• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-06 16:17:09 följande:
    kan du inte påbörja saker själv då och han kanske hakar på när han ser att saker börjar hända?
    Jo det kan jag nog...Har ju gjort inbjundningskorten och till helgen ska vi ju fråga toastparet om de vill vara just toastpar =) har mailat lite olika företag om tält och så...blev bara så dumt för jag va så laddad idag och så nappa han inte alls men det beror säkert på att han väldigt mycket på jobbet nu, han jobbar till åtta varje kväll + att han sitter hemma och jobba idag liksom han gjorde lör-sön
  • Kärleken9

Källerud: Du kan alltid använda dig av bröllopsplaneraren här på bt, den tycker jag är bra och har med det mesta.

Här är detta klart:

Präst
    Kyrka
    Festlokal
    Bestman
    Tärna
    1 av 2 toastmasters
    Servetter (både mat, kaffe och gottebordsservetter)
    Dekorationer till bordet halv klart
    Inbjudningskort bestämda och under produktion
    Tiara, hårstenar
    Bukett, bestämd men så klart inte gjord.
    Hår & smink bokas nästa vecka
    Caketopper

Här näst:

Fotograf, blir gråhårig på att hitta en
    Inbjudningskorten ska göras
    Boka bröllopsnatten
    Vill åka och prova klänningar så man vet vad man vill ha, irl så att säga.

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-06 18:05:56 följande:
    Källerud: Du kan alltid använda dig av bröllopsplaneraren här på bt, den tycker jag är bra och har med det mesta. Här är detta klart:PrästKyrkaFestlokalBestmanTärna1 av 2 toastmastersServetter (både mat, kaffe och gottebordsservetter)Dekorationer till bordet halv klartInbjudningskort bestämda och under produktion Tiara, hårstenarBukett, bestämd men så klart inte gjord. Hår & smink bokas nästa veckaCaketopper Här näst:Fotograf, blir gråhårig på att hitta enInbjudningskorten ska görasBoka bröllopsnattenVill åka och prova klänningar så man vet vad man vill ha, irl så att säga.
    Jag försöker kolla på den men allt står väl inte med...Som bla du skrev det här med servetter har jag inte haft en tanke på :s Jo visst jag vet ju att man måste ha det, men inte funderat på det liksom..Jag har aldrig varit på bröllop (jo ett när jag va liten men det räknas inte) så jag tycker det är lite svårt att veta vad som behöver fixas med. De stora grejjerna är lätt, men det där finliret...

Dock har en av våra tänkta toasmasters varit på jätte många bröllop så jag hoppas på att kunna få massa bra tips från henne...
  • Kärleken9

Källerud: Jag har inte heller varit på så många bröllop. Men det kanske hjälper mig att jag är utb. inom restaurang och mina svärföräldrar och svägerska (2b) är rätt vana middagsgäster. Sen har duni en outlet i Halmstad där vi ska gifta oss så det har gjort sitt till också. Super bra med era toastmadame som har vanan inne då.

• KatjaB

källerud: okje, ja det kan ju vara så också bara att han inte är typen som planerar ett år i förväg. Sån är Simon, han tycker såklart att det är kul att vi ska gifta oss men tänker att vi har hur lång tid som helst på oss, och jag är helt tvärtom som vill ha alla större saker bokade så snart som möjligt

• Juli 2010

nu har jag gjort mitt första e bay köp

En tiara

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-06 19:06:36 följande:
    källerud: okje, ja det kan ju vara så också bara att han inte är typen som planerar ett år i förväg. Sån är Simon, han tycker såklart att det är kul att vi ska gifta oss men tänker att vi har hur lång tid som helst på oss, och jag är helt tvärtom som vill ha alla större saker bokade så snart som möjligt
    Ja, precis sån är jag oxå... =)

Spontant tycker jag att mywedding var snyggare..Men lite väl ljus i färgerna...

Jag har inte funderat så mycket på det här med bröllopsida..men som det är nu bloggar jag ju om planering och liknande, skulle man kunna använda sig av bloggen och lägga till kategorier som hör mer till gästerna och kanske lösenordsskydda dem så att bara gäster kommer åt dem eller blir det luddigt med blogg och info på samma??
  • KatjaB

mywedding är nog snyggare, känns som att den sidan är lite mer flexibel. Designen var en av de som båda gillade, men det fanns mängder.. ska ta o gå igenom om det finns nån annan bra. Gillade prickarna

• Kärleken9

Katjab: Gillade båda hemsidorna! Den första är mer fri och den andra mer strikt, beror på hur ni är som personer. Vad kostar de att ha?

Svar på tråden Juli 2010