• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Den skulle ha kostat 9000, men jag köpte den inte där. Jag har en bekant som är sömmerska som ska sy den åt mig, fast ta bort släpet (vill inte heller ha släp), ändra urringningen, göra lite mindre vidd i kjolen etc och eventuellt lägga till ett par axelband. Allt eftersom vad vi tycker passar bäst på mig under provningarna Men bara tyget gick på 5500!

Bra idé att prova först! Själv blev jag förvånad över vad jag tyckte passade på mig och började kolla på ett annat sätt på klännignarna på internet efter det.

Kärleken9 skrev 2010-01-08 12:05:40 följande:
    ceke: jo det är sant att man kan göra så. Lär väl ordna sig, tror jag ska börja i den ändan att jag tar med mig en kompis och åker på en "riktig" butik och provar hur det känns, sen får man ta ställning. Köpte du din klänning där? Vad betalade du?
  • Kärleken9

ceke: Ja det är så jag tror det är också. Man har en bild i huvudet men det är inte säkert den passar ihop med verkligheten. Är ju inte precis varje dag som man provar brudklänning och man vill ju att det ska vara perfekt.

• Mia 77

Så nu var hotellet för bröllopsnatten bokad
    Har ju valt helt fel helg egentligen då det är Wheels and wings här i varberg den helgen, men men ... man kan inte få allt

• minimis

Haha, ja, det hade ju varit lite kul, Tokisen, blir vi gravida samtidigt så får vi definitivt starta en ny tråd sen :)

Vi är himla sugna på att åka till Thailand, men 2 veckor från den svenska sommaren...aj aj... det lockar nog mer med en grekisk ö eller nåt, Mallis har vi också blivit rekommenderade.

Hur mycket spenderar ni på bröllopsnatten-boendet? Hestravriken här är väl det enda som är fint nog och där kostar rummen från ca 1700 kr/natt.. Iofs betalar min pappa en stor del av bröllopet, men jag vet inte om han betalar allt. Hursom vill man ju inte slösa. Och som mammaledig så blir man ju mer medveten om kostnaderna. Gud vad snål jag gått och blivit! Ett bröllop ska väl få kosta?

• källerudd
    Tokisen skrev 2010-01-07 23:05:45 följande:
    minimis:Vi åker i september till bali, vi vill inte vänta eftersom vi har tänkt att producera barn på resan hahaha, och vi vill inte vänta längre, vår Flicka e då nästan 5 år
    Hehe vi har samma planer funderade äventuellt på att åka över jul/nyår, men vi (kanske mest jag) vill oxå började försöka helst på bröllopsnatten :P och då är det inte så lyckat att resa iväg vid jul Så vi drar några dagar efter bröllopet..Drömmen hade varit en safari, men det är apdyrt och vi har ingen aning om vad vi vill se/göra...

Så jag får väl hänga på över till familjeliv sen...är oxå redan medlem, lärde känna en av mina närmaste vänner genom familjeliv när jag flyttade till helt ny stad så det är en bra sida =)
  • JollyO

Jag har kollat på olika hotell i Göteborg för att boka bröllopsnatt också, börjar ju bli tid för det nu... Men, vad ska man välja? För det första känns det ju knäppt att bo på hotell i sin egen stad, det blir ju inte många kilometer hemifrån direkt. Det finns flera femstjärniga hotell men jag ser framför mig något modernt men ändå mysigt och så ska det ju inte kosta skjortan heller. Mellan 1500 och 2500 har de jag kollat på hittills kostat.
    Det jag absolut vill ha är frukost på rummet. Jacuzzi vore ju trevligt men förhoppningsvis är det så varmt i juli att jag inte vill bada.

Någon som har en aning om vad frukost på rummet kostar extra? Något tips på fint hotell kanske? Ni som är utomstädes bor ju oftare på hotell här än jag gör :)

• Tokisen

Absolut, d e ett måste haha
    Jag hade lätt valt Thailand, vi va där i november 08 och tyckte d va kanon, allt e jätte billigt och man kan unna sig saker och fina middagar utan att bli helt ruinerad.

Bröllopsnatten har vi tänkt att ha här i byn, på deras enda hotell, och vi räknar väl med ca 500:- för ett vanligt rum (tror inte dem har bröllopsrum)
    Men ska väl ringa dit snart för att kolla upp d.

minimis skrev 2010-01-08 16:38:10 följande:
    Haha, ja, det hade ju varit lite kul, Tokisen, blir vi gravida samtidigt så får vi definitivt starta en ny tråd sen :)Vi är himla sugna på att åka till Thailand, men 2 veckor från den svenska sommaren...aj aj... det lockar nog mer med en grekisk ö eller nåt, Mallis har vi också blivit rekommenderade.Hur mycket spenderar ni på bröllopsnatten-boendet? Hestravriken här är väl det enda som är fint nog och där kostar rummen från ca 1700 kr/natt.. Iofs betalar min pappa en stor del av bröllopet, men jag vet inte om han betalar allt. Hursom vill man ju inte slösa. Och som mammaledig så blir man ju mer medveten om kostnaderna. Gud vad snål jag gått och blivit! Ett bröllop ska väl få kosta?
  • Tokisen

trevligt trevligt, vi blir många som kommer över till familjeliv senare
    E oxå medlem sen tidigare men har inte varit där på hundra år känns d som.
    D e jättevsårt att veta hur man ska välja med resa och ja egentligen allt, beslutsångesten arne infinner sig mest hela tiden

källerudd skrev 2010-01-08 17:07:14 följande:
    Hehe vi har samma planer funderade äventuellt på att åka över jul/nyår, men vi (kanske mest jag) vill oxå började försöka helst på bröllopsnatten :P och då är det inte så lyckat att resa iväg vid jul Så vi drar några dagar efter bröllopet..Drömmen hade varit en safari, men det är apdyrt och vi har ingen aning om vad vi vill se/göra...Så jag får väl hänga på över till familjeliv sen...är oxå redan medlem, lärde känna en av mina närmaste vänner genom familjeliv när jag flyttade till helt ny stad så det är en bra sida =)
  • KatjaB

vi ger 1900 för bröllopssviten och då ingår choklad, blommor och bubbel. Skillnaden i pris på det hotellet var bara några hundra för att få det finare rummet, så vi kör på det. Dock ingen jacuzzi tror jag

• sarahkka76
    Katinkaa skrev 2010-01-07 19:58:34 följande:
    Woho idag har vi varit och bestält ringen!!! Jättefin!! Blev inte den jag hade tänkt men den här var mycket finare och mycket billigare dessutom :)känns skönt att kunna bocka av ännu en sak, imorgon blir det klänningsprovning =)
    Vad roligt, grattis!
Svar på tråden Juli 2010