• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

ylwis: välkommen är själv rätt ny i tråden men har samma dag som er!

• KatjaB

grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers
    Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna.

Om vi inte tar ruinen (vilket jag egentligen vill) så blir det antagligen i trädgården vid herrgården vi är vid. Då måste vi hyra in bänkar så att folk kan sitta, och det ska väl inte vara några problem men det fattas ju en ruin

Kärleken9 skrev 2010-01-04 14:10:44 följande:
    KatjaB: Okej men kan ni inte stå utanför ruinen då så kan alla få plats runt om eller har ni tänkt att placera ut stolar då? Vi har kompisar som gifte sig borgerligt ute i somras. Jättefint var det. Men de stod vid ett bord, i hamnen, och vi närvarande stod runt om. Funkade fint. Källrud: Slit inte för hårt bara tänk på att håret är viktigt nu. Skämt å sido, hoppas du kommer fram till något som känns bra.Igår gjorde jag i ordning mitt lilla skrivbord i källaren så jag kan köra igång med inbjudningskorten på riktigt när jag vill. *Kliar i fingrarna* Ska bli skoj! Hur stora bröllop ska ni alla ha? Vad går hela kalaset på?
  • Kärleken9

Vi har fördelen av att våra respektive föräldrar står för hela festen.

Räknade och som det ser ut nu så blir det 51 vuxna och 12 barn, om nu alla barn kommer.

• CeKe

Knepigt. Kan ni inte bara ha ett par bänkar längst fram för de som inte orkar stå av ngn anledning, så får resten stå bakom dem? Det funkar ju också

KatjaB skrev 2010-01-04 14:54:43 följande:
    grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna. Om vi inte tar ruinen (vilket jag egentligen vill) så blir det antagligen i trädgården vid herrgården vi är vid. Då måste vi hyra in bänkar så att folk kan sitta, och det ska väl inte vara några problem men det fattas ju en ruin
  • CeKe

Klart de funkar! Blir nog jättefint. Tror inte det är så dumt med lite lägre vaser etc... Då blir det lättare för folk att se varandra

Juli 2010 skrev 2010-01-04 11:56:44 följande:

funderar på att ha dessa, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40113180va tror ni ? blir de för låga?sen blir det ju vita dukar, sen vet jag inte om vi skall ha rosa eller vita servetter. ??!!
  • CeKe

Vi har bjudit precis 101 pers Spännande det där. Det första vi pratade om var en grillfest i trädgården och se hur det växte. Haha. Vi har en budget på drygt 30000 tror jag det blir. Då gör vi maten själv samt med hjälp av en kompis till mig.

• Korallbruden
    Kärleken9 skrev 2010-01-04 11:54:51 följande:
    Korallbruden: Nope inget sånt, bjuder bara våra vänner som man har kontakt med, släkt (närmsta) som man har kontakt med. osv. Min sambos kusiner ska bjudas, med respektive, men han har bara 2 och han har kontakt med dem jag har ca 30 och har ingen kontakt med dem. Min moster och morbror har jag bara liten kontakt med så de kommer inte bli bjudna. Nää vill ha våra närmsta och käraste runt oss denna dag. Lägg bort det dåliga samvetet och bjud de som är viktigast för er. *Lycka till*ceke: Känns som du resonerar sunt.
    Tack för svaret Vi kommer att ta med nära vänner som finns där idag för oss eller har medverkat i viktiga delar av livet.

Det känns bara ruttet att inte kunna ha med alla... men någon rim och reson får det ju vara
  • Korallbruden

Det finns ingen av gästerna som kan ta med en liten campingstol som går lätt att fälla ihop eller kommer det att bli för trångt?

grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna. Om vi inte tar ruinen (vilket jag egentligen vill) så blir det antagligen i trädgården vid herrgården vi är vid. Då måste vi hyra in bänkar så att folk kan sitta, och det ska väl inte vara några problem men det fattas ju en ruin
  • källerudd
    grejen är att ruinen har väggar runtom, och med bänkar utställda (en rar vaktmästare ställer upp med dem gratis) så blir det sittplatser till 60 personer, om man då räknar bort brudföljet och solister och småbarn som sitter i knät så fattas det ändå platser till 10 pers Alternativet är att alla får stå upp men jag inbillar mig att ingen ser nåt och att det blir lite jobbigt för de äldre och yngre gästerna.
    Men gör det något om det blir lite trångt eller att 10 måste stå...Hos oss kommer "alla" att få stå. Vi ska stå vid sjökanten...de andra får stå på gräset, uteplatsen eller sitta i trappan ner mot sjön...Morfar som är gammal få sitta i en stol. Men tror han är den enda som verkligen behöver det

Vi kommer att vara 70 st då är solist vi själva och prästen med räknad (han är en vän till familjen så känns som att vi måste erbjuda honom att äta oxå)

Vi har inte gjort upp någon budjet utan har handlat lite pö om pö...Mamma har sagt att de ska stå för maten...Hon vill göra den själv.

Kärleken 9: Nä ska inte slita för hårt i håret...har ju sparat ett tag nu, var riktigt kortklippt för nått år sedan.
  • Korallbruden

Vi kommer att vara 80-100 personer och har inte gjort någon exakt budget bara ett max belopp. Vi handlar gärna begagnat, ikea fynd m.m. Tycker det är ganska råa priser enbart för stodstads- regionen... Blir nästan lite avundsjuk när jag hör vilka priser det går om man hamnar i en mellansvensk stad... Inser också att det är mer än lätt att överstiga budgetarna så jag är tvungen att hålla i mig.

Svar på tråden Juli 2010