• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

källerudd,

din sambo kanske har så mycket med jobbet just nu att det är svårt att koncentrera sig på bröllopsplaneringen? Men jag förstår att du blir irriterad.
    Gällande att köpa saker i förväg har vi gjort så rätt länge nu och tycker båda att det är bra att sprida ut kostnaderna. Vissa saker har vi betalat av våra "vanliga" pengar dvs. lönepengar och sen har vi ett sparkonto med en större summa pengar som vi tänkt ska användas till de större sakerna som dryck, mat osv.
    Till exempel så har vi handlat papper till inbjudningar och pappersskärare med pengar från vårt vanliga konto. Tror att man får en chock om man skulle räkna varje liten grej som man köpt inför bröllopet.....
    Iallafall så kan jag också tycka att min sambo är lite "trög" när det gäller att ta tag i saker och jag vill verkligen inte bli någonslags projektledare för vårt gemensamma bröllop.
    Men detdär med att skriva lista tycker jag att är superbra!
    Alla smågrejer som att skaffa servetter kan man få syn på om ni går igenom bröllopsdagen, till exempel vigseln vad behövs då? jo vigselprogram, ris osv.
    Då får man syn på alla små grejer.

KatjaB,
    jag lägger definitivt rösten på mywedding. Personligen så gillar jag inte riktigt layouten på weddingannouncer och mywedding kan du mixtra med lite mera.
    Vi valde mellan mywedding och projectwedding och det blev projectwedding eftersom den gick att utforma mycket själv plus att bildspelsfunktionerna var bra.

Kärleken9,
    det är helt gratis med både mywedding och weddingannouncer! Ganska enkelt också även om man inte kan nåt om hemsidor.

• rosesarered

Verkar som att vi gjort ungefär lika mycket

Katinkaa skrev 2010-01-06 14:41:29 följande:
    Vi har:vigselplats,vigselförrättare och festlokal bokadcatering på gångtärnor,marskalkar toastmadame och toastmaster utseddafotograf KANSKE bokadCatering är halvt klar :pnäst på listan ärköpa papper och göra inbjudningskorten - och skickaprova klänningar (på fredag) sen beställa - kina.Fixa fästmannens kläderRingar
  • Juli 2010

KatjaB, jag gillade det första bättre

• Korallbruden
    KatjaB skrev 2010-01-06 19:07:31 följande:
    Nu vill jag ha åsikter, vilken sida är finast/snyggast? www.mywedding.com/simonkatja/simon-katja.weddingannouncer.com/Ni får ha överseende med nåt stavfel mm, de är inte helt klara än
    Katja! Jättefina hemsidor. Den första är grymt bra! Jag röstar på den för den kändes så mycket mer genuin och inte så lik många andra. Bra jobbat Underbara barnbilder
  • källerudd
    rosesarered skrev 2010-01-06 20:31:22 följande:
    källerudd,din sambo kanske har så mycket med jobbet just nu att det är svårt att koncentrera sig på bröllopsplaneringen? Men jag förstår att du blir irriterad.Gällande att köpa saker i förväg har vi gjort så rätt länge nu och tycker båda att det är bra att sprida ut kostnaderna. Vissa saker har vi betalat av våra "vanliga" pengar dvs. lönepengar och sen har vi ett sparkonto med en större summa pengar som vi tänkt ska användas till de större sakerna som dryck, mat osv. Till exempel så har vi handlat papper till inbjudningar och pappersskärare med pengar från vårt vanliga konto. Tror att man får en chock om man skulle räkna varje liten grej som man köpt inför bröllopet.....Iallafall så kan jag också tycka att min sambo är lite "trög" när det gäller att ta tag i saker och jag vill verkligen inte bli någonslags projektledare för vårt gemensamma bröllop. Men detdär med att skriva lista tycker jag att är superbra!Alla smågrejer som att skaffa servetter kan man få syn på om ni går igenom bröllopsdagen, till exempel vigseln vad behövs då? jo vigselprogram, ris osv.Då får man syn på alla små grejer.
    Jag har inget sparkonto specifikt för bröllopet utan till tex inbjudningkort och liknande tog jag av lönen den månaden lika så varmeljushållarna som jag köpt på ikeam, sen kanske man får ta få det vanliga sparkontot till tex klänningen..Nä det är väl lite så jag känner oxå. Det är ju vårt bröllop inte mitt projekt...Han sa det själv nu ikväll antagligen för att jag varit små irriterad halva dagen att "vi kan ju göra en sån där lista på saker vi behöver göra.." Så han vill nog men har som sagt mycket med jobbet...Mmm det kan ju vara smart, ska sätta mig och gå igenom dagen någon dag. Tack!
  • KatjaB
    Kärleken9 skrev 2010-01-06 20:01:05 följande:
    Katjab: Gillade båda hemsidorna! Den första är mer fri och den andra mer strikt, beror på hur ni är som personer. Vad kostar de att ha?
    båda är gratis... känns så onödigt att lägga pengar på en hemsida, det finns ju helt okej gratisversioner.
    Ska kolla på projektwedding också, o se hur deras ser ut
  • josspossgirl1

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP:
    MIn frisör som jag alltid går hos hade jag såklart tänkt fixa bröllopsfrisyren.. och när jag pratade m henne så har de semesterstängt i jUli
    Snälla, tipsa om nåt bra ställe som inte kostar skjortan då vår budget är lite stram.... !!!

• källerudd
    josspossgirl1 skrev 2010-01-06 22:05:22 följande:
    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP:MIn frisör som jag alltid går hos hade jag såklart tänkt fixa bröllopsfrisyren.. och när jag pratade m henne så har de semesterstängt i jUli Snälla, tipsa om nåt bra ställe som inte kostar skjortan då vår budget är lite stram.... !!!
    Men nästan alla ställen har väl semester stängt i juni el juli...Min frisör hoppar in och jobbar den dagen jag ska göra det..Var det inget som din frisör kunde tänka sig..Jag menar är man stamkund så borde de ju vara lite rädda om sina kunder?? Då har jag ändå inte klipt mig hos henne på flera år eftersom jag inte bor kvar i stan längre. Annars är det nog bara till att ringa runt och kolla läget tror jag...
  • KatjaB

när jag ringde runt så ville ingen bestämma sig förrän ett par veckor innan bröllopet, ifall de inte var bortresta just den dagen, tack för det. Tror de på fullaste allvar att man vill vänta ända tills 14 dagar innan för att kolla då om de har tid och lust?

Hittade två frisörer som verkade bra och som dessutom kunde boka redan nu, så det blev den ena. Hon har varit med i bröllopsguiden med sminkade och hårfina brudar så jag tror nog att det blir bra.

josspossgirl1 skrev 2010-01-06 22:05:22 följande:
    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP:MIn frisör som jag alltid går hos hade jag såklart tänkt fixa bröllopsfrisyren.. och när jag pratade m henne så har de semesterstängt i jUli Snälla, tipsa om nåt bra ställe som inte kostar skjortan då vår budget är lite stram.... !!!
Svar på tråden Juli 2010