• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-02-16 08:28:59 följande:
    Sen har vi en låt spikad för solisten, somebody med depeche, och ska ha en låt till iallafall.. inte hittat nåt bra som känns som vi, de flesta bra kärlekslåtarna är ju sorgliga. Vilken tid gifter ni er? Nu har vi nämligen kanske ändrat oss om plats för vigsel.. igen! men då måste vi flytta vigseln till kl 16.00. Undrar om det blir för sent, att man känner att dagen svischar förbi för fort? Samtidigt ska vi fotas innan så det är ju bra att vi har lite tid
    den är så bra...ska spela den oxå någon gång under dagen kvällen...Funderar på att be solisten sjunga den åt mig till min blivande om ni förstår vad jag menar..
  • Tokisen

Kärleken förde oss samman ska vår solist sjunga för oss i kyrkan och sen ska vi ha bed of roses fast en annan version

CeKe skrev 2010-02-15 22:36:50 följande:
    Korallbruden: Den andra länken funkade inte... "Du är allt" är ju riktigt fin. Har faktiskt inte hört den tidigare, men kanske för att jag snöat in på "min" musik, rockklassiker, bob dylan etc ´när jag väl lyssnar på musik istället för på talbok Jag är faktiskt lite förtjust i Lundells "kärleken förde oss samman", men Kekke verkar inte så övertygad =)
  • Mrs Opp
    MrsMuffin skrev 2010-02-16 07:20:22 följande:
    Vi skall ha Mendelsson ( lr hur den nu stavas... ) in, sedan har vi som sagt hittat en solist som sjunger max tre sånger. Frågan är bara vilka. Jag gillar "Av längtan till dig" med Cajsa-Stina Åkerström, tycker ni den är uttjatad??? Det tyckte min mamma. Sedan skall vi antagligen ha ledmotivet till Änglagård ut...jag älskar de där filmerna. Men mer än så blir det nog inte. Inga psalmer lr så. Tärnan kanske kunde läsa en vers eller så??
    Såg att ni skall gifta er i Domkyrkan. Har ni talat med prästen angående att inte ha psalmer? Från vad jag har förstått är det krav på minst 2, gärna 3 psalmer när man gifter sig i kyrkan.

Vi har inte bestämt någon musik än, vi gör det med kantorna så fort vi får veta vem det är. Jag är dock svag för alla de brudmarcher som finns från Dalarna, så någon sådan kommer nog att finnas med.
  • sarahkka76

Katja: det beror väl på hur länge ni ska hålla på in på kvällen/natten? Vi ska gifta oss kl. 15 och festen blir till 00.30. Det blir lagom för oss som har spädbarn, de som åker kommunalt hinner inte stanna längre och långväga gästerna åker dagen därpå så jag tror inte att ngn vill stanna in på småtimmarna.

• sigma

Mrs Muffin- Mrs Opp har rätt, man måste ha minst två psalmer med i en kyrklig vigsel. Vi har fastnat för nr 82 och 410. De är båda korta och handlar om kärlek =)

Vi ska också ha Canon in D major som inmarsch, och sedan blir det Stevie Wonders originalversion av Signed, sealed, delivered som utmarsch för att lätta upp stämningen lite (många gråterskor bland gästerna). Sedan har jag en 15-årig lillasyster med en röst som en ängel som ska sjunga ett solo, men det är inte fastställt vad det blir ännu. Vi vill ha det på svenska och inte för sentimentalt, men inte heller för "moget"; hon är ju så ung och man vill ju att det ska vara en text som passar att sjungas av henne... Inte så lätt. Förslag??

• sigma

Katja- vi gifter oss inte förrän 17.00... Inte vårt förstahandsval, men det var bokstavloigt talat den enda tillgängliga tiden på hela sommaren i det kapell som min blivande absolut ville ha =) Fast de flesta av våra gäster åker ju från Göteborgsområdet till Norra Skåne för att komma till vigseln, så det är ju rätt praktiskt på det sättet. Sedan tar inte vigseln så lång tid som man tror; har man bara ett solo så är det hela över på 15-20 min. Låt inte tiden hindra dig!

• KatjaB

vi har nog tänkt att ha festen så länge som folk orkar festa, har inga tidsangivelser som vi måste hålla oss inom, vilket är skönt.
    Alternativet är ett annat ställe, hotellet som vi ska ha bröllopssviten på, det är dock lite trångt där också egentligen, men då får vi det kl 15.00

• Korallbruden

Katja... hur kommer det sig att du vill byta ställe ?

• KatjaB

det blir väldigt trångt för det första, och vi är väldigt osäkra på om musikerna får plats längst fram. Sen finns ingen backup ifall det skulle regna.
    De enda backup ställen som vi kan tänka oss är så pass dyra och måste bokas oavsett om det blir sol eller regn att det inte riktigt känns värt pengarna som bara backup. I festlokalen känns helt uteslutet att vigas.

Korallbruden skrev 2010-02-16 17:11:54 följande:
    Katja... hur kommer det sig att du vill byta ställe ?
  • sarahkka76

Nu har jag varit hos våra toastmadames och gått igenom infobladet och vilka frågor vi ska ställa imorgon när vi går och besöker lokalen