• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden

Dn har stor annons och finns så länge lagret räcker... var i Barkarby/Stockholm idag och handlade 17 st förpackningar och det fanns gott om glas kvar. Hoppas att du hittar

TälskarM skrev 2009-12-29 22:11:50 följande:
    okej tack för tipset.. dock hittar jag inte det :( är på jakt efter billiga champagneglas då det inte finns i lokalen... och plast känns inte helt ok för oss..
  • CeKe

Nyfiken. Hur stora gör du servetterna? Funderar om det är för mycket jobb att sy servetter eller om jag kanske ska ge mig i kast att göra det. Hur många fick du ut på varje lakan? Är det knoppa lakan du använt till dem?

KatjaB skrev 2009-12-29 22:15:40 följande:
    en per stol, och så en per bord, och några extra för att täcka över kanten som blir på honnörsbordet. Sen några extra för att sy alla tygservetter. Hehe, förstår inte riktigt varför jag skulle ge mig in i att sy så förbannat mycket, men jag har kommit halvvägs, servetterna är klara. Nu behöver jag bara mer lakan
  • KatjaB
    CeKe skrev 2009-12-30 11:14:46 följande:
    Nyfiken. Hur stora gör du servetterna? Funderar om det är för mycket jobb att sy servetter eller om jag kanske ska ge mig i kast att göra det. Hur många fick du ut på varje lakan? Är det knoppa lakan du använt till dem?
    de är 40*40 cm, det var inte så svårt, jag skippade att sicksacka, utan vek dubbelt tyg och sydde en raksöm runtom bara, så kan det inte fransa upp sig iallafall.

Minns inte exakt men har för mig att det blev ca 15 servetter per lakan. klippte dem 42*42 och sen när jag vikt in det som skulle sys så blev de 40*40 cm.
    Inte så jobbigt, simon klippte ut alla och jag sydde, så då gick det ju hyfsat fort
  • CeKe

Bra där! Du verkar ha bli på din karl Skulle rita ett kryss i taket om Kece satt sig och klippte ut 100 servetter I o f sig överraskade han mig innan jul och bakade en uderbar Utölimpa. Det har snabbt blivit vår favorit och det har blivit ett antal limpr under julen

Ska kolla lite på färdiga servetter, men annars snor jag nog din idé =)

KatjaB skrev 2009-12-30 13:57:39 följande:
    de är 40*40 cm, det var inte så svårt, jag skippade att sicksacka, utan vek dubbelt tyg och sydde en raksöm runtom bara, så kan det inte fransa upp sig iallafall. Minns inte exakt men har för mig att det blev ca 15 servetter per lakan. klippte dem 42*42 och sen när jag vikt in det som skulle sys så blev de 40*40 cm. Inte så jobbigt, simon klippte ut alla och jag sydde, så då gick det ju hyfsat fort
  • KatjaB

såg såklart efter att jag sytt alla servetter att ikea har någon variant som var väldigt billig.
    Han fick välja mellan att sy hälften eller klippa, hehe

CeKe skrev 2009-12-30 14:03:12 följande:
    Bra där! Du verkar ha bli på din karl Skulle rita ett kryss i taket om Kece satt sig och klippte ut 100 servetter I o f sig överraskade han mig innan jul och bakade en uderbar Utölimpa. Det har snabbt blivit vår favorit och det har blivit ett antal limpr under julen Ska kolla lite på färdiga servetter, men annars snor jag nog din idé =)
  • rosesarered

Nu har vi fått fart på planeringen! En tärnklänning är betald och beställd och mannens kläder blev utprovade och inbokade för uthyrning igår. Så skönt!! Även en glittrig tiara fick följa med mig hem. Jag kommer att vara som en julgran på dagen d men det bjuder jag på..

Det finns bilder i mitt galleri för er som är nyfikna Vilken snygging till man jag har då- han var så fin i sina kläder!

Ni som har koll på info som behöver skrivas i inbjudningskort snälla dela med er..
    Alltså tänker mig det som brukar stå på infoblad om man har ett sånt. Typ matallergier etc.

Sen har jag utnyttjat KatjaB:s tips och redan kollat på två vårt bröllop i era händer-avsnitt på tv3hemsidan. Rätt kul för en bridezilla som mig hehe! Kanske för er andra också?

• KatjaB

visst är det beroendeframkallande program
    vi ska göra egna konvalut istället för kuvert, och när man tar ur inbjudningskortet så finns adressen till vår bröllopshemsida fastklistrad på insidan av konvolutet. På hemsidan finns all info om matallergier, vägbeskrivning mm. De få gäster som inte kommer gå in på någon dator, tex min mormor kommer få en inbjudan med all info skriven, då kortar vi ner det till det som är viktigt för dem att veta.

rosesarered skrev 2009-12-30 14:24:28 följande:
    Nu har vi fått fart på planeringen! En tärnklänning är betald och beställd och mannens kläder blev utprovade och inbokade för uthyrning igår. Så skönt!! Även en glittrig tiara fick följa med mig hem. Jag kommer att vara som en julgran på dagen d men det bjuder jag på..Det finns bilder i mitt galleri för er som är nyfikna Vilken snygging till man jag har då- han var så fin i sina kläder! Ni som har koll på info som behöver skrivas i inbjudningskort snälla dela med er..Alltså tänker mig det som brukar stå på infoblad om man har ett sånt. Typ matallergier etc.Sen har jag utnyttjat KatjaB:s tips och redan kollat på två vårt bröllop i era händer-avsnitt på tv3hemsidan. Rätt kul för en bridezilla som mig hehe! Kanske för er andra också?
  • Korallbruden

Snygga kläder!!! Det kommer att bli fint. Din tärnklänning påminner om min ena tärnas kläder finns i mitt galleri. Brun och rosa men kommer att vara blå och ivory eller mörkröd och ivory.

Det är ok att vara julgran det är ju trots allt jul-i och det var ju ingen Cindy tiara utan en som kommer att bli fin till din klänning samt slöja .

Nu har vi fått fart på planeringen! En tärnklänning är betald och beställd och mannens kläder blev utprovade och inbokade för uthyrning igår. Så skönt!! Även en glittrig tiara fick följa med mig hem. Jag kommer att vara som en julgran på dagen d men det bjuder jag på..Det finns bilder i mitt galleri för er som är nyfikna Vilken snygging till man jag har då- han var så fin i sina kläder! Ni som har koll på info som behöver skrivas i inbjudningskort snälla dela med er..Alltså tänker mig det som brukar stå på infoblad om man har ett sånt. Typ matallergier etc.Sen har jag utnyttjat KatjaB:s tips och redan kollat på två vårt bröllop i era händer-avsnitt på tv3hemsidan. Rätt kul för en bridezilla som mig hehe! Kanske för er andra också?
  • KatjaB

det blir nog bra med tiaran, den är ju rätt så låg, så det blir nog inte för mycket glitter

Kul att ha handlat en del, visst blir det mer verklighet då.

Vad ska era blivande ha för färg på kläderna förresten? Simon ska ha en kostym med väst i samma färg. Han är inne på ett grå/brunt tyg som har lite rustik känsla.
    Tror ni det ser dumt ut med grå/brunt? Inget annat är ju just brunt i färgtemat?

• CeKe

Jag har fotat av våra inbjudninskort och lagt upp i mitt galleri, om nåt därifrån kan va nåt.

Ni som har koll på info som behöver skrivas i inbjudningskort snälla dela med er..Alltså tänker mig det som brukar stå på infoblad om man har ett sånt. Typ matallergier etc.
Svar på tråden Juli 2010