• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

ja, det är riktigt irriterande, sen var hon ju väldigt trevlig o så, så det kanske faktiskt är så att hon inte hittar dem. Men då vi redan har köpt mängder med lakan som ändå fyllde upp 2 banankartonger, och då var de vikta och manglade, så lär man väl inte tappa bort alla 60 lakan?
    Skulle ju behöva typ 30 st men tänkte att om vi har extra så räcker det till andra dekorationer i lokalen också, för buffébordet osv.
    Får nog sätta ut en annons, skrev ett sista mail där jag frågade hur det blir med allt och att jag gärna vill veta hur det blir, är det så att hon helt enkelt sålt dem till någon annan eller inte har dem kvar av någon annan anledning så uppskattar jag om hon säger det, så jag kan leta vidare.
    Men som det känns nu så har jag ingen lust alls att köpa nåt av henne. Iallafall inte med förskottsbetalning.

• CeKe

Vi har en sida i inbjudingskordet med en massa bra info. En rubrik där är bar: "vin, öl & avec serveras till maten. Därefter finns bar till självkostnadspris".

Enkelt och utan krusiduller som sagt...

Casmel skrev 2009-12-28 11:43:13 följande:
    Ja, typ istället för "fri bar" skulle jag vilja ha något kort o konsist...Funkar "Kontant betalnings bar" eller? Tycker allt låter så konstigt. Allt blir så långt så jag är rädd att allt inte får plats i inbjudningskorten
  • Casmel

Tack ceke men jag kör på katja B´s förslag, kommer bli bäst i inbjudan.

KatjaB: Äsch, skit i henne o kolla efter andra istället, det skulle jag gjort. Men du har väl inte betalat in än, eller? För då förstår jag att du inte kan släppa det...

Nu har jag satt ihop en prototyp av inbjudningskorten och det kommer bli sååå snyggt och sååå "vi" Ska åka förbi jobb o låna pappersskäraren i eftermiddag så jag kan sätta igång ikväll

CeKe skrev 2009-12-29 11:43:40 följande:
    Vi har en sida i inbjudingskordet med en massa bra info. En rubrik där är bar: "vin, öl & avec serveras till maten. Därefter finns bar till självkostnadspris". Enkelt och utan krusiduller som sagt...
  • KatjaB

nej, jag har som tur är inte betalat än, annars hade jag varit vansinnig.
    Nej, blir till att hitta annanstans istället

• CeKe

Lugnt det =) Hade inte läst KatjaB:s förslag innan jag svarade heller =) Jag skulle nog bara skriva "Bar till självkostnadspris" i sådana fall. Annars blir det lite tårta på tårta...

Casmel skrev 2009-12-29 12:27:21 följande:
    Tack ceke men jag kör på katja B´s förslag, kommer bli bäst i inbjudan.KatjaB: Äsch, skit i henne o kolla efter andra istället, det skulle jag gjort. Men du har väl inte betalat in än, eller? För då förstår jag att du inte kan släppa det...Nu har jag satt ihop en prototyp av inbjudningskorten och det kommer bli sååå snyggt och sååå "vi" Ska åka förbi jobb o låna pappersskäraren i eftermiddag så jag kan sätta igång ikväll
  • KatjaB
    CeKe skrev 2009-12-29 20:10:32 följande:
    Jag skulle nog bara skriva "Bar till självkostnadspris" i sådana fall. Annars blir det lite tårta på tårta...
    ja det räcker nog så

Nån av er som vet hur man monterar en tårta i våningar, en sån där klassisk variant med pelare i mitten?
    Hittat billiga tårtor, men de har inte rätt typ av tårtställning och både jag o simon tycker att de klassiska tårtställningarna är mycket finare, så om det inte är alltför svårt att montera själv, kansek man kan göra det
  • Tokisen

Här har vi gjort våra egna inbjudningar, tog rosa kartong som vi vikt och klistat och donat
    Nu e dem klara att skickas ut, kommer göra d i veckan så folk kan ta semester den dagen om dem skulle behöva det.

Katja B:
    När ni räknat på hur många lakan ni behöver, hur har ni då gjort?

• Casmel

Det fick bli "betalbar till bra priser" då det inte är självkostnadspriser...

CeKe skrev 2009-12-29 20:10:32 följande:
    Lugnt det =) Hade inte läst KatjaB:s förslag innan jag svarade heller =) Jag skulle nog bara skriva "Bar till självkostnadspris" i sådana fall. Annars blir det lite tårta på tårta...
  • TälskarM
    Korallbruden skrev 2009-12-28 22:24:23 följande:
    Hej brudar! Ville bara tipsa om att det stora möbelföretaget säljer champangeglas till familypris. 6st för 9 kr.
    okej tack för tipset.. dock hittar jag inte det :( är på jakt efter billiga champagneglas då det inte finns i lokalen... och plast känns inte helt ok för oss..
  • KatjaB
    Tokisen skrev 2009-12-29 21:05:54 följande:
    Katja B:När ni räknat på hur många lakan ni behöver, hur har ni då gjort?
    en per stol, och så en per bord, och några extra för att täcka över kanten som blir på honnörsbordet. Sen några extra för att sy alla tygservetter.
    Hehe, förstår inte riktigt varför jag skulle ge mig in i att sy så förbannat mycket, men jag har kommit halvvägs, servetterna är klara.
    Nu behöver jag bara mer lakan
Svar på tråden Juli 2010