• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Ojojoj, har känt mig lite krasslig nu på kvällen, laddade ner publisher och blev snabbt kär i programmet Bra grej, även om jag inte blivit riktigt bra vän med sidnumreringarna ännu, tror jag...

Sååå, på några timmar har jag suttit o knepat o knåpat med sånger, texter, bilder etc och ett slags festprogram har börjat ta form. Haha, skulle ju bara leka lite o testa publisher! Får se vad Kece har att säga om saken

En fråga. Kommer ni skriva en massa sånt där fyndigt om alla gäster? Vilket jobb det lär va! Och de man inte riktigt känner, som är pojk/flickvänner till vänner, vad skriver man om dem i sådana fall?

• Katinkaa
    CeKe skrev 2010-01-05 22:12:25 följande:
    Ojojoj, har känt mig lite krasslig nu på kvällen, laddade ner publisher och blev snabbt kär i programmet Bra grej, även om jag inte blivit riktigt bra vän med sidnumreringarna ännu, tror jag...Sååå, på några timmar har jag suttit o knepat o knåpat med sånger, texter, bilder etc och ett slags festprogram har börjat ta form. Haha, skulle ju bara leka lite o testa publisher! Får se vad Kece har att säga om saken En fråga. Kommer ni skriva en massa sånt där fyndigt om alla gäster? Vilket jobb det lär va! Och de man inte riktigt känner, som är pojk/flickvänner till vänner, vad skriver man om dem i sådana fall?
    När jag var på bröllop där dom skrivit en massa
    om gästerna så hade dom på folk dom itne kände ordentligt eller som du säger pojk/flickvänner till släkt och vänner bara skrivit typ: Johan, tillsammans med brudens vän Jenny.
    Vi kommer nog göra så att vi skriver något om alla. Men beror kanske även på hur många man bjuder. Vi kommer ligga runt 60 och då är det nästan bara släkt och närmaste vännerna så där kommer vi nog ha alldeles för mycket att skriva på vissa :)
  • Katinkaa

hur tänker ni runt presenterna? Ska ni ha offentligpresent öppning under "festen" ska ni göra det en annan dag när alla som vill får komma eller gör ni det själva?

• minimis

Vad är publisher? Har ni förslag till mig hur jag ska komma igång? Har inte gjort nåt fiffigt ännu...

• JollyO
    Katinkaa skrev 2010-01-05 22:20:50 följande:
    hur tänker ni runt presenterna? Ska ni ha offentligpresent öppning under "festen" ska ni göra det en annan dag när alla som vill får komma eller gör ni det själva?
    Definitivt inte under festen. Förmodligen blir det dagen efter kanske hemma hos någon av våra föräldrar, eller bara hemma själva.
  • källerudd

Jag vill gärna skriva en massa sånt där fyndigt om alla gästerna...men jag vet inte jag är så bra på det...

CeKe skrev 2010-01-05 22:12:25 följande:
    Kommer ni skriva en massa sånt där fyndigt om alla gäster? Vilket jobb det lär va! Och de man inte riktigt känner, som är pojk/flickvänner till vänner, vad skriver man om dem i sådana fall?
    [/citat]
    Katinkaa skrev 2010-01-05 22:20:50 följande:
    [citat]
    Vi ska ha brunch dagen efter med familjen, mormor och morfar och troligtvis kusinerna som sover hos mamma och pappa och öppna paketen då.

Jag har lagt upp en bil i mitt galleri på ett par skor jag blev helt kär i. Tycker de är såååå söta men passar de verkligen till min drömklänning??? vad säger ni??? Klänningen finns oxå i galler...kommer troligtvis att sy upp min tylldröm
  • källerudd

Glömde skriva att drömmklänningen är den längst ner i galleriet fast med vita broderier (troligtvis) och att skorna naturligtvis ska vara vita..men den bilden var så dåligt så tog de silvriga istället.

• KatjaB

vilka underbara skor du hittat källerud, de var verkligen charmiga.

vi tänkte skriva en kort rad om hur de känner oss, tex "barndomsvän till bruden. Älskar att höra sin egen röst och att äta pitepalt, tycker inte om dumheter. Gift med nr 33" osv.
    Att man skriver nåt fyndigt gillar och gillar inte om alla. Sen de som är svårare så får man hitta på andra saker, som att "mormors söndagstek säger man inte nej till" osv..

• Kärleken9

Ska nog också skriva om varje gäst, är roligt att läsa och kan underlätta att hitta saker att prata om vid middagen. Vi ska inte önska oss presenter utan gästernas närvaro är bra nog de som ändå vill ge något kommer vi, på ett eller annat sätt, önska oss pengar till en resa på tumanhand. Vi har bott ihop i 7 år och har redan allt vi behöver i vas och kökssaks väg.

• minimis

Alla gillar väl att uppmärksammas som gäst, så vi ska definitivt skriva om dem!

Svar på tråden Juli 2010