• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd

ooo KatjaB nu måste jag ju oxå fråga då..jag hade velat ha hjärtan på snöre ringlandes över borden (istället för löpare) tillsamans med ljus och blommor. Går det???

Jag hittade en väldigt fin bordsdekoration...Höga glas fylda med vatten och ett flytljus på toppen...I vattnet låg det en blomma...Vilka blommor klara det och hur tidigt kan man göra dessa??

Jag har köpt de här jätte små värmeljushållarna 12st för 19 kr tror ja att det va..som jag hade tänkt ställa på bordet. Finns det värme ljus som har extra lång brinntid??? Man ska ju sitta ganska länge och inte så roligt om de slockar??

• KatjaB

det finns ju värmeljus som är extra höga, de brinner längre.

blommorna till glasen kan nog vara bra att lägga i samma dag, så att de håller sig snygga. Beror ju på vad du ska ha för blommor förstås, det är ju olika hållbarhet på olika blommor. Men det går ju att förbereda allt och att någon bara petar i alla blommor precis innan det är dags.
    Hjärtan på tråd går alldeles utmärkt att ha på borden. Samma sak som med murgrönan, tänk på att det ska vara ordentligt vattendraget. Dock så är hjärtan på tråd mer tålig än murgrönan så jag skulle nog tro att det inte är några problem alls med att få dem att hålla bra

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-03 12:29:19 följande:
    det finns ju värmeljus som är extra höga, de brinner längre. blommorna till glasen kan nog vara bra att lägga i samma dag, så att de håller sig snygga. Beror ju på vad du ska ha för blommor förstås, det är ju olika hållbarhet på olika blommor. Men det går ju att förbereda allt och att någon bara petar i alla blommor precis innan det är dags. Hjärtan på tråd går alldeles utmärkt att ha på borden. Samma sak som med murgrönan, tänk på att det ska vara ordentligt vattendraget. Dock så är hjärtan på tråd mer tålig än murgrönan så jag skulle nog tro att det inte är några problem alls med att få dem att hålla bra
    Funderade väl på att ha rosor..Inte blanda in för mycket olika blomsorter...rosa och vinröda då kanske
    Kan man köpa så mycket hjärtan på snöre i blomsterbutik..måste det beställas innan eller hur fungerar det..Jag funderade på att odla själv..men jag har en förmåga att glömma dessa små blommor :s
  • Kärleken9

När vi ändå är inne i blomtemat. Hur är det med kallor i juli, ok att få tag på eller svårt och därav dyrare pris???

• KatjaB

det kan ju vara bra att beställa innan, ofta så har de inte så långa rankor i butikerna, det kan ju vara skönt att slippa leta som en galning veckan innan.

Kallor kan man få tag på året om, det skiljer i pris beroende på hur stora du ska ha, men räkna med 35-55 kr per styck.

• Katinkaa

Är det någon som har lila som tema? Hur ska ni göra med dukningen och dekorationerna?

• CeKe

Tack! Jag har inte helt bestämt mig om jag ska gå, men om det lutar mot det, vore det ju riktigt skoj!

Korallbruden skrev 2010-01-03 11:09:57 följande:
    Om det är mässan på Grand Hotell så kommer vi att gå på lördagen och du är varmt välkommen att gå med oss Vi var där förra året enbart för att hitta rätt ring till Mr K och tittade inte så mycket på detaljer och annat... så det blir återbesök iår.När det gäller färgtemat så tog vi våra favo färger och vi är även "en aning" sugna på båt... Det där med hår... har bokat frisör och han får fixa en spansk knut i nacken där det går att fästa en spansk slöja.Kul att få läsa om era idéer om blommor och internet fynd.
  • Kärleken9

KatjaB: Okej, skönt att veta. De ska ju så klart beställas i förväg. Men du menar att de är så "billiga" då? Jag trodde man fick räkna med en 100 ring per st. Om man tex ska ha en bukett som jag har som pres.bild.

• KatjaB

de på din pres. är ganska stora, så 55-65 kr kanske. kan förstås bli dyrare än så, beror ju på vart du köper dem. det lönar sig att jämföra priser. Eftersom det inte är en väldigt avancerad bukett så måste du inte heller välja den dyraste butiken i stan.

Kärleken9 skrev 2010-01-03 14:44:30 följande:
    KatjaB: Okej, skönt att veta. De ska ju så klart beställas i förväg. Men du menar att de är så "billiga" då? Jag trodde man fick räkna med en 100 ring per st. Om man tex ska ha en bukett som jag har som pres.bild.
  • Kärleken9

KatjaB: Ok det var ju en positiv överraskning. Tänkte gynna den lokala blomsterhandeln i den lilla byn vi ska gifta oss i. Kostar ju både tid och pengar att transportera sig till stan eller annat ställe för att hämta buketter och sån till mannens krage. Dessutom kul att kunna gynna. Ska kolla med dem i vår vad de ska ha för pris.

Svar på tråden Juli 2010