solist till kyrkan, har inte hittat någon än. Ska prata med prästen och lite andra. Lättare nu när det är öppet. Blir väl 2 låtar av denna. Har inte riktigt spikat vilka än, beror på personen som ska sjunga också. Men det blir iaf svenskt känns av någon anledning fel med engelskt i kyrkan, för oss. Säckpipeblåsaren kommer spela på kyrkbacken också.